باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

قزوین رئیس شورای شهر قزوین گفت: افرادی که از شهرهای دیگر به جشنواره آشپزی دهکده طبیعت قزوین آمده بودند اصول اخلاقی و حجاب اسلامی را رعایت نکرده بودند و در پی آن شأن شهر و معنویت قزوین زیر سؤال رفته بود، البته مسئولان دهکده طبیعت وارد شده و تذکر داده بودند اما دیگر عکس‌برداری شده بود.

رئیس شورای شهر به مراسمی که روز جمعه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ تحت عنوان جشنواره آشپزی در دهکده طبیعت قزوین برگزار شد، واکنش نشان داد، جشنواره‌ای که پیش‌ازاین در صفحات مجازی توسط اینفلوئنسرهای قزوینی تبلیغ‌ شده بود و بعد از برگزاری نیز حواشی زیادی به همراه داشت.

این جشنواره آشپزی در حالی برگزار شد که تصاویر و فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی حاکی از برگزاری آن دور از شئونات اسلامی بود، برخی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره حجاب اسلامی نداشتند و برگزاری مراسم با پخش موزیک‌های غیرمتعارف همراه بود، فعالان فضای مجازی علاوه بر مسئله شئونات اسلامی به این موضوع که برگزاری این مراسم تجملاتی در شرایط اقتصادی و معیشتی امروز جامعه که برخی اقشار توانایی تهیه مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند نیز اعتراض داشتند.

پس از انتشار عکس‌ها شهردار قزوین در واکنش به این برنامه اطلاعیه‌ای صادر کرد، در این اطلاعیه آمده است:

پیرو حواشی ایجادشده پیرامون یک برنامه جشن آشپزی در دهکده طبیعت قزوین و لطمه به احساسات پاک‌دینی و فرهنگی شهروندان عزیز و متدین قزوین، شهرداری قزوین با صدور این اطلاعیه‌ دراین‌باره توضیحاتی می‌دهد.

این برنامه در پی تخلف یکی از کارمندان شهرداری و سوءاستفاده از موقعیت خویش بدون هماهنگی و اطلاع شهرداری و شورای شهر قزوین برگزار شده و مجموعه مدیریت شهری هیچ نقشی در برگزاری آن نداشته است.

با توجه به عدم رعایت موازین قانونی در برگزاری برنامه‌ای با ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی و سوءاستفاده از موقعیت، برخوردهای لازم با کارمند متخلف صورت گرفته و کارمند مورد اشاره توبیخ کتبی شده است.

لازم به ذکر است؛ شهردار و شورای اسلامی شهر قزوین، همواره توجه و تأکید ویژه به رعایت موازین دینی و فرهنگ متعالی ایرانی و اسلامی دارند و این مهم همواره در اجرای برنامه‌های فرهنگی مجموعه موردتوجه بوده است.

دردسر ورود غیربومی‌ها به جشنواره آشپزی دهکده طبیعت قزوین!

حراست شهرداری باید پاسخگو باشد

در همین راستا فاطمه اشدری عضو شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورای شهر قزوین که روز گذشته ۲۱ آذرماه برگزار شد، با اعتراض به روند برگزاری این مراسم، تصریح کرد: گاهی اتفاقاتی در شهر رخ می‌دهد که توسط رسانه موردتوجه قرار می‌گیرد و باید این اتفاق بیفتد، بی‌تدبیری رخ‌داده در دهکده طبیعت گواه غیرمجاز بودن جشنواره بود، باید به این سؤال که چه کسانی برگزارکننده جشنواره بودند پاسخ درست داده شود، متأسفانه این جشنواره به نام شورا و شهرداری تمام‌شده است باید پاسخ درست و قطعی دهیم تا مورد بی‌مهری قرار نگیریم.

وی افزود: این جشنواره در محیطی اتفاق افتاده است که مدیریتش بر عهده شهرداری و شورای شهر است اما این جریان‌ها باید نظارت شود تا دامن‌گیر ما نشود، شهرداری دارای بازرسی و حراست است و نباید شهردار به‌تنهایی در این موقعیت پاسخگو باشد.

این عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: حراست باید پاسخگو باشد چراکه شهردار و شورای شهر از این جریان اطلاعی نداشتند و افرادی که باید ما را باخبر می‌کردند همین عوامل بودند، از طرفی هرگونه کار فرهنگی در محیط پارک فدک و هر فضای شهری باید با نظارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر باشد.

وی بیان کرد: اگرچه برخی معتقد هستند که دهکده طبیعت مدیرعامل دارد و مدیر فدک تأثیری در تصمیم‌گیری نداشته است اما مدیران فدک مدعی هستند که اجازه برگزاری این جشنواره را نداده‌اند و مدیران دهکده خودشان جشنواره را برگزار کردند، باید کارشناسانه و قانونی با این مسئله برخورد شود.

اشدری تأکید کرد: مراکز عمومی متعلق به همه مردم است و هرکسی نباید با شرایط خاص اجازه ورود داشته باشد چراکه فضا عمومی است و هر اتفاقی که بیفتد باید قانونی با آن برخورد شود، شهردار و شورا پیگیر این مسئله هستند اما روند پیگیری باید با شفافیت اطلاع‌رسانی شود؛ باید مانع هر عملی باشیم که بدون نظر شورا و شهرداری صورت می‌گیرد تا در آینده شرمگین نباشیم که بی‌اطلاع بودیم.

دردسر ورود غیربومی‌ها به جشنواره آشپزی دهکده طبیعت قزوین!

افراد حاضر در جشن آشپزی قزوینی نبودند

فرج‌الله فصیحی، رئیس شورای شهر قزوین نیز در این خصوص تأکید کرد: در رویه‌های گذشته برگزاری جشنواره غذا بر عهده سازمان فرهنگی ورزشی بود اما در این جشنواره یک بخش خصوصی تقاضای برگزاری کرده بود و این جشنواره با هماهنگی حراست برگزار شده ولی می‌توان گفت نظارت ضعیف بوده است.

وی افزود: افرادی که از شهرهای دیگر به این جشنواره آمده بودند اصول اخلاقی و حجاب اسلامی را رعایت نکرده بودند و در پی آن شأن و معنویت شهر قزوین زیر سؤال رفته بود، البته مسئولان دهکده واردشده و تذکر داده بودند اما دیگر عکس‌ها گرفته‌شده بود.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: از این به بعد از هرکسی که قصد برگزاری مراسم فرهنگی دارد باید تعهد گرفته شود که به‌هیچ‌وجه رفتار خلاف شئونات اسلامی نداشته باشد، باید این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورا بررسی شود و هر سازمانی برای برگزاری برنامه فرهنگی با کمیسیون فرهنگی شورا هماهنگ شود.

به گزارش ایسنا، آنچه در فضای مجازی منتشرشده حاکی از این است که چند رستوران مطرح شهر قزوین اقدام به برگزاری جشنواره کرده و جشنواره به‌صورت مستقیم از طریق صفحات مجازی آن‌ها پخش‌شده است، با توجه به اینکه فضای برگزاری مراسم زیرمجموعه شهرداری قزوین محسوب می‌شود انتظار می‌رود برنامه‌ها مبتنی بر سیاست شهرداری و در جهت تقویت شئونات اسلامی باشد، همچنین از ارگانی مانند شهرداری انتظار می‌رود بر برنامه‌ها نظارت دقیق داشته باشد به‌طوری‌که دیگر شاهد چنین اقداماتی در سطح شهر نباشیم.

لازم به ذکر است دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز از برخورد با برگزارکنندگان جشنواره آشپزی خبر داده است، در حالی که ضروری است قبل از وقوع این چنین اتفاقاتی در سطح شهر باید اقدامات لازم فرهنگی صورت بگیرد.

ایسنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی