رضا صفاری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی لیا که با حضور لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شهرک صنعتی لیا با ۷۵۰ هکتار مساحت بعنوان یکی از بزرگترین شهرک صنعتی استان محسوب می شود که با استقرار ۵۸۰ واحد تولیدی که ۳۴۰ واحد آن به مرحله بهره برداری فعال رسیده و زمینه اشتغال بیش از ۱۱ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: واحدهای مستقر در لیا در زمینه های شوینده ها، مواد غذایی، نساجی، قطعات پایین دستی خودرو، انواع منسوجات و برق و الکترونیک فعالیت می کنند.

صفاری بیان کرد: این شهرک با استقبال خوب سرمایه گذاران و متقاضیان زیادی مواجه شده لذا در صددیم طرح توسعه این شهرک صنعتی به مساحت ۲۵۰ هکتار را اجرایی کنیم.

image_2022_1_16-12_19_34_826_v0k

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: در صورت اجرای طرح توسعه پیش بینی می شود با استقرار ۳۵۰ واحد جدید صنعتی زمینه اشتغال ۲ تا ۳ هزار نفر فراهم خواهد شد.

وی گفت: ضعف در زیرساختها، روکش آسفالت، روشنایی معابر، پساب، راههای دستریی و ورودی و خروجی و دور برگردان های شهرک از مهمترین مشکلات موجود است.

صفاری تصریح کرد: در این شهرک صنعتی به دلیل تهدید وقوع حوادث بویژه حریق نیازمند تجهیز ایستگاه آتش نشانی و افزایش امکانات اطفای حریق و ست امدادی است.

وی گفت: یک ایستگاه آتش نشانی با سه دستگاه خودرو در لیا مستقر شده اما به دلیل وجود صنایع پر خطر امکان پاسخگویی مناسب در هنگام حریق های گسترده نیست که در این زمینه اقدام جدی برای تقویت امکانات آتش نشانی صورت خواهد گرفت.

صفاری افزود: آلایندگی بالای پساب های صنعتی برخی واحدها از دیگر مشکلات این شهرک است که بایستی صاحبان واحدها نسبت به کاهش آلایندگی واحددخود اقدام کرده و سپس آن را به تصفیه خانه منتقل کنند. 

وی بیان کرد: برای تامین زیرساختها در سه سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی لیا هزینه شده و تا پایان سال ۵۰ میلیارد برای زیرساخت و روکش آسفالت این شهرک هزینه خواهد شد.

image_2022_1_16-12_21_13_801_OoU - Copy

سیاهکلی به همراه صفاری از قسمت های مختلف شهرک صنعتی لیا بازدید کرد.

برنا