باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد که در بخش اقتصادی به شرق توجه داشته باشیم و قرار گرفتن در اتحادیه شانگهای و دعوت پوتین برای دیدار با رئیس جمهور و پیشنهاد قرارداد ۲۰ ساله به این معنا است که درهای دنیا به روی ایران درحال بازشدن است.

 رجب رحمانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی که صبح امروز- دوشنبه ۲۷ دی ماه -  در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی با حضور محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: از نظر بودجه و رشد اقتصادی در رشد هشت درصدی جهاد کشاورزی ۹/۹درصد این میزان را بر عهده دارد، برای استان قزوین از میانگین کشوری درصد رشد بیشتری درنظر گرفته شده و همین امر کار جهاد کشاورزی را سخت‌تر می‌کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس  ادامه داد: به دلیل شرایط خاص آب‌و هوایی قزوین، دولت باید ما به ازایی به ما بدهد تا دشت های استان  از بین نرود چرا که با کمبود آب مواجه هستیم.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد مردم کشور از ارز ترجیحی مطلع نیستند، ما می‌خواهیم در مجلس طوری برنامه ریزی کنیم که مردم را راضی کنیم  زیرا ۹۲ درصد مردم  اعلام کرده‌اند که ارز را بردارید و یارانه نقدی می‌خواهیم.

رسیدن به رشد اقتصادی بدون اصلاح الگوی کشت ممکن نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این جلسه گفت: دولت اقدامات خوبی را شروع کرده و آینده درخشانی پیش رو است و عضویت کشور در شانگهای به رشد محصولات کشاورزی و فنی و مهندسی کمک می‌کند.

روح الله عباسپور افزود: حضور در شانگ‌های یعنی شکستن درهای تحریم و وقتی چین با اقتصاد نوظهور خود کنار ما ایستاد یعنی نه به آمریکا که به  امید و زمینه شکوفایی اقتصادی ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: کشورهای مختلف دنبال ایجاد ارتباط با ما هستند و جهاد کشاورزی باید در زمینه دیپلماسی اقتصادی حضور فعال داشته باشد، پایداری تولید و صادرات دارای اهمیت است، امروز تامین نهاده‌های دامی برای آن دارای مشکل است و باید وزارت جهاد کشاورری در زمینه دیپلمات اقتصادی وارد عمل شود تا مشکلات حل شود.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید بازارهای جهانی و ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و کیفیت صادرات را افزایش دهد، وقتی دولت با این شرایط اقتصادی نرخ رشد هشت درصدی را تعریف می‌کند بار سنگینی برعهده جهاد کشاورزی است و باید قزوین هم برای رسیدن به رشد ۸.۴ اقتصادی به رشد و توسعه و سرمایه‌گذاری توجه کند.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری هم دارای اهمیت است و درصورت عدم تحقق آن نباید انتظار رسیدن به رشد ۸/۴ داشته باشیم، ما نباید پوپولیستی برخورد کنیم بلکه باید به جای رضایت مردم، منافع مردم و منافع ملی را در نظر بگیریم.

عباسپور بیان کرد: در زمینه یارانه، پرداخت یازانه رضایت مردم را به همراه دارد اما منافع مردم به این است که یارانه در اختیار دولت قرار گیرد تا به رشد منجر شود.

وی گفت: منابع طبیعی یکی از مشکلات پیش روی دامداران است و باید مجلس و دولت برای حل مشکل دامداران و اصلاح قانون قدم بردارد.

ایلنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی