باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سرپرست انتقال خون استان قزوین گفت: روزانه به طور میانگین 150 نفر به پایگاههای انتقال خون مراجعه می کنند که 70 درصدآنها موفق به اهدا می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت14 ژوئن (24 خرداد) روز جهانی اهداء کنندگان خون عصر سه شنبه در مراسمی با حضور عباس طالبیان سرپرست انتقال خون استان، قجر بیگی مدیرکل بیمه سلامت، نهاوندیان معاون امور اقتصادی و دارایی و جمعی از خیرین از 52 تن از اهداء کنندگان مستمر خون که بیش از 50 نوبت اهدا خون داشته اند تجلیل شد.

عباس طالبیان در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: بمناسبت 24 خرداد و به بهانه تقدیر از اهداء کنندگان خون امروز دور هم جمع شدیم تا کارهای خداپسندانه ترویج شود.

image_2022_6_14-20_44_56_104_Fty

 

 

وی اضافه کرد: تا انسان زندگی می کند و تا بیماری و حوادث هست به فرآورده های خونی نیاز داریم و چون هنوز حایگزینی برای خون پیدا نشده این نیاز همچنان پابرجاست.

طالبیان بیان کرد: در کنار نیاز بیماران به دلیل بروز حوادث طبیعی، سوانح جاده ای، بیماری های بدخیم و نیز جراحی ها متعدد در بیمارستانها باید بتوانیم نیازهای خونی استان را تامین کنیم که خوشبختانه استقبال مردم از اهدای خون در استان مطلوب است و وضعیت قابل قبولی داریم.

سرپرست انتقال خون استان قزوین یادآورشد: امروز در میان اهداء کنندگان و خیرین افرادی هستند که از 50 بار تا 170 بار اهدای خون داشته اند و این ایثار ستودنی است.

طالبیان گفت: در حال حاضر در استان دو پایگاه ثابت انتقال خون در قزوین و یک پایگاه در تاکستان فعالیت می کند و درصورت نیاز از واحد سیار هم استفاده می کنیم.

وی اظهارداشت: روزانه به ظور میانگین 100 تا 150 نفر به پایگاههای انتقال خون مراجعه می کنند که حدود 70 درصد این افراد موفق به اهدای خون می شوند.

این مسئول بیان کرد: 70 درصد خون اهدایی در همین استان مصرف می شود و 30 درصد برای استفاده بیماران سایر استانها به مناطقی که اعلام نیاز شود ارسال می شود.

image_2022_6_14-21_41_16_97_rhX

مشارکت بانوان در اهدای خون پایین است

وی با اشاره به اهمیت مشارکت بانوان در اهدای خون یادآورشد: از آنجا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند انتظار داریم بانوان نیز در اهدای خون مشارکت 50 درصدی داشته باشند اما در حال حاضر در کشور حدود 5 درصد و در استان6.8 درصد از بانوان اهدا کننده خون هستند.

طالبیان اظهارداشت: انتظار داریم مشارکت بانوان خیر در اهدای خون بیشتر شود و در این راه بستر لازم در پایگاهها مهیا شده است.

سرپرست انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: گروههای سنی18 تا  65 سال می توانند خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کنند و امیدواریم فرهنگ کمک به دیگران همچنان در جامعه ترویج و نهادینه شود.

وی اضافه کرد: هرچه به سمت اهدا کنندگان مستمر برویم وضعیت پایدار و شاخص های بهتری برای کشور در زمینه اهدای خون ایجاد می شود و می توانیم به نیازها پاسخ دهیم.

طالبیان گفت: حدود 58  درصد اهداء کنندگان خون در استان قزوین به صورت مستمر و سالی دوبار خون می دهند که قدردان خدمات ارزشمند و انسانی آنها هستیم.

image_2022_6_14-21_41_16_720_BBV

وی با تشکر از شهدای مدافع سلامت و خیرین و اهداء کنندگان خون گفت: در دو سال  گذشته به دلیل انتشار ویروس کرونا فرصت تقدیر از اهداء کنندگان مهیا نشد اما امسال با فروکش کردن ویروس وظیفه خود دانستیم از خیرین تجلیل کنیم.

در این مراسم از فاطمه قوامی با رکورد 83 نوبت اهدای خون، شهناز اصغری 62 بار و حشمت مافی با 64 بار اهدای خون تجلیل شد.

همچنین از سعید کلهر با 65 نوبت اهدای خون، سید حسن آصفی با 146 بار، مهدی حسنی با 100 بار، امید طاهرخانی با 64  بار اهدای خون تقدیر شد.

احمد نوروزی از بیماران بهبود یافته از طریق دریافت سلول های بنیادی و قهرمان دو و میدانی نیز در این مراسم در خصوص اهمیت اهدای سلول های بنیادی مطالبی بیان کرد.

image_2022_6_14-21_41_16_966_Awr

در این مراسم از 52 تن از اهداء کنندگان مستمر و نیز خبرنگارانی که در اطلاع رسانی بیشترین همکاری را داشته اند تجلیل شد.

اجرای موسیقی؛ نمایش و برنامه طنز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در مراسم تجلیل از اهداء کنندگان خون در قزوین بود.

image_2022_6_14-21_47_24_357_kg8

در استان 50 اهدا کننده خون که بیش از55 نوبت خون اهدا کرده اند با پایگاههای انتقال خون استان قزوین همکاری می کنند.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی