باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

دادستان نظامی استان قزوین گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، برنامه های فرهنگی، برگزاری دوره های آموزشی و ریشه یابی جرائم در اولویت قرار دارد.

 امیر سام نژاد دادستان نظامی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان مهمترین اقدامات و فعالیتهای انجام شده در سازمان را تشریح کرد.

سام نژاد اظهارداشت: مهمترین رسالت ما در این سازمان آشنایی بیشتر نیروهای مسلح با مسائل قضایی است و بر اساس قانون اساسی سازمان قضایی و دادستان نظامی به عنوان مدعی العموم نقش پیشگیری از وقوع جرم را نیز دارند.

وی افزود: دادستان نظامی در جرائمی که توسط نظامیان صورت می گیرد باید با جدیت و سرعت وارد موضوع شده و آن را به سرانجام برساند و در این راستا انتظار داریم قوانین و مقررات حتما در یگان ها بدقت رعایت شود.

 

سام نژاد تصریح کرد: اصل 172 قاون اساسی تاکید دارد که محاکم قضایی نیروهای مسلح نیز در ردیف دستگاه قضایی محسوب شده و بایستی بر اساس قوانین تدوین شده حرکت کنند.

image_2022_6_21-12_8_14_717_gyH

ریشه یابی و آسیب شناسی جرائم در اولویت است

دادستان نظامی استان قزوین یادآورشد: برای ریشه یابی و آسیب شناسی مشکلات و جرائم تلاش می کنیم با تشکیل جلسات تخصصی بتوانیم منافذ و راههای وقوع جرم را شناسایی کرده و برای رفع آنها راهکار عملی ارائه کنیم.

سام نژاد افزود: همه تلاش ها به صورت هدفمند و ضابطه مند و با نگاه رفع نواقص و اصلاح خط مشی ها صورت می گیرد تا امور پیشگیری موثر و مفید باشد.

وی در خصوص برخی کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص برخورد یک فرد نظامی با شهروندان بدحجاب گفت: نفس بی حجابی جرم است و نیروهای مسلح وظیفه دارند ابتدا ارشاد کرده و تذکر دهند و تعهد بگیرند و مراحل امر به معروف را طی کنند.

دادستان نظامی استان قزوین تصریح کرد: در صورت بی توجهی متخلفان می توان خودروی افراد را یک هفته توقیف کرد و در مراحل بعدی با تشکیل پرونده در محاکم قضایی به تخلف هنجار شکنان رسیدگی کرد. 

سام نژاد یادآورشد: هرگونه برخورد غیر متعارف نیروهای مسلح با شهروندان را نمی پسندیم و تخطی از قانون را با قاطعیت برخورد می کنیم.

image_2022_6_21-13_6_1_606_38f

وی بیان کرد: برای فرهنگ سازی و پیشگیری از جرم در نیروهای مسلح موضوع آموزش و ارتقای دانش قضایی و حقوق شهروندی در اولویت است و در این مسیر جدی هستیم.

دادستان نظامی استان قزوین یادآورشد: با ریشه یابی مشکلات، آسیب شناسی جرایم و استفاده از نظر کارشناسان برای ارائه راهکار اجرایی و کاربردی در صدد کاهش زمینه های جرم در نیروهای مسلح هستیم و از رسانه ها نیز انتظار داریم در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با سازمان قضایی نیروهای مسلح  همکاری بیشتری داشته باشند.

برنای قزوین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی