باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

رویکرد قابل تقدیر استانداری قزوین در انتخاب بخشداران جدید

کارشناسان در حوزه سیاسی و افکار عمومی اعتقاد و باور دارند که در سطح استان ها استانداران ، فرمانداران و بخشداران که وظیفه تبیین و اجرای سیاست های دولت مستقر و هماهنگی بین دستگاه ها را برعهده دارند به عنوان نمادهای سیاسی دولت ها محسوب می شوند بنابراین طبیعی است که با جابجایی دولت ها و تغییر رویکردها  نمادهای سیاسی دولت ها هم تغییر پیدا کنند چرا که مردم با آرای خود و انتخاب دولت جدید تغییر رویکرد و نماد های سیاسی دولت را خواستار شده اند.

پس از استقرار دولت سیزدهم  ابتداء  در استان قزوین جمالی پور علی رغم تمام حرف و حدیث ها و گمانی زنی ها کلید ساختمان میدان سرداران را به اعلایی سپرد تا اعلایی نیز پس از استقرار و تثبیت جایگاه  فرمانداران همراه ، همسو و دلخواه را انتخاب کند.

 در این راستا در هفته های گذشته آخرین فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان تاکستان نیز با ساختمان قدیمی بلوارامام خمینی (ره)   تاکستان خداحافظی کرد تا این گمانه که رقابت داخلی بین دو جریان همراه دولت سیزدهم در تاکستان مانع حذف فرماندار بومی دولت تدبیر و امید در تاکستان می شود نیز رنگ ببازد.

پس از استقرار فرمانداران دولت سیزدهم  در شش شهرستان استان گمانه زنی برای انتخاب بخشداران یکی از مباحث بسیار داغ هواداران دولت سیزدهم  بود هر چند که قبل از انتخاب فرماندار جدید در شهرستان تاکستان اکثریت بخشداران این شهرستان جابجا شدند اما در مجموع روند جابجایی بخشداران انتظارت هواداران دولت سیزدهم را برآورده نساخته است.

اما آنچه که از نگاه صاحب قلم و افکار عمومی دارای اهمیت و حساسیت است این می باشد که آیا رویکرد دولت مردمی آیت اله  رییسی همانند روند درست  و منطقی دولت تدبیر و امید مبنی بر انتخاب بخشداران از بدنه نیرو های کارشناس حوزه وزارت کشور ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر؟

فرهیختگان و خوانندگانی که مطالب صاحب قلم را از گذشته پیگیر بوده اند می دانند که صاحب قلم همواره در دولت های گذشته در انتخاب و جابجایی مدیران بر استفاده از معاونین و کارشناسان همان دستگاه تاکید داشته و دارد چرا که شایسته نیست پس از 43 از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و صرف هزینه های بسیار سنگین در تربیت مدیران متخصص در بخش های مختلف همچنان شاهد استفاده  از افراد غیر متخصص و غیر مرتبط  در حوزه مسئولیت های جدید باشیم و به نظر می رسد این دیدگاه مورد توجه افکار عمومی و کارشناسان هم قرار دارد.

عملکرد ضعیف تعدادی از مدیران تازه منصوب شده در حوزه های که مدیر جدید  از تخصص و تجربه ای لازم در مسئولیت جدید بر خودار نبوده اند تاکیدی بر درستی استفاده از نیرو های متخصص و با تجربه در پست های مدیریت استان دارد .

بهر حال در چند روز گذشته شاهد ابلاغ حکم چند نفر از بخشداران و معاونین فرمانداران از جمله بخشداران کوهین ،  الموت و ...  بود ه ایم که بی انصافی است که این رویکرد درست ، منطقی و آینده نگرانه اعلایی استاندار قزوین و معاون سیاسی استاندار را مورد توجه قرار ندهیم و از آن تقدیر نکنیم هر چند همچنان بر نقد خود در انتخاب نادرست برخی از مدیران کل و حتی معاونین استانداری در حوزه های غیر تخصصی اصرار داشته باشیم.

لذا ضمن تقدیر از رویکرد درست و منطقی استاندار،  افکار عمومی استان انتظار دارند که اعلایی و معاونت سیاسی استاندار و فرمانداران در انتخاب سایر بخشداران نیز در برابر فشار ها و تحمیل ها نیرو های خارج از وزارت کشور مقاومت کنند و این رویکرد درست و منطقی را ادامه دهند چرا که در مجموعه نیرو های استانداری و فرمانداری ها به اندازه کافی نیروهای با تجربه و با انگیزه ، همراه و همسوی دولت مردمی وجود دارند لذا ضرورتی برای استفاده مدیران خارج از مجموعه وزارت کشور برای پست های باقی مانده در مجموعه استانداری ، فرمانداری ها و بخشداری های استان وجود ندارد.

 سخن پایان اینکه مدیرانی که خارج از مجموعه وزارت کشور در مجموعه استانداری ، فرمانداری ها و بخشداری ها به کار گرفته می شوند ضمن اینکه چند سال طول می کشد تا با فضا ، ماموریت و مسئولیت های جدید آشنا شوند و دوران آزمون و خطا را سپری کنند ، انگیزه کارشناسان  و مدیران مجموعه نیرو های وزارت کشور را سرکوب  و بی انگیزه  می کنند مضاعف بر اینکه تمام اندوخته ها و تجربه های مدیران مامور و مستاجر در مجموعه وزارت کشور پس از جابجایی دولت ها نیز هدر خواهد رفت و فرصت تجربه اندوزی و تربیت مدیران نیز از دست می رود.   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی