باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

فرهنگسرای تخصصی بانوان راه اندازی شود

دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶ ب.ظ

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: توسعه فضاهای اختصاصی برای بانوان از جمله بوستان های مادر و کودک و راه اندازی فرهنگسرای تخصصی بانوان ودختران زمینه ساز عدالت شهری است.

فرهنگسرای تخصصی بانوان راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار ما از قزوین، قاسم اللهیاری اظهار کرد: توسعه فضاهای اختصاصی برای بانوان از جمله بوستان های مادر و کودک و راه اندازی فرهنگسرای تخصصی بانوان ودختران زمینه ساز عدالت شهری است، بانوان، برای بهره‌مندی مناسب از اوقات فراغت نیازمند زیرساخت‌هایی مطلوب و متناسب با هنجار‌های اجتماعی، دینی و فرهنگی هستند و دراین راستا ضرورت دارد فضاهای اختصاصی ویژه بانوان توسعه یابد.

وی افزود: طراحی و ساخت بوستان بانوان و نیز ورزشگاه‌ها باعث ایجاد تعاملات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی بانوان  می‌شود و باید براساس شاخصه‌هایی صورت گیرد که نیازمندی های این قشر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم توجه به کمبود فضای فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان تاکید کرد و گفت: راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی از جمله فرهنگسرای هنر و رسانه و فرهنگسرای دختران و بانوان از جمله مطالبات شورای ششم است که بایستی نکات فنی آن در مرکز پژوهشها با حضور کارشناسان بررسی شود و پس از طرح آن در صحن شورا اجرایی شود.

اللهیاری همچنین در این جلسه به برنامه های مدیریت شهری در راستای جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات شورای ششم در این راستا که باعث پیشگامی شهرداری از همه ارگانها و سازمانها شد؛ ارائه تسهیلات قابل توجه به پرسنل شهرداری برای ترغیب و تشویق فرزندآوری می باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس کمک هزینه تولد فرزند اول مبلغ 4 میلیون تومان، فرزند دوم 6 میلیون تومان،فرزند سوم 8 میلیون تومان و فرزند چهارم به بالا نیز مبلغ 12 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

سخنگوی پارلمان محلی قزوین، درخصوص تسهیلات 36 ماهه و با کارمزد دو درصد نیز در راستای جوانی جمعیت  و فرزند آوری گفت: برای فرزند اول مبلغ 50 میلیون تومان،فرزند دوم 70 میلیون تومان،فرزند سوم 100 میلیون تومان و فرزند چهارم 200 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی دربخش دیگری از سخنانش دراین جلسه خواستار فضاسازی شهری در همه مناسبتها پیرامون موضوع خانواده شد و گفت: ضرورت دارد تا در همه تبلیغات شهرداری موضوع خانواده مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه ضمن اشاره به روز جهانی مسجد گفت: در طول تاریخ مساجد نقش مؤثری در شکل‌گیری جنبش‌ها و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم از زمان رسالت رسول خدا(ص) تاکنون داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در جریان انقلاب اسلامی ایران، مردم ما با تکیه‌بر آموزه‌های پیامبر اسلام و الگوبرداری از ایشان در مبارزه علیه طاغوت، مساجد را مرکز شکل‌گیری حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی قرار دادند.

الهیاری تاکید کرد: مساجد در تربیت انسانهای متعهد و مستقل نقش بسیار مهمی داشتند و امیدواریم مساجد به سمت و سوی اهداف خود در حرکت باشند.

منبع:فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی