باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حسینیه شهدا در گلزار شهدای قزوین راه اندازی می شود/ با مشورت اما مستقل تصمیم می گیرم

حسینیه شهدا در گلزار شهدای قزوین راه اندازی می شود/ با مشورت اما مستقل تصمیم می گیرم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با همکاری شهرداری و فرمانداری بزودی حسینیه ویژه شهدا در گلزارشهدای قزوین ساخته می شود.

سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین روز شنبه با حضور در خبرگزاری برنا تفاهم نامه همکاری با این رسانه را امضا کرد.

سمیه اسمعیلی در حاشیه امضای این تفاهم نامه در گفتگو با خبرنگار برنا به سوالات مختلفی پاسخ داد.

اسمعیلی که خود فرزند شهید است که شاید اولین بانویی باشد که مسئولیت بنیاد شهید را بر عهده گرفته در خصوص انتخاب خود اظهارداشت: در ابتدای انتخابم انتقادها و مسائلی مطرح شد که نباید خارج از بدنه بنیاد شهید برای ریاست این نهاد انتخاب شود که در مقطعی نیز خودم تصمیم گرفتم کناره گیری کنم اما پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه های تخصصی که افراد دیگری هم بودند، مجاب شدم برای خدمات به خانواده معزز شهدا و ایثارگران و جانبازان با همه توان وارد میدان شوم و رسالت خود را انجام دهم.

 

image_2022_10_22-9_58_20_566_Vsg

اسمعیلی که نشان می دهد از اعتماد به نفس و صبوری قابل توجهی برای مدیریت در این نهاد برخوردار است افزود: رویکرد مدیران مرکزی بنیاد شهید برای انتخاب مدیران استانی از طریق روشهای متعددی است که پس از آزمون های تخصصی و مصاحبه با کارشناسان و روان شناسان از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند تا توانمندی لازم را برای پذیرش مسئولیت را داشته باشند.

وی یادآورشد: کسانی که در سامانه شمسا ثبت نام کرده و حد نصاب و امتیاز لازم را برای مراحل بعدی داشته باشند از طریق کانون ارزیابی بنیاد شهید برای مصاحبه های تخصصی دعوت می شوند تا افرادی توانمند برای مدیریت انتخاب شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: امیدوارم با مشورت معاونان و کارشناسان بنیاد شهید و نیز جامعه هدف در اجرای ماموریت های محوله موفق باشیم و در این راه از ایده ها و پیشنهاد همه افراد دلسوز و جامعه هدف استفاده خواهم کرد.

تصمیمات ما با استقلال کامل و بدون دخالت دیگران است

اسمعیلی در خصوص دخالت احتمالی نهادهای موازی و یا خارج از بدنه بنیاد در تصمیم گیرها اظهارداشت: نگاهم این است برای تصمیم گیری اصولی حتما از ایده دیگران و مدیران و کارشناسان بنیاد استفاده کنم و تصمیم گیری نهایی پس از مشورت با شورای معاونان اتخاذ خواهد شد و مستقل عمل خواهیم کرد.

image_2022_10_22-9_5_35_197_2EI

این مسئول در ادامه در خصوص جمعیت تحت پوشش بنیاد بیان کرد: در حال حاضر 43 هزار نفر تحت پوشش جامعه هدف هستند که 3 هزار خانواده شهید، 7500 جانباز، 1200 والدین شهدا ، 900 همسر و 1900 فرزند شهید با منصوبان خود از جامعه هدف ما محسوب می شوند.

378 گلزار شهدا در استان قزوین

وی گفت: در استان قزوین 378 گلزار شهید در شهرها و روستاها داریم که 1200 شهید در گلزار شهدای قزوین مدفون هستند و همه آنها ساماندهی اولیه شده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآورشد: همه ساله موضوع ساماندهی، تعمیر و نوسازی گلزار شهدا به صورت مرتب صورت می گیرد که امسال گلزار شهدای مرکزی در شهر قزوین در جوار امامزاده حسین(ع) انجام می شود.

اسمعیلی اظهارداشت: بنیاد شهید ماموریت های زیادی دارد که یکی از آنها کارهای فرهنگی است که برنامه های اردویی، ورزشی، تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: تیم های فوتسال، دارت، والیبال نشسته، باستانی کاران تشکیل شده و در مسابقات داخلی و کشوری نیز شرکت می کنند که در رشته های والیبال نشسته و رالی قهرمان ملی داریم.

ثییی

برگزاری اردوی ویژه جانبازان و خانواده شهدا

اسمعیلی در خصوص برگزاری اردوهای فرهنگی نیز گفت: برگزاری اردوهای ورزشی، فرهنگی و زیارتی برای تقویت نشاط و شادابی و اعتماد به نفس و افزایش تعامل و روابط اجتماعی جامعه هدف در برنامه ها پیش بینی شده که به سلامت جانبازان نیز کمک می کند.

وی افزود: اشتغال فرزندان و خانواده شهدا در دستگاههای اجرایی نیز با جدیت پیگیری می شود که در این راستا بر اساس قانون بایستی 25 درصد سهم اشتغال دستگاههای اجرایی به خانواده شهدا و جانبازان بالای 75 درصد اختصاص یابد که همکاری مدیران استان در این زمینه بسیار خوب است.

این مسئول اظهارداشت: پرداخت تسهیلات اشتغال برای کسانی که تمایلی به استخدام دولتی ندارند نیز پیش بینی شده که سقف آن 150 تا 200 میلیون تومان است.

ساخت حسینیه شهدا در گلزار شهدای قزوین

اسمعیلی در ادامه گفت: برای ساماندهی برنامه های فرهنگی اجرا شده درگلزار شهدا و تامین رفاه شرکت کنندگان درصددیم با همکاری شهرداری، فرمانداری و بنیاد حفظ ارزشها نسبت به ساخت حسینیه گلزار شهدا اقدام کنیم تا برنامه ها در خور شان خانواده ها برگزار شود.

82843245-72202224

تعامل با رسانه ها را برای شفاف سازی جدی گرفته ایم

وی یادآورشد: برای شفاف سازی در کارها و اطلاع رسانی مناسب بهترین ابزار را رسانه می دانیم لذا تصمیم داریم ضمن ارتباط بیشتر با رسانه ها از این ظرفیت برای اطلاع رسانی برنامه های خود برای جامعه هدف بیشترین استفاده را ببریم.

اسمعیلی گفت: در این راستا تفاهم نامه هایی با خبرگزاری ها و مطبوعات امضا می کنیم و از آنجا که خبرگزاری برنا از رسانه های فعال و تاثیرگذار استان محسوب می شود امیدواریم با همکاری شما بتوانیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهتر از گذشته عمل کنیم.

image_2022_10_22-9_5_37_843_5e8

وی در خصوص بهره گیری از ظرفیت مجموعه رفاهی ورزشی و فرهنگی جهان آباد نیز بیان کرد:  این مجموعه امکانات خوبی در بخش های ورزشی، اقامتی، تفریحی و اردوگاهی و سالن های چند منظوریه دارد که بخشی از آن مانند استخر تکمیل نشده که پیگیر آن هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهارداشت: برای استخر آن تا یک ماه آینده تصمیم گیری می کنیم تا بتوان این مجموعه را در اختیار خانواده های شهیدا و جانبازان و ایثارگران قرار داد.

برنای قزوین

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی