باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

85درصد دستگیرشدگان اغتشاشات در قزوین آزاد شد‌ند

 

85 درصد دستگیرشدگان اغتشاشات در قزوین آزاد شد‌ند

دادستان قزوین گفت: تاکنون 85 درصد از دستگیرشدگان اخیر با صدور قرار تامین کیفری متناسب از زندان آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان و دادستان قزوین به همراه معاونین و مدیرکل زندان های استان برای پنجمین بار با حضور در زندان مرکزی قزوین با بازداشت شدگان حوادث و ناآرامی های اخیر دیدار و گفتگو کردند.

علی شعبانی در این دیدار گفت: دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در کمترین زمان وضعیت بازداشت شدگان مربوط به اغتشاشات را تعیین تکلیف نماید و رویکرد ما برخورد توام با رافت اسلامی است. البته در خصوص مسببین و عناصر اصلی که در ایجاد ناآرامی ها نقش اساسی و حمایتی داشتند و موجب مختل نمودن امنیت عمومی با استفاده از هیجانات فریب خوردگان شدند، برخورد جدی و قاطع خواهیم کرد.

وی افزود: افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و حالا با انواع قرارهای تامین کیفری آزاد می شوند، باید از اقدامات خود متنبه شده باشند. زیرا چنانچه مجدداً خطایی از آنها سر بزند قطعاً سخت گیری قانون نسبت به این افراد دو چندان خواهد شد.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز در حاشیه این دیدار بیان کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده تاکنون 85 درصد از دستگیرشدگان اخیر با صدور قرار تامین کیفری متناسب از زندان آزاد شده اند و پرونده آنها به قید فوریت و با تعیین قضات ویژه در حال رسیدگی است، تا به منظور صدور احکام قضایی به دادگاه ارسال گردد.

این مقام قضایی استان در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان مستمراً وضعیت بازداشت شدگان را تحت رصد دارد و خانواده ها از این حیث نگران فرزندان خود نباشد و در همین راستا تاکنون پنج بازدید شبانه توسط مسئولان قضایی استان در راستای نظارت بر دستورالعمل های مربوط به اقدامات تامینی و تربیتی و رعایت حقوق متهمین تحت نظر و همچنین دیدار چهره به چهره با این افراد صورت گرفته است.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی