باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

برای پوشش نقاط ضعف مدیران فعلی قزوین اخبار جعلی منتشر می‌شود/اگر تخلفی صورت گرفته نهاهای امنیتی و بازرسی ورود کنند/تشویش اذهان عمومی با ادعاهای معاون عمرانی فعلی استاندار

برای پوشش نقاط ضعف مدیران فعلی قزوین اخبار جعلی منتشر می‌شود/اگر تخلفی صورت گرفته نهاهای امنیتی و بازرسی ورود کنند/تشویش اذهان عمومی با ادعاهای معاون عمرانی فعلی استاندار
معاون عمرانی پیشین استاندار قزوین گفت: پیگیری فرآیند اختصاص کد به مناطق روستایی در استانداری‌ها توسط واحد تقسیمات کشوری که زیرمجموعه معاونت سیاسی استاندار است انجام می‌شود.

 

علی فرخزاد در واکنش به صحبت‌های مطرح شده توسط مهدی رجحانی، معاون فعلی هماهنگی امورعمرانی استاندار قزوین که چند روز گذشته در حوزه عملکرد این معاونت در دوره‌‌های گذشته، عنوان شده بود،  گفت: در این خصوص چند سوال مطرح است؛ آیا معاون عمرانی استاندار اطلاعی از روند تخصیص کد روستا به مناطق جغرافیایی ندارند؛ آیا ایشان نمی‌دانند که معاونت عمرانی مرجع صدور کد روستا نیست.

معاون پیشین استاندار قزوین ادامه داد: پیگیری فرآیند اختصاص کد به مناطق روستایی در استانداری‌ها توسط واحد تقسیمات کشوری که زیرمجموعه معاونت سیاسی استاندار است انجام می‌شود، در این فرآیند واحد تقسیمات کشوری پس از بررسی‌های کارشناسی و بازدید از نقاط مختلف گزارش توجیهی و سایر مستندات قانونی را برای وزارت کشور ارسال می‌کند.

فرخ‌زاد اضافه کرد: دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز پس از بررسی مدارک و مستندات، موضوع را در کمیته‌های مربوطه مطرح و نهایتاً پس از فرآیندی طولانی کد، تخصیص پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: در سالیان گذشته (قبل از دولت‌های یازدهم و دوازدهم) در اقدامی شتابزده برای دو هزار نقطه از استان، کد آبادی از طریق معاونت سیاسی استانداری پیگیری و اخذ شده بود؛ باتوجه به اینکه بسیاری از این نقاط واجد شرایط روستا نبودند مکاتبات متعددی توسط معاونت عمرانی استانداری در سال‌های 97 تا 1401 با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفت تا از تهیه طرح هادی برای این نقاط جلوگیری به عمل آید و هرگونه تهیه طرح به بررسی مجدد در کمیته‌های تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی متولی منوط شد.

معاون پیشین استاندار قزوین بیان کرد: باعنایت به اینکه دریافت کدآبادی در مناطق یاد شده موجب افزایش درخواست‌های ساکنین و برخی افراد سودجو شده بود با هدف پیشگیری از تکرار اتفاقات مشابه، معاونت عمرانی استانداری در مکاتبه‌ای با معاونت سیاسی-امنیتی، درخواست کرد که هرگونه پیشنهاد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در خصوص اختصاص کد به نقاط جغرافیایی استان را با هماهنگی معاونت عمرانی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای تخصصی با عضویت نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌هایی چون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و واحد تقسیمات کشوری حوزه معاونت سیاسی ارائه شد.

فرخ‌زاد اظهار کرد: با توجه به این اقدامات، انتشار خبری جعلی بدون توجه به روندهای قانونی، آیا هدفی جز تشویش اذهان عمومی را دنبال می‌کند؛ در این شرایط حساس که سوء مدیریت‌ها و به‌ویژه مشکلات اقتصادی روز به روز کمر مردم را خم کرده، درج اینگونه اخبار صرفاً پوششی برای نقاط ضعف عدیده مدیران فعلی و انحراف توجهات از ناکارآمدی‌های موجود است.

وی عنوان کرد: در نهایت اگر تخلفی صورت گرفته و به دستگاه‌های نظارتی ازجمله اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی، دادستانی، دیوان محاسبات و سایر موارد اعلام نشود، خیانت کرده‌اند.

در چند روز گذشته، مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست تیم مدیریتی استان با معتمدان که در مسجدالنبی برگزار شد، مطالبی را درباره صدور کد روستایی برای یک مخروبه‌‌ در بیابان اعلام کرده بود.

وی در این نشست عنوان کرده بود: شاید باورش سخت باشد، اما در دولت قبل برای روستاهای خالی از سکنه طرح هادی تهیه شده بود، یعنی اینکه زمین‌های روستاهای خالی از سکنه را می‌خریدند، بعد برای آن طرح هادی تهیه می‌کردند و بعد که قیمت زمین‌های همان روستا چندین برابر می‌‌شد، به مردم فروخته می‌شد تا در آن ویلا بسازند، درواقع یک ساختمان خرابه را وسط بیابانی پیدا کرده و به آن عنوان روستای خالی از سکنه اطلاق می‌کردند.

تیتیر قزوین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی