باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دادستان قزوین: ظرف ۱٠ روز آینده در خصوص واگذاری اراضی موقوفه امینی‌ها اعلام نظر می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: در حال بررسی پرونده و مستندات دریافتی در خصوص نحوه واگذاری اراضی موقوفه امینی‌ها هستیم و ظرف ۱٠ روز آینده اعلام نظر می‌کنیم.

دادستان قزوین: ظرف ۱٠ روز آینده در خصوص واگذاری اراضی موقوفه امینی‌ها اعلام نظر می‌کنیم

 حسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که صبح امروز به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: انتشار مطالب غیرواقعی و اکاذیب طی سال گذشته بیش از ۲٠٠ درصد افزایش داشته که آماری نگران کننده است و می‌طلبد دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها در رسیدگی و کاهش این معضل جدیت مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه به شبهات و حواشی ناشی از انتشار مطلبی در فضای مجازی پیرامون واگذاری بخشی از اراضی موقوفه امینی ها اشاره کرد و گفت: بعد از انتشار مطلب مذکور، اقداماتی را جهت بررسی و شفاف سازی این موضوع در دستور کار قرار دادیم.

دادستان قزوین اضافه کرد: در این راستا ضمن بررسی اخذ استعلام از مجموعه های مختلف، با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان قزوین، به سازمان بازرسی استان ماموریت ویژه داده شد تا ظرف مدت کوتاهی این موضوع را بررسی و نتیجه را به ما اعلام کند.

رجبی تصریح کرد: همچنین پرونده این واگذاری را از سازمان اوقاف خواستیم و در حال مطالعه و بررسی آن هستیم و ظرف ۱٠ روز آینده اعلام نظر می‌کنیم.

به گزارش فارس، از  روز یکشنبه اخباری در خصوص واگذاری زمینی موقوفه‌ای به فردی که گفته می‌شود عروس سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه است، حاشیه‌هایی را به همراه داشته است.

سازمان اوقاف در اولین واکنش به این ماجرا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: موقوفه‌ی مذکوره از نوع موقوفات "غیرمتصرفی" است که تولیت خاص دارد و قرارداد مذکوره‌ی ایشان بدون دخالت ریاست سازمان به تأیید تولیتِ موقوفه رسیده است. سازمان اوقاف و امور خیریه در اینگونه موقوفات صرفاً نقش ناظر بر فعالیت‌های متولیان ایفا می‌نماید.

نکته قابل تأمل اما مبلغ اجاره بهای ملک مورد اشاره است که ماهانه یک میلیون تومان تعیین شده است! شواهد نشان می‌دهد این عدد با عرف ارقام اجاره زمین در آن محدوده انطباق ندارد.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی