باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نقش سردار شهید جعفرخانی در آزادسازی «ارتفاعات جاسوسان» فراموش شدنی نیست

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: ارتفاعات «جاسوسان» که به عنوان خط قرمز گروه های تروریستی تجزیه طلب کرد محسوب می شد با تلاش و مجاهدت سردار شهید جعفرخانی و جمعی از سربازان امام خمینی(ره) و امام خامنه ای آزاد شد.

نقش سردار شهید جعفرخانی در آزادسازی «ارتفاعات جاسوسان» فراموش شدنی نیست

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در یادواره سردار شهید محمد جعفرخانی که عصر امروز با حضور سرهنگ سید مهدی حسینی فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی در روستای «ولازجرد» زادگاه این شهید برگزار شد، اظهار کرد: سردار شهید جعفر خانی را با چند خاطره و مجاهدت ایشان در دفاع مقدس معرفی می‌کنم. بنده از نزدیک شاهد نبردهای شهید بوده ام و شناختم از سردار جعفرخانی شناخت میدانی است و مانند بسیاری از حاضرین در میدان نبرد، معتقدم این شهید بزرگوار سردار پرآوازه جنگ های نامنظم ایران بوده و هست.

وی افزود: تاریخ و آنهایی که نبرد شهید جعفرخانی را از نزدیک دیده اند گواهی خواهند داد که امنیت پایدار امروز در مناطق شمال‌غرب کشور حاصل تلاش فرمانده قزوینی سربلند جنگ های نامنظم است و این چیزی نیست که با گذر زمان به فراموشی سپرده شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: در ارتفاعات «جاسوسان» چند نقطه به عنوان خط قرمز گروه های تروریستی تجزیه طلب کرد محسوب می شد و مشابه جمله ای را که صدام در مورد خرمشهر زده بود که اگر خرمشهر را از ما بگیرند کلید بصره را به آنها می دهیم، تروریست های تجزیه طلب نیز با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل گفته بودند اگر جاسوسان را از ما بگیرند همه حیثیت خود را می‌گذاریم و از اینجا می رویم.

این مقام ارشد نظامی یادآور شد: «جاسوسان» دژ مستحکم گروه های تروریستی تجزیه طلب کرد بود و در فاصله بسیار کوتاهی با پایگاه اسراییلی ها قرار داشت و در پشتیبانی هوایی آمریکایی ها بود. با این شرایط سردار جعفرخانی قله جاسوسان را فتح کرد.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: تصرف «جاسوسان» و استقرار سپاه بر ارتفاعات آن منطقه، مقدمه آزادی ارتفاعاتی شد که از گذشته آرزوی ایران بود. پیش از انقلاب اسلامی، رژیم پهلوی در رویای فتح ارتفاعات صعب العبور «قندیل» و «جاسوسان» بود اما کاری از پیش نبرد و این سردار جعفرخانی بود که در کنار جمعی از سربازان امام خمینی(ره) و امام خامنه ای این مناطق را آزاد کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به ویژگی های شخصیتی سردار جعفرخانی اشاره کرد و گفت: او ستون نیروی صابرین سپاه و قله‌ آرزوی رزمندگان صابرین سپاه بوده و هست. امروز چه شاگردان شهید جعفرخانی که پست های فرماندهی گردان‌های رزم صابرین را برعهده دارند و چه آنهایی که در یگان‌های ویژه صابرین سپاه سیمای نورانی و مصمم جعفرخانی را دیدند و در کنار او بودن را تجربه کردند، همگی از فرمانده شهید خود به عنوان اسطوره ای بزرگ یاد می کنند که خدمات و ثمرات ارزشمندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.
 
این مقام ارشد نظامی اذعان کرد: تجلیل از این قهرمان حقیقی و بزرگ قزوینی، تجلیل از عمل مجاهدانه یک رزمنده ای می باشد که همواره در خدمت مردم و فدایی امنیت کشورمان بوده است.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: در زمان در گیری با گروهک تروریستی جیش الظلم به سرکردگی عبدالمالک ریگی، بنده به عنوان جانشین گردان تکاور قم در محضر این شهید بودم. آن روزی که این سردار پرافتخار سپاه اسلام، ارتفاعات آن منطقه را یکی پس از دیگری فتح می‌کرد من نبرد او را می دیدم و به وجود این انسان بزرگ افتخار می کردم.

 وی خاطرنشان کرد: بنده در فاصله نزدیکی از محل شهادت شهید جعفرخانی بودم و لحظه آسمانی شدن او را دیدم. همواره بر این باور تاکید دارم که سردار جعفرخانی برای همیشه پرفروغ خواهد ماند و او جز حقیقت تاریخ ملت مسلمان ایران است. او هرگز از ایران جدا نمی شود و ما هم از او و آرمان هایش جدا نمی‌شویم.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی