باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

 

در نشست تعاملی با فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین :

نباید این میزان از دین ، معصومین ، امام زمان (عج) ، شهداء و سایر ارزش ها برای حضور مردم در انتخابات هزینه  کنیم

 

در نشست صمیمی و تعاملی اصحاب رسانه استان  با سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین  که در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان قزوین برگزار شد از فرصت ایجاد شده استفاده کردم و نقطه نظرات خود با وی که همواره با سعه صدر و حوصله مطالب را می شنوند مطرح کردم که خلاصه محورهای صحبت های بیان شده این موارد بود.

  1. معمولا در نشست های تعاملی و ... خبرنگاران و اهالی قلم نقطه نظرات و دیدگاه های خود را مطرح می کنند اما مدیران و مسئولان بدون توجه به نظرات و پیشنهادات ارایه از سوی اهالی رسانه ، کار خود را انجام می دهند .
  2. علی رغم  اینکه مسترما در استان  تاکید می شود  برای هر صندوق در استان   75 داوطلب رقابت می کنند اما بخشی  زیادی از این داوطلبان توان و ظرفیت جریان سازی در انتخابات را ندارند  و شاید با اهداف خاصی در عرصه ای انتخابات حضور پیدا کرده اند مضاعف بر اینکه  صرفا فعالیت آنها محدود به یک کانال چند نفره فضای مجازی و یا خانوادگی شده است بنابراین حضور و عدم حضور چنین افرادی در گرم کردن تنور انتخابات و نهایتا افزایش مشارکت تاثیری ندارد.
  3. با  تمام تلاش های چند ماه گذشته تنور انتخابات آنگونه که شایسته بود تاکنون گرم نشده است و همچنان سطح مشارکت مردم در انتخابات پیش رو پایین با توجه به ارزیابی های میدانی کم است.
  4. فعالیت و برنامه های اجراء شده  از سوی برخی از نهاد ها ، دستگاه ها  و جریانات همسوی دولت برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات غیر دقیق ، غیر کارشناسی و بعضا بی تاثیر بوده است ، چرا که عموما دعوت به مشارکت  در میان مردم و مراکزو اجتماعاتی   انجام شده که معمولا در انتخابات حضور پیدا می کنند این دعوت ها و تربیون ها ی آزاد در قزوین باید در خیابان های خیام ، ولی عصر ، ملاصدرا و ... که مردم آن مناطق برای حضور در انتخابات دچار تردید هستند انجام شود تا واقعیت ها جامعه برای تصمیم گیران روشن و بازگو شود ضمن اینکه  بسیاری از مصاحبه های صدا و سیمای استان با توجه به نوع مصاحبه ها و سیاست های بسته  و یکسویه فاقد تاثیر گذاری است
  5. در صدا و سیما و سایر تربیون های عمومی اظهارات مردمی پخش می شود  که در انتخابات شرکت می کنند و اظهارات مردمی که به هر دلیل در انتخابات حضور پیدا نمی کنند سانسور می شود بنا براین بخش زیادی از مردم هیچ سهمی در بیان نقطه نظرات خود از رسانه های عمومی که از بیت المال ارتزاق می کنند محروم هستند.
  6. اگرفضای سیاسی کشور فعال و پر شور و نشاط باشد و احزاب  و جریانات مختلف سیاسی بتوانند آزادانه فعالیت کنند؛  در موسوم انتخابات شور و نشاط ایجاد می شود و در نهایت مشارکت افزایش پیدا می کند و  ضرورتی ندارد که همانند این دوره  این میزان از دین ، معصومین ، امام زمان (عج) ، شهداء و سایر ارزش ها برای حضور مردم در انتخابات هزینه  شود چرا که بعد  از انتخابات که با عدم مشارکت بخشی زیادی از مردم در انتخابات مواجه می شویم چنین تصور شود که مردمی که در انتخابات حضور پیدا نکرده اند ضد انقلاب ، مخالف شهداء ، دین  و .. هستند با براین شرکت در انتخابات یک حق سیاسی و اجتماعی است که برخی از آن استفاده می کنند و برخی به هر دلیل از آن استفاده نمی کنند.     
  7. برخلاف سخنرانی های دلنشین مدعیان در تربیون ها و رسانه ها درزمینه اخلاق مداری و ارزش ها اما در دوره و روز های اخیر بسیاری از مرزهای اخلاقی از سوی مدعیان در استان درنوردیده شد.

    و .....

 سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین  نیز در پاسخ به دغدغه های بنده اشاره داشت:

  1. در حال حاضر فضای انتخابات در استان گرم و رقابتی است  
  2. در بین داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی  شخصیت های از همه سلایق که دارای سوابق اجرایی و پست های مختلف در دولت های مختلف بودند و  خوش چهره هستند حضور دارند. البته تمایل داشتیم که چهره های بیشتر و شاخص تری در بین داوطلبان وجود می داشتند .
  3. اینکه تربیون در اختیار یک جریان قراردارد اینگونه نیست شما همیشه در جلسات دیدگاه های خود را بیان می کنید و مشکلی وجود ندارد و در این روزها در دانشگاه ها و سایر مراکز مناظره ها ی خوبی برگزار می شود وفرصت فراهم است  که مردم و افراد با سلایق مختلف نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند و منعی برای بیان خواسته های آنها وجود ندارد ؛ البته که با نقطه ای آرمانی  فاصله دارد که امیدواریم روزی به آن نقطه برسیم.
  4. فاصله مشارکت مردم در انتخابات مجلس های گذشته با انتخابات پیش رو زیاد نیست البته بجز در دوره ای که دو قطبی کاذب همانند انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت ، معمولا سقف مشارکت مشخص است طبیعی است که همانند تمام انتخابات در دنیا بخشی از مردم در انتخابات مشارکت نداشته باشند البته ما مدعی هستیم که در نظام مردم سالاری دینی باید مشارکت در انتخابات حد اکثری باشد.
  5. در خصوص انتقاد شما مبنی بر اینکه در این انتخابات از شهداء و مقدسات زیاد مایه گذاشته شده است ،  اقا فرمودند که رای مردم حق الناس است یعنی این اسرار مردم است مردم با یک رای خودشان  حق خودشان را از جامعه می گیرند و تکلیف خودشان را انجام می دهند ؛ انتخابات ما با انتخابات دیگر کشور متفاوت است و ما با یک اراده و باور دینی به رای بهاء و هویت می دهیم و مردم با اراده خود به اجسام بی روح ، روح و هویت می بخشند ضمن اینکه  در دنیا هیچ انتخاباتی برای امریکا همانند ایران مهم نیست و این هم به خاطر دشمنی است وقتی که دشمن صحنه انتخابات را تبدیل به میدان جنگ می کند ما هم باید به  مردم یاداور شویم که این انتخابات یک انتخابات معمولی نیست بلکه میدان جنگ است و قله جنگ هم شهداء هستند  و مضاعف بر اینکه مقدسات را برای فرد و گروه هزینه نمی کنیم  برای انتخاباتی که هویت ما است هزینه می شود.         
  6. بحث وجود بی اخلاقی در روز های اخیر کاملا درست است و این بد است  و بعد از انتخابات حتی خود افرادی که نسبت به هم بد اخلاقی می کنند با دیدن یکدیگر از هم خجالت می کشند لذا باید در عمل و گفتار رویه های خود را اصلاح کنیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۰۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی