باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بصیرتی که مادر رییسی دارد و ما نداریم!!!!!!

شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳ ب.ظ

بصیرتی که مادر رییسی دارد و ما نداریم!!!!!!

علی رغم  اینکه بیش از ده روز از حادثه تلخ و دردناک سقوط بالگرد رییس جمهور و همراهانش می گذرد اما همچنان برای بخش زیادی از مردم  باور از دست دادن رییس جمهور پر تلاش ، خستگی ناپذیر و محبوشان سخت است؛ اما واقعیت این است آیت اله رئیسی به آرزوی دیرینه اش که همانا شهادت بود رسیده است و برگزاری میلیونی و باشکوه تشییع پیکر او  و همراهانش خون تازه ای را در رگه های انقلاب تزریق کرد و به نوعی آن مراسم نشانه سپاس و تقدیرمردم  از تلاش های صادقانه شهید جمهور بود.

 در مدتی که از شهادت آیت اله رئیسی و همراهانش می گذرد صدا و سیما و سایر رسانه و سخنرانان با بسیج امکانات  و ظرفیت های خود تلاش دارند در کنار بیان دستاورد های دولت  سیزدهم ، اندیشه ها  و سبک مدیریت  رییس جمهور را برای مردم تبین کنند؛ هرچند که بعضا صدا و سیما به دلیل سطحی نگری از انجام دقیق و هنرمندانه این وظیفه نیزناتوان بوده است.  

این روز ها هر یک از ما ازصد ها  فیلم و خاطراتی که از شهید رییسی دیده و شنیده ایم چند مورد از آنها بیشتر ذهن ما را درگیر کرد و به دل نشست است و چه بسا نه تنها تکرار آن فیلم  برایمان ملال اور و آزردهند نیست  بلکه دیدن هرباره آن فیلم جذاب و لذت بخش است و ذهن ما را ساعات به خود مشغول می کند.

صادقانه اعتراف می کنم ویدیویی چند ثانیه ای صحبت های مادرآیت اله رئیسی که با شنیدن خبر شهادت عزیزترین سرمایه ی زندگی خود با دستان لرزان اما استوارو لحن محزون و شاید ملتمسانه تاکید دارد که همه (مردم و مسئولان ) پشت هم بشید بسیارزیبا،  دلنشین واثرگذاربوده است و این تاکید نشان از عمق بلند و ژرفای نگاه این شیر زن دارد.

جای اشاره کردم که نه تنها باید بر چادرعزت و نجابت این مادر با افتخار بوسه زد بلکه باید بر خاک پای چنین مادری بوسه زد و آن را توتیای چشم  کرد که در حساس ترین ، سخت ترین ، جانکاه ترین و تلخ ترین لحظات عمر خود نه تنها گله ای ندارد بلکه مردم را به وحدت و کنار هم بودن دعوت می کند، آری مادر رییسی به درستی و هوشمندانه دریافته است که تنها رمز و راز ماندگاری ، موفقیت، سربلندی و عزت کشور از همدلی و همبستگی و وحدت مردم است؛ مادر رییس جمهور ابراهیم رئیسی پس از شهادت فرزندش صحنه ای از خود به جا گذاشت که تا مدت ها در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند.

مادر ریسی  که حتی به فرزند با قدرت و با نفوذ خود اجازه نداد که مسیرزندگی طبیعی ، عادی و عزتمندانه او را با استفاده از جایگاه خود تغییر دهد ثابت کرد می توان مادر رییس قوه قضائیه و قوه مجریه و ... بود اما نه تنها فخری بر دیگران نفروخت و از آن جایگاه سوء استفاده نکرد بلکه حتی زندگی پایین تر از متوسط مردم داشت.

 

باور دارم که سیده عصمت خدادادحسینی که بعد از مرگ همسر هم نقش پدری و هم نقش مادری را برعهده داشته است در کنار تربیت فرزندان ، ماموریت و مسئولیت خود را برای ایران و نظام در آن چند ثانیه بعد از شهادت فرزندش به طور دقیق ، شایسته و هوشمندانه انجام داد و به همگان بویژه مدعیان بصیرت و ولایت مداری  ثابت کرد که می توان در بزنگاه های تاریخی با چند کلمه ساده  که از عمق وجود و باور سرچشمه می گیرد به همه مدعیان  درس  ولایت مداری  ، بصیرت ، هوشمندی و وطن دوستی آموخت.

اما این روز ها که برخی واقع بینانه و یا فرصت طلبانه خود را داغدار رییس جمهور شهید معرفی می کنند گفتارشان مملو از  نفرت پراکنی و کنایه های است که ماحصل آنها جز دمیدن اختلافات و ایجاد قطب بندی های جدید برای جامعه نتیجه ای ندارد.

 این در حالی است که خون شهید خدمت و همراهانش  و چگونگی آن حادثه تلخ ،  بخش زیادی از مردم را تحت تاثیر و داغدارکرده است و به نوعی بین هواداران ، منتقدان و حتی مخالفان آیت اله رییسی همدلی ، همبستگی و همراهی شکل داده است اما گویا برخی ماموریت وهنرشان فقط دمیدن روح تفرقه ، جدایی و چند دستگی  در جامعه است وبه نظر می رسد این افراد و جریانات نان  خود را در تفرقه مردم و قطب بندی های کاذب جستجو می کنند.

بهر حال شخصیت ها ی حقوقی و حقیقی ، اقشار مختلف مردم و جریانات سیاسی که خود را عزادار رییس جمهور شهید معرفی کنند  باید توجه کنند اگر بنا بر ضرورت امروز جامعه و کشور که مورد تاکید آموزهای دینی و همچنین مقام معظم رهبری است در مسیر وحدت ،همدلی ، همبستگی  و هم افزایی مردم  گام برمی دارند در مسیر منش  و بینش آیت اله رییسی و تاکیدات و توصیه های سیده عصمت خدادادحسینی گام  برمی دارند  در غیر اینصورت باید در صداقت گفتار و بیان خود در به سوگ نشستن برای رییس دولت سیزدهم  و دفاع از اندیشه های آن شهید پر تلاش تجدید نظر کنند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۳/۱۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی