باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بد اخلاقی و تخریب های که پاسخ عکس دارد

چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۰۸:۵۵ ب.ظ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درایران تاکنون سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است و دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جهموری در 8 تیرماه برگزار شد که آقای مسعود پزشکیان و سعید جلیلی هر یک  با نگاه و رویکرد کاملا متفاوت و شاید متضاد به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند تا مردم در 15 تیرماه در نهایت نهمین رییس جمهور ایران را انتخاب کنند.

امروز بخش زیادی از رای دهندگان را نسل های جدید تشکیل داده اند لذا بیان خاطرات و چگونگی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در دهه های اول انقلاب شاید حداقل برای بخش زیادی از رای دهندگان امروز جالب و قابل  درک نباشد اما بیان رویداد های انتخابات سال 1376 که به دوران زندگی  بخش زیادی از رای دهندگان امروز نیز مرتبط بوده است  می تواند یادآور خاطرات شیرین آن دوران باشد .

 در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 دو کاندید مطرح یعنی سید محمد خاتمی که جریان چپ آن دوران از وی حمایت می کرد در مقابل علی اکبر ناطق نوری به عنوان نماینده جریان راست و یا محافظ کار آن دوران که مورد حمایت بخش زیادی از ارکان قدرت و حاکمیت بود ، قرارداشت.

 دردوره انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری هواداران رقبای سید محمد خاتمی  با استفاده از امکانات عمومی و بعضا بیت المال موج  سنگین تخریب ، تهمت و  بر علیه سید محمد خاتمی شکل دادند تا جائیکه با توجه به میزان تخریب و حمله ای که به  خاتمی صورت می گرفت این ذهنیت در بین مردم شکل گرفت که در هر صورت حتی اگر مردم در انتخابات مشارکت پیدا کنند و به خاتمی رای دهند اما ناطق نوری به عنوان رییس جمهور معرفی خواهد شد و این گونه بیان می شد که بنویسید خاتمی اما بخوانید ناطق.

جریان محافظ کار آن  دوران و اصول گرای امروز آنگونه در تخریب و تهمت بر علیه خاتمی آزاد  و قدرتمند بود که  عده ای از جوانان  با پوشش های غیر متعارف آن دوران  را در شمال شهر تهران با تصاویر خاتمی جمع کردند تا حرمت شکنی آنها را در ماه محرم به ستاد و هواداران خاتمی انتساب کنند تا این نگرانی را در مردم متدین و مومن ایجاد کنند که خاتمی که خود از سلاله معصومین (ع) بود را دشمن امام حسین (ع)  و .. معرفی کنند که با مشخص شدن هویت سازندگان فیلم کید و نیرنگ آنان به خودشان بازگشت.

با همه تلاش صاحبان قدرت و ثروت و همراهی و حمایت بخشی از ارکان حاکمیت  در نهایت مردم ایران در دوم خرداد 76 با حضور گسترده و باشکوه با بیش از بیست میلیون رای سید محمد خاتمی را به عنوان  یکی از محبوب ترین و نجیب ترین روسای  جمهوری اسلامی ایران برگزیدند تا به همه گان ثابت شود که تخریب و تهمت و دروغ همیشه برنده نخواهد بود.

بنا براین امروز نیز همان جریان با تابلو و نام  جدید تمام ظرفیت و امکانات خود را در جهت تخریب نامزد مورد حمایت اکثریت مردم و جریان حامی وی به کار گرفته است و پزشکی هراسی را با استفاده از شیوه های نوین جنگ روانی و استفاده از امپراتوری رسانه ای در جامعه بویژه در میان مردم مومن و متدین  در دستور کار قرارداده اند تا مردم را نسبت به پزشکیان بدبین کنند.

قرار گرفتن پزشکیان در مناظرات انتخاباتی در مقابل حداقل چهار نامزد که دو نفر از آنها  از ابتدا با هدف تخریب و تهمت و پوششی ثبت نام کرده بودند اوج مظلومیت پزشکیان  را در مقابل تخریب گران به تصویر کشید.

 بهر حال با همه تخریب ، تهمت و دروغ های که نسبت به پزشکیان قبل از شروع تبلیغات و در جریان مناظرات صورت گرفت اما مردم شرکت کننده در انتخابات بیشترین آراء خود را با نام مسعود پزشکیان به صندوق های رای انداختند تا به همه گان ثابت شود که راست گویی ، صداقت و اخلاق مداری بر تهمت و تخریب پیروز می شود ضمن اینکه رای اعتماد مردم در مشارکت چهل درصدی  که همیشه جریان محافظ کار پیروز بوده است  شیرینی پیروزی را مضاعف کرد.

بنابراین در کشور ما که دارای تمدن و فرهنگ  چند هزار ساله است و همواره ارزش های دینی و اخلاقی مورد توجه مردم قرارداشته است ، تهمت ،  تخریب و بد اخلاقی تحت هر نام کاملا جواب معکوس دارد؛  لذا انتظار این بود که رقیبان پزشکیان با عبرت  گرفتن از انتخابات ریاست جمهوری دوره سید محمد خاتمی  و دور اول چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دست از تخریب ،  تهمت ،افترا و دروغ پراکنی بردارند  و تمرکز و توان خود را در برون رفت کشور و مردم از شرایط سخت و طاقت فرسایی کنونی متمرکز کنند اما گویا دوستان بنا ندارند روش های نادرست را اصلاح کنند و همچنان بنا دارند که مجدد تجربه های تلخ و شکست خورده گذشته را تجربه کنند.

 بهر حال 15 تیرماه  نهمین رییس جمهور ایران با رای مردم برگزیده خواهد شد و پرونده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسته و به بایگانی سپرده خواهد شد اما بی انصافی ، بد اخلاقی ، تخریب و تهمت های که در انتخابات صورت گرفت به سادگی از ذهن و قلب مردم پاک نخواهد شد و شوربختانه بد اخلاقی های که با عناوین و توجیهات مقدس انجام می شود باور و اعتقادات مردم و بویژه جوان را نسبت به دین و ارزش های انقلاب دچارتردید می کند.  انتخابات در یک روز به پایان می رسد اما اثار مثبت و یا منفی ان سال های سال در جامعه باقی خواهد ماند

سخن پایان اینکه اقایان پزشکیان و جلیلی یکی ردای ریاست جمهوری را بر تن خواهند کرد اما باید رفتار و گفتار هر یک از ما هواداران به گونه ای باشد که پس از انتخابات بتوانیم از انچه که گفته ایم دفاع کنیم و به قول بسیاری از آخرت خود را برای دنیای دیگران نفروشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی