باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین:

مرکز کارشناسان رسمی دادگستری قزوین در اجرای سند تحول قضایی پیشگام است رییس کارشناسان

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین گفت: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین در اجرای سند تحول قوه قضائیه و احقاق حقوق عامه در کشور پیشگام است و جایگاه کارشناسان در این زمینه برجسته و شاخص است.

دکتر رضا فرخزاد رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین همزمان با 17 مردادماه روز گرامیداشت خبرنگار در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی که در کنسولگری ایران در افغانستان به شهادت رسید اظهار کرد : شغل خبرنگاری  یکی از مشاغل سخت و پر استرس و در عین حال مهم و اثر گذار  است چرا که امروز تمام پیشرفتهای جهان به جهت چالش های است که خبرنگاران ایجاد کرده اند و مسئولین به دنبال رفع آن چالش بوده اند و نتیجه آن تحول و توسعه بوده است.

وی سپس شروع رسمی مرکز کارشناسان استان قزوین را  سال 81 اعلام کرد و افزود: در واقع مرکز رسمی کارشناسان استان قزوین بعنوان یک مجموعه و بازوی تخصصی و کارشناسی دستگاه قضا برای قضاوت عادلانه  است.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین یادآورشد: در استان 220 کارشناس رسمی دادگستری در 43 رشته تخصصی از جمله ساختمان، کشاورزی، منابع طبیعی، امور پزشکی، معماری و سایر امور فعالیت دارند

این مقام خاطرنشان کرد: : در کنار خدمات ارائه شده بر اساس ارجاع دستگاه قضایی برای کمک به افرادی که به دلیل مشکلات مالی امکان استفاده از خدمات کارشناسان را ندارند خدمات «معاضدتی» مرکز در اختیار نیازمندان قرار می گیرد تا این گروه نیز مشکلی در تامین مطالبات خود نداشته باشند.

کارشناس دادگستری استان قزوین بیان  با بیان در حوزه معاضدتی امسال 578 ارجاع داشتیم که 102 کارشناس معاضدتی اعزام کردیم و حدود 25 درصد ارجاع به صورت معاضدتی انجام شده است.

فرخزاد در ادامه اظهارداشت: .مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین در اجرای سند تحول قوه قضائیه و احقاق حقوق عامه در کشور پیشگام است

فرخزاد تصریح کرد: در سال 1401 توانستیم در همایش کشوری عنوان« نظریه برتر کارشناسی کشور» در زمینه ساختمان را کسب کنیم و در بخش کارشناسی معاضدتی نیز رتبه برتر را کسب کردیم.

وی بیان کرد: انتخاب یکی از اعضای مرکز در شورای راهبردی تولید محتوا و سرفصل های آموزشی از موفیقت های مرکز قزوین است.

فرخزاد با اشاره به عضویت دو عضو مرکز کارشناسان دادگستری  استان قزوین به عنوان بازرس استانها گفت: برای به روز رسانی کارشناسان به طور مستمر در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین دوره های آموزشی برگزار می شودخبرنگاران کارشناس.

 در ادامه مهندس علی اصغر بهرام نائب رییس و رییس کمیسیون معاضدت مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و بیان اینکه   در حوزه معاضدت  دو بخش وجود دارد اظهار کرد :  یکی از بخش های معاضدت مربوط به ارجاعات دادگاه و دادرسی است که خواهان پرونده امکان پرداخت هزینه های کارشناسی  را ندارد لذا مقام قضایی این افراد را به مرکز کارشناسان برای اقدامات کارشناسی پرونده ارجاع می دهند.

 وی افزود : یکی دیگر از معاضدت مربوط به افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی از جمله کمیته امداد ، سازمان بهزیستی  و دیگر دستگاه های حمایتی است که با معرفی این دستگا ها امور کارشناسی مددجویان در پرونده های قضایی و .. بدون دریافت هزینه انجام می شود.

نائب رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین با یادآوری اینکه مرکز علاوه بر معاضدت اقدامات دیگری  در زمینه کمک و خدمت رسانی به مردم دارد خاطرنشان کرد : حضور  در اجتماعات مردمی و برگزاری میزهای خدمت در مساجد و نماز های جمعه برای ارایه مشاوره به مراجعه کنندگان  از دیگر اقدامات مرکز کارشناسان استان قزوین بوده است.

سپس مهندس صفرخانلو عضوهیئت مدیرو رییس کمیسیون کشاورزی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین با یاداوری اینکه بیش از دو دهه از استقرار و فعالیت این مرکز در استان می گذرد اظهار کرد: مرکز کارشناسان استان قزوین  در زمینه دانش و عملکرد جایگاه ممتازی در سطح ملی دارد.

وی افزود: کارشناسان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین  در سطح ملی و استانی دارای مسئولیت و جایگاه علمی برجسته در مراکز دانشگاهی و همچنین مدیریت دستگاه های مختلف هستند.

صفرخانلو با بیان اینکه  با توجه به توسعه گسترده  و تحول آفرین فعالیت مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین توسعه فیزیکی ساختمان مرکز ضروری بود خاطرنشان کرد :   فعالیت مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین از یک مجموعه 45 متری شروع شد که با تلاش های مجدانه و صادقانه مدیریت جدید این فضا در حال حاضر به 220 متر افزایش پیدا کرده است

در ادامه دادوربازرس مرکز کارشناسان استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین علی رغم اینکه نسبت به بسیاری از استان های دیگر به لحاظ مساحت وجمعیت جایگاه پایین تری دارد اظهار کرد :  مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین با توجه به فعالیت و عملکرد صادقانه همکاران بنده در میان استان های برتر کشور قراردارد و کارنامه قابل قبولی ارایه کرده است.

وی افزود : بدون تردید موفقیت سال های اخیر مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین به دلیل همدلی ، همبستگی ، وحدت و هم افزایی تمام اعضای هیئت مدیره و همراهی مجموعه کارشناسان بوده است و شاید این همدلی و همبستگی در سطح کشور بی نظیر باشد.کارشناسان

 بازرس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد : کارشناسی که کارشناسان مرکز رسمی دادگستری استان قزوین انجام داده اند کمترین خطا و اشکال را داشته و این به دلیل این است علاوه بر اینکه کارشناسان مرکز در زمینه ارایه نظریه دقت  و بررسی های دقیق دارند؛  قبل از ارسال نظریه از سوی هیئت مدیره نیز نظریه ها ممیزی می شود تا درصد خطا و اشکال به حداقل برسد.

دادور یادآورشد : در سطح کشور مرکز کارشناسان استان قزوین کمترین اعتراضات را نسبت به نظریه های کارشناسی داشته است.

در ادامه خانم دکتر آتوسا بیات مدیر روابط عمومی مرکز کارشناسان استان  ضمن تبریک روز خبرنگار گفت : مرکز کارشناسان رسمی قزوین در تمامی زمینه ها، توزیع عادلانه کار،احقاق حقوق عامه، کمیسیون ها، گروهای تخصصی و کارشناسی های معاضدتی، توسعه فیزیکی و برنامه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و ...پیشرفت چشمگیری داشته و جزو استان‌های پیش‌رو در کشور می باشد.

آتوسا بیات اضافه کرد: در این دو دهه و اندی فعالیت مرکز کارشناسان بیشترین رشد از نظر کمی و کیفی در این دوره هیات مدیره اتفاق افتاده است.

همچنین وی ضمن تشکر همکاری بیشتر اصحاب رسانه با مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان جهت انعکاس این تلاش ها و فعالیت ها را خواستار شد.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی