باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
روز شنبه من در مجلس بودم که به من اطلاع دادند ایشان با من کار دارد و من به دفتر زنگ زدم و گفتند که دنبال شما می چرخیم. وقتی به ایشان اطلاع دادند که من آمده ام بعضی از افراد خانواده در اندرونی خانه بودند و وقتی به دیدار من آمد دیدم که با لباس رسمی نبود و حدود نیم ساعت مطلبی که داشت را به من گفت و من هم نظرم را به ایشان گفتم و کاری که به من محول کرد آخرین دیدار ما بود.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی ایشان صبر بود، گفت: آیت الله هاشمی  رفسنجانی اخلاقی داشت که باعث جذب نیروهای مختلفی از همه اقشار جامعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مهمترین ویژگی اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی را صبر دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم ایشان صبر بود. ایشان با صبری که داشت مسائل را حل می کرد و هیچ وقت عصبانی نمی شد و هیچ وقت خشمی در او به وجود نمی آمد و اخلاقی داشت که باعث جذب نیروهای مختلفی از همه اقشار جامعه بود.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: همه جمعیت ها و گروه هایی که به ملاقاتش می آمدند شیفته ایشان می شدند چون اخلاقش طوری بود که همه را شیفته خودش می کرد. کسانی که از نزدیک ایشان را می دیدند و از نزدیک ملاقات می کردند خودشان حتما از اخلاقش درس گرفتند و بهتر می دانند که چطور با جامعه و مردم برخورد کنند.

وی با بیان اینکه همه کارهای ایشان روی برنامه بود، تصریح کرد: صبح ساعت هشت و نیم از خانه بیرون می رفت و حدود ساعت 9 به دفتر می رسید و روزنامه ها و اخبار را رصد می کرد و ساعت 10 صبح هم ملاقات ها شروع می شد. گاهی ملاقات ها به نحوی بود که از ساعت 12 هم می گذشت و بعد از آن طبق برنامه نماز و ناهار و استراحت داشتند.




علیخانی ادامه داد: جالب این بود که وقتی از خانه به طرف مجمع راه می افتاد کتاب در دستش بود و مطالعه و گاهی نوشته ها و خاطرات را تصحیح می کرد و از مجمع که به سمت خانه می آمد نیز همین کار را می کرد. ایشان موقع خواب یا ملاقاتش مشخص بود. ایشان خیلی انسان ساده و برخوردهایش بسیار عادی بود.

وی در مورد آخرین ملاقات با آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز گفت: روز شنبه من در مجلس بودم که به من اطلاع دادند ایشان با من کار دارد و من به دفتر زنگ زدم و گفتند که دنبال شما می چرخیم. وقتی به ایشان اطلاع دادند که من آمده ام بعضی از افراد خانواده در اندرونی خانه بودند و وقتی به دیدار من آمد دیدم که با لباس رسمی نبود و حدود نیم ساعت مطلبی که داشت را به من گفت و من هم نظرم را به ایشان گفتم و کاری که به من محول کرد آخرین دیدار ما بود.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: کسی باور نمی کرد ایشان در این سن آنقدر چابک و ملاقاتهایش منظم باشد چون با حوصله صحبت کسانی که ملاقات می آمدند را گوش می داد. واقعا در بین آدم ها کم پیدا می شود که این طور با صبر و حوصله و سرحال باشد و ما اصلا فکر نمی کردیم چنین حادثه ای پیش بیاید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی