باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

جلسه پرسش وپاسخ شهروندان اقبالیه با شهردار و اعضای شورای شهر اقبالیه در مسجد امام جعفرصادق(ع)برگزا"استانی شدن انتخابات" در آستانه رای گیری در صحن مجلس/انتخابات مجلس دهم استانی خواهد بود؟

 

 
مولا علی(ع) در کنار احادیث فراوانی که در آنها مؤمنان را از انجام کارهایی که نیاز به عذرخواهی دارد، برحذر می‌دارند «الاستغنا عن العذر، اعزّ من الصدق به»، در حدیثی دیگر که در نهج‌البلاغه آمده است، می‌فرمایند: «المعذره برهان العقل؛ عذرخواهی نشانه‌ی خرمندی انسان است.» در جایی دیگر نیز امام متقیان به روایت از پیامبر اسلام(ص) از سخنان خداوند در شب معراج، می‌فرماید: اهل دنیا (کینه‌جویان دنیاپرست) از کسی که درباره او بدی کرده‌اند، عذرخواهی نمی‌کنند.» (سایت الف، چهارشنبه 7 خرداد 1393 به نقل از خبرگزاری ایسنا)

در پی نقل خاطره‌ای از همسر مکرمه‌ی حضرت امام(ره) خانم خدیجه ثقفی توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب، مربوط به دوره انتخابات سال 84، طیف وسیعی از رسانه‌ها، محافل و افراد شناخته شده خاص، هجمه سنگینی از افترا و تهمت علیه ایشان به راه انداختند و ضمن وارد کردن اتهام و تهمت دروغگویی به ایشان، تلاش کردند سندیت سایر خاطرات شفاهی و مکتوب‌ آقای هاشمی را زیر سوال برده و آنرا مخدوش جلوه دهند.

صبح روز پنج‌شنبه 27 فروردین ماه حجت‌الاسلام رشید داوودی، از شاگردان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی در مقاله‌ای با عنوان «نوه امام(ره) خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تأیید کرد» به ذکر مشاهدات و شنیده‌های مستقیم نوه امام(ره) در جریان دیدار آیت‌الله هاشمی با همسر محترمه حضرت امام پرداخت که این مطلب در برخی رسانه‌های مستقل و بی‌طرف روز پنج‌شنبه انعکاس یافت.

روز شنبه 29 فروردین ماه نیز روزنامه شرق در مقاله‌ای با عنوان «سخنان هاشمی سند است» و درج یادداشتی به قلم جناب آقای غلامعلی رجایی با عنوان «ناگفته‌های خاطره هاشمی رفسنجانی از همسر امام(ره)» در مصاحبه با نوه‌های ایشان و نقل قول مستقیم آنها، ثابت کرده‌ که این خاطره آیت‌الله، مثل همه خاطرات ایشان واقعی و به استناد شاهدان آن دیدار، مبتنی بر حقیقت بوده است. مخصوصاً آن قسمت که به نقل از خانم لیلی بروجردی، نوه امام و فرزند خانم زهرا مصطفوی، می‌گویند: « آن شب من و دختر خردسالم و مادرم در خدمت خانم امام بودیم. خانم، میهمان داشتند. غروب که میهمانان رفتند و هوا تاریک شد جناب آقای هاشمی و خانمشان به منزل امام آمدند. وقتی آقای هاشمی و خانواده تشریف آوردند، پس از احوالپرسی متعارف، خانم به ایشان گفت شما نمی‌خواهید برای ریاست‌جمهوری اسم‌نویسی کنید؟ آقای هاشمی گفتند: نه، من چنین قصدی ندارم. افرادی هستند و من هم کمکشان می‌کنم. خانم خیلی محکم به آقای هاشمی گفتند: آقا- امام- به امید شماها بودند. شما می‌خواهید این مملکت و این انقلاب را به دست کی‌ها بسپارید؟ شما اینها را می‌شناسید؟ بعد از این جملات آقای هاشمی گویی یکه‌ای خوردند و برای لحظاتی سکوت سنگینی بر اتاق و جمع حاکم شد. چون اساسا خانم کم حرف می‌زد. بعد از دقایقی که آقای هاشمی و خانمشان رفتند، به خانم گفتم: خانم، شما چرا اینقدر قرص و محکم با آقای هاشمی حرف زدید؟ گفتند: برای این انقلاب دلم می‌سوزد. آخر من می‌دانم آقا - امام- چقدر برای این انقلاب خون دل خورد.»

آیا تخریب‌گران آیت‌الله هاشمی، شهامت عذرخواهی دارند؟!

حال با توجه به مستندات غیرقابل انکار بالا و ادعای ایمان خالص تخریب ‌گران! آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ماجرای نقل خاطره ایشان از دیدار با همسر مکرمه امام، مخصوصاً پس از تأیید آن مطالب از سوی اعضای محترم بیت آن حضرت که در آن جلسه حضور داشتند، شایسته است که افراد، محافل و رسانه‌های مدعی ارزشمداری و اخلاق! نه از آیت‌الله هاشمی که از درگاه خداوند و مردم شریف ایران اسلامی عذرخواهی و طلب بخشش کنند. مگر اینکه با لجاجت باز هم نوه‌های امام راحل و بیت ایشان را متهم به دروغگویی نمایند!!

خدا را شکر که در اوج هیاهوی رسانه‌ای یک گروه خاص که با تهیه مصاحبه‌های سیاسی سفارشی، سعی کردند با تخلیه مجدد بغض و کینه سیاسی و حتی شخصی خود، سندیت این خاطرات را زیر سؤال برده و برای اصل انقلاب در جامعه و میان مردم شک و تردید ایجاد کنند. این بار فرزندان و بیت شریف امام که در جلسه حضور داشتند، به میدان آمدند و نگذاشتند دروغ‌سازان تهمت‌زن به اهداف خویش برسند.

حال جامعه و مردم هوشیار آن منتظرند تا رسانه و افراد و محافل تخریب‌گر که در ادعای مسلمانی، خود را سرآمد همگان می‌دانند، به دستور دینی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) عمل نموده، به دلیل دروغ پردازی‌ها و افترا پراکنی‌های غیراخلاقی خود، شجاعانه از درگاه خداوند استغفار و از مردم عذرخواهی کنند که در غیر اینصورت، صحت و سقم سایر موضع‌گیری‌ها، انتقادات، گفتار و نوشتار آنان زیر سؤال رفته و مردم هوشیار و آگاه به دیده شک و تردید و با احتمال اغراض سیاسی و جناحی در مورد سخنان آنان قضاوت خواهند کرد.
*رضا سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۲۴
ولی اله حسین زاده
در راستای تاکیدات استاندار قزوین و با پیگیری و ابتکار بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا: اولین جلسهمعاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین : در سال 94 مدیران غیر همسو با سیاست های دولت جابجا خواهند شد
مشکلات آموزش و پرورش
« به نام خدواوند جان و خرد »

همگان واقفیم که رشد و تعالی یک جامعه زمانی اتفاق می افتد که نظام آموزش و پرورش آن جامعه پیشرفته و بدون عیب باشد. در حال حاضر به دلایلی چند بالندگی و پیشرفت را در نظام آموزش و پرورش شاهد نیستیم . علی رغم نوشته شدن سند چشم انداز تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تحرک و تحول خاصی صورت نگرفته است و کمبود ها و رکود و خمودگی نظام آموشی را در برگرفته و باعث نارضایتی بسیاری از همکاران فرهنگی گردیده است. به نظرما جمعی از فرهنگیان ، اگر متولیان آموزش و پرورش ایران عزیز خواهان رفع مشکلات و پویایی بیش از پیش نظام آموزشی هستند،بایستی موارد زیر اجرایی گردد.

۱- با توجه به هزینه های زندگی در حال حاضر حقوق معلمی به تنهایی کفاف مخارج زندگی را نمی دهد .شایسته است آموزش و پرورش حقوق معلمان را افزایش دهد تا حدی که یک معلم با دریافت حقوق معلمی کافی با تمام وجود در خدمت آموزش و پرورش بوده و به شغل دوم فکر نکند .همچنین وجود حقوق و مزایای خوب باعث می شود نیروهای زبده همه وقتشان را در آموزش و پرورش صرف کنند و نیز نیروهای زبده جوان تمایل بیشری برای جذب در آموزش و پرورش داشته باشند.

۲- چند سالی است که به کیفیت نظام ارزشیابی و آموزش بی توجهی شده است . با برداشتن مردودی در سال اول و دوم دبیرستان باعث شده دانش آموزان با بنیه ی علمی بسیار پایین به کلاس های بالاتر راه یافته و امر آموزش را برای معلم و دیگر دانش آموزان بسیار سخت و دشوار کرده است . لذا شایسته است با لغو چنین قوانینی و اجرای ارزشیابی پایانی سال ششم ونهم به صورت نهایی ونظارت هرچه بیشتر بر این ارزشیابی از حضور دانش آموزان ضعیف در مقاطع بالاتر جلوگیری شود .تا با جامعه ای پر از دیپلمه های بی سواد مواجه نباشیم .در ضمن برای جلوگیری از افت تحصیلی و ترقیب بیشتر دانش آموزان و والدین آن ها به درس خواندن ،دانش آموزانی که در خرداد نمره ی قبولی نمی گیرند در صورتی مجاز یه شرکت در امتحانات شهریور هستند که مبلغی را به حساب آموزش وپرورش بپردازند.

۳- پایه تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی محکم می شود .کلاس های با آمار حدود سی نفر نمی تواند برای آموزش و پرورش نوگلان ما در مقطع ابتدایی مفید و پربازده باشد .لذا بایستی آمار کلاس های ابتدای به زیر بیست دانش آموز کاهش یابد تا آموزگار بتواند به اندازه کافی با دانش آموزان کار کند .

۴- برای رشد شایسته سالاری در آموزش و پرورش می بایست انتخاب مدیران مناطق و شورای عالی آموزش و پرورش استان ها با انتخاب همکاران فرهنگی باشد و این منتخبین شورای عالی آموزش و پرورش کل را انتخاب کنند . این روش باعث می شود همه ی همکاران خود را در نظام مدیریتی و تصمیم سازی آموزش و پرورش شریک دانسته و با آنان احساس قرابت بیشتری داشته باشند.

به امید روزی که مشکلات و نواقص نظام آموزش و پرورش رفع گردد و معلمین عزیز از اینکه شغل معلمی را انتخاب کرده اند بسیار راضی و خشنود باشند و با فراق بال به امر مهم تعلیم و تربیت نسل آینده بپردازند.
*دبیر هنرستان الف
 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۲۹
ولی اله حسین زاده
پیام تسلیت هاشمی خطاب به خاتمیدر حاشیه خوشحالی بی حد و حصر برخی مردم که حکایت از برداشت غلط از بیانیه ایران و 1+5 دارد؛ مردم اشتبا
 
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت بانو سکینه ضیائی همسر مرحوم آیت‌الله حاج سید روح الله خاتمی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اطلاع یافتم که بانوی با فضیلت مرحومه بانو سکینه‌ی ضیائی همسر مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج سیّدروح‌الله خاتمی رحمة‌الله‌علیهما پس از مدتی بیماری و تحمل مصائب و مشکلات جسمی و روحی، دارفانی را وداع گفته‌اند.
اینجانب ضمن تسلیت به ارادتمندان آیت‌الله خاتمی و عموم مردم اردکان و بویژه خانواده‌های عزادار از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه برای آن مرحومه مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
۱۶ فروردین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۴۶
ولی اله حسین زاده
تسلیت ظریف در پی درگذشت همسر آیت‌الله خاتمیشهردار بیدستان: طوفان در بیدستان خسارت خاصی بر جای نگذاشت
پیام تسلیت هاشمی خطاب به خاتمی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت همسر آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی را تسلیت گفت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت همسر آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی را تسلیت گفت.
 
متن این پیام به شرح ذیل است:
 
«انالله و اناالیه راجعون»
 
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی
 
در گذشت مادر بزرگوارتان سرکار خانم سکینه ضیایی، موجب تالم و تاثر خاطر گردید.
 
با تسلیت این مصیبت به بیت آیت الله سید روح الله خاتمی، علو درجات آن فقیده سعیده و صبر و اجر بازماندگان را از درگاه احدیت خواستارم.
 
اکبر هاشمی رفسنجانی
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۳۷
ولی اله حسین زاده
موسم انتخابات و شیدایی عاشقان نمایندگی! مجالس ترحیم رونق یافترحیم لو رییس شورای شهرستان قزوین اعضای شورای شهرستان قزوین عصاره فضائل اعضای شورای شهر ها و روستا هابخشدار رامند خبرداد : کلنگ احداث آزمایشگاه پیشرفته ی پزشکی در شهر دانسفهان با همت حاج اکبر انصاری باز سوی بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا طی مراسمی از شورا های شهر ها و روستا های بخش مرکزی شهرستانبا حضور مسئولان انجام شد برگزاری اختتامیه المپیاد ورزشی مدرسه ی بخش شالشهردار بیدستان خبر داد اجرای طرح CDS در شهر بیدستان قزوین

دانشگاه تهران بین سالهای 1349 و 1356 در چارچوب حفاریهای دشت قزوین تپه سگزآباد را حفاری نموده است. مجموعا حفاریها در پنج گمانه 10*10 با عمق متوسط 5متر انجام شده است. آثار به دست آمده مربوط به اواخر هزاره دوم پ م تا هخامنشی است .استقرار عصر آهن و قبرهای این دوره شناسایی شده اند. سفال کشف شده از این تپه باستانی به نام سفال آلویی معروف است . تپه سگز آباد شرقی ترین نقطه ای است که در آن سفال دالما دیده شده است. سفال دالما از دره سولدوز به این محل آمده است.

(( آثار بدست آمده از شهر تاریخی سگزآباد ))

http://updo.ir/do.php?imgf=sagz1.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sagz2.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sagz3.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sagzabad.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sagzabad1.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sagzabad2.jpg

آثار ذوب فلز به دست آمده از تپه سگزآباد

http://updo.ir/do.php?imgf=sagzabad3.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sagzabad4.jpg

سفال سگزآباد- موزه باستان شناسی دانشگاه تهران

http://updo.ir/do.php?imgf=sagzbd-sof.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sgz.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sgz1.jpg

http://updo.ir/do.php?imgf=sgz1350.jpg

سفال سگزآباد- موزه باستان شناسی دانشگاه تهران-حدود1350پ م الی 800 پ م

http://updo.ir/do.php?imgf=sgz1350800.jpg

قالب سنگی تبر- موزه باستان شناسی دانشگاه تهران-حدود1350پ م الی1200 پ م

http://updo.ir/do.php?imgf=sgzkh1350200.jpg

سفال خاکستریسگزآباد- موزه باستان شناسی دانشگاه تهران-حدود1200 پ م

http://updo.ir/do.php?imgf=sgzsofkhastry1200.jpg

سنگ وزنهسگزآباد- موزه باستان شناسی دانشگاه تهران-حدود1800 پ م

http://updo.ir/do.php?imgf=sgzvazne1800.jpg

مجسمه های سفالی حیوان سگزآباد- موزه باستان شناسی دانشگاه تهران-حدود1350 پ م

http://updo.ir/do.php?imgf=szg1350.jpg

 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۶:۳۶
ولی اله حسین زاده