باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آرای خاموش داوطلبان مجلس شورای اسلامی

پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۴۰ ق.ظ

آرای خاموش داوطلبان مجلس شورای اسلامی

علی رغم اینکه در کشور های توسعه یافته ، حاکمیت ها فعالین سیاسی را مورد حمایت و تشویق قرار می دهند اما در کشور ما فعالیت های  سیاسی و حزبی نه تنها مورد حمایت و پشتیبانی قرار نمی گیرد بلکه بعضا فعالیت های حزبی و سیاسی مشکلات و هزینه های را به  فعالین سیاسی تحمیل می کند ، به همین دلیل فعالین های سیاسی در کشوربا خوف و رجاء و بعضا چراغ خاموش وارد عرصه فعالیت های سیاسی و حتی انتخاباتی می شوند.

موسوم انتخابات که  بهار فعالیت های سیاسی محسوب می شود باید بستر و شرایطی را فراهم آورد که همه افراد و اقشار مختلف مردم نظرات و دیدگاه های سیاسی خود را آشکارا و بدون دلهره بیان کنند؛ اما به دلیل اینکه بخشی از مردم همچنان از تحمیل شدن برخی از هزینه ، مشکلات و فشار به خود بیم دارند حتی  در فضای انتخابات نیز از بیان دیدگاه و گزینه مورد نظرو مطلوب خود نگران هستند.

اما بخشی از جامعه با توجه به حمایت و پشتیبانی های پیدا و پنهان قوی ، در بیان دیدگا ها سیاسی خود از صراحت لهجه بیشتری برخودار هستند و  آشکار و صریح نظرات و آرای  خود را بدون نگران و مشکلی بیان می کنند و اتفاقا یکی از دلائلی که همواره در کشور ما نظر سنجی ها و پیش بینی ها دقیق نیست به دلیل این است که مرجع و مخاطب بیشتر نظر سنجی های همین افراد هستند و رای های خاموش مورد توجه قرار نمی گیرد.

بهر حال بررسی ها نشان می دهد  بخشی از آرای مردم استان قزوین بویژه در حوزه قزوین ، البرز و آبیک آرای مخفی و خاموش است که فقط در روز انتخابات ظهور و بروز پیدا می کنند  لذا تا چند ساعت آینده منتظر ماند و دید که میزان آرای خاموش رای دهندگان چه میزان است و کدام یک از داوطلبان از بیشترین آرای خاموش برخودار هستند.

به نظر می رسد داوطلبانی که از طوفان تهمت ها و تخریب ها  به سلامت عبور کردند و فضای سنگین برعلیه خود را نیز تغییر دادند  و در نهایت در عرصه ای رقابت انتخابات حضور پیدا کردند از  بیشترین آرای خاموش برخوردار باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۱۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی