باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نقدی بر انتصاب خانم نجفی به عنوان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا ها ی استانداری قزوین از طرف استاندار


بیش از 5 ماه از حضور عبدالمحمد زاهدی به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان قزوین می گذرد زاهدی که روزمه اصلاح طلبی را به همراه دارد در حالی چمدان خود را از کردستان به مقصد قزوین بست که پیش از وی استانداری اصول گرا سکان هدایت استان قزوین را برعهده داشت که در پایان ماموریتش اصلاح طلبان ، اعدالیون و حتی اصول گریان منصف نمره قبولی بالا ی به عملکرد و کارنامه همتی دادند.

بهرحال پس سپردن سکان هدایت استان قزوین به زاهدی ، قابل پیش بینی بود که زاهدی با توجه به سوابق  و روزمه قبلی و شرایط سنی که دارد در تغییر و یا انتخاب مدیران با وسواس ، صبر ، تکمیل شناخت و به نقل از خودش رسیدن به  یقین و اعتقاد صاحبنظران خرید زمان ،  تیم مورد نظر خود را  برای  مدیریت استان انتخاب نماید.

با توجه به تاکیدات زاهدی در فرصت های مختلف به نظر می رسد  که تغییرات و جابجایی برخی از مدیران سیاسی و اجرایی مورد نظر استاندار با توجه به نهایی شدن  جمع بندی اطلاعات رسمی و غیر رسمی به زودی آغاز خواهد شد.

البته زاهدی در دوران ماه عسل  خود نیز دست به تغییراتی زد تغییراتی که بعضا دلایل بسیار متفاوتی داشتند. اما آنچه که در این تغییرات بیشتر برجسته شد افزایش سهم بانوان در بدنه مدیریت استان قزوین بود.

به نظر می رسد که  زاهدی قصد دارد با پررنگ کردن  نقش و جایگاه   بانوان در بدنه  مدیریت استان قزوین بخشی از وعده رییس جمهور برای استفاده بانوان در چرخه مدیریت ها را محقق سازد و حتی  شاید قصد دارد تمام کم کاری و ظلم های گذشته به بانوان را جبران نماید که البته عدالت و انصاف نیز می طلبد  که سپردن مسئولیت ها حتی با این نگاه  هم  براساس عدالت و نسبت کارمندان  خانم و آقا در استان صورت بگیرد.       

 بی شک استفاده از توان و ظرفیت بانوان در سطوح مختلف مدیریتی یک مطالبه تاریخی و به حق بانوان است اما نقطه مشترک  موافقان و مخالفان حضور بانوان در عرصه مدیریت ، این می باشد که باید از توان و ظرفیت بانوان در جایگاه و پست های مناسب و در خور شان بانوان  که زمینه شکوفایی توانمندی بانوان را بیشتر فراهم می سازد   مورد استفاده قرار بگیرد.

یقیننا به دور از هرگونه تعصبات نادرست و یا نگاه های فمینیستی بانوان در مدیریت های ستادی ، فرهنگی، اجتماعی ، علمی ، هنری و .... بیشتر می توانند منشاء تحول و موفقیت باشند تا مدیریت های اجرایی ؛ هر چند که استثنا های هم از موفقیت بانوان در عرصه ها ی غیر مرتبط با توانمندی و جایگاه بانوان وجود دارد اما بی تردید بانوان  علاوه بر اینکه می توانند در  مدیریت های ستادی و اجتماعی موفق باشند  ، می توانند با انرژی  و توان مناسب رسالت و وظیفه اصلی خود را در گرم و موفق نگه داشتن  کانون  خانواده ایفاء نمایند.

در هفته های گذشته با بازنشسته شدن کریم حبیبی انبوهی مدیر کل سابق دفتر امور روستایی و شورا ها ی استانداری قزوین زاهدی بر خلاف انتظارات و پیش بینی ها سرکار خانم نجفی را  به عنوان مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا ها ی استانداری قزوین منصوب کرد که همین انتصاب بهت و حیرت بسیاری و حتی موجی از اعتراضات کارشناسان ( هر چند به صورت غیر علنی به سبب رعایت سلسله مراتب اداری )  را به همراه داشت چرا که  مدیریت این جایگاه  نیازمند مدیری اجرایی و میدانی است نه مدیری ستادی.  

بی شک دفتر امور روستایی و شورا ها ی استانداری قزوین با توجه به اهمیت ، جایگاه ، گستردگی ، پراکندگی ، مشکلات و چالش های روستاها و انتظارات به حق روستائیان نیازمند مدیری توانمند ، میدانی ، اجرایی ، برخودارازانگیزه بالا است که بیش از آنچه در ساختمان استانداری استقراریابد  درسطح روستا ها حضور مستمرداشته باشد؛  البته سرکار خانم  نجفی از تجربه لازم  درحوزه امور روستایی برخودار است اما بخش اصلی عملکرد و تجربه وی در حوزه ستادی دفتر امور روستایی بوده است.

بنده رجاء واثق دارم  که حضور خانم نجفی در این جایگاه که نیازمند حضور مستمر در در دور افتاده ترین روستا های استان  است  وی را در ابعاد مختلف از جمله حوزه امور شخصی دچار مشکل و چالش خواهد نمود مگر اینکه سرکار خانم نجفی همچنان نگاه ستادی و دور کاری به مدیریت  دفتر امور روستایی داشته باشد.

شایسته بود که استاندار محترم بدون تاثیر پذیری از برخی دوستان و نزدیکان گرمابه و گلستان و ناآشنا به استان ، به مشاوره ای کارشناسان ودلسوزان استان توجه می کرد  و سکان هدایت دفتر امور روستایی و شورا ها ی استانداری قزوین  را به مدیری توانمند که تجربه میدانی و موفق در حوزه روستایی را داشت و از انگیزه  لازم جهت اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید برخودار بود؛ می سپرد.



 البته تشکل های بانوان استان از انتصاب های این روز های آقای استاندار به وجد آمده وحتی سهم خود را بیش از آنچه که تاکنون بدان ها سپرده شده  می دانند  اما برادرانه عرض می کنم اگر مدیران خانمی که مسئولیت های نامناسب با ظرفیت خود قبول کرده اند ؛ نتوانند  از خود عملکرد  و کارنامه  موفق برجای بگذارند راه رادر آینده  بر استفاده  دیگر بانوان در عرصه مدیریت استان خواهند بست   لذا شایسته است که  بانوان حضور مستمر، موفق و تاثیر گذار خود  در مسئولیت متناسب را به حضور پرچالش ، گسترده واحساسی  فدا نکنند.

مجدد تاکید می گردد  علی رغم اینکه اقای  استاندار در مراسم معارفه خانم خمسه  به عنوان رییس سازمان جهاد و کشاورزی  با کنایه بیان داشته بود که برخی در استان مخالف حضور و استفاده بانوان در پست های مدیریتی استان هستند اما حتما شخص استاندار بهتر از همه می داند که این دلسوزان هرگز مخالف حضور بانوان در عرصه مدیریت استان نبوده ونیستند بلکه تاکید و اصرار بزرگان و حامیان دولت و این وجیزه استفاده درست خانم ها  در جایگاه و پست های مناسب و هم شان بانوان است.

وسخن پایان اینکه قطعا اقای زاهدی واقف هستند که رییس جمهور و دولت در کنار تاکید بر استفاده بانوان در چرخه مدیریت بربکارگیری جوانان در سطوح مختلف مدیریت نیزاصرار دارند بنابر شایسته است که نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان قزوین در کنار توجه به استفاده  بانوان به بکارگیری و استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان که متاسفانه نقش قابل توجه ای در بدنه مدیریت استان ندارند را مورد توجه بیشتر قراردهد تا علاوه بر تزریق روحیه جوانی ، شادابی و جسارت به بدنه مدیریت استان زمینه کنارگیری و بازنشستگی برخی از سالخوردگان را فراهم سازد تا پاشنه آشیل مخالفان در خطاب قراردادن دولت پیر و کم تحرک به دولت تدبیر و امید را از میان بردارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی