باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

میقانی نام آشنای نا آشنا

سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۴۷ ب.ظ


میقانی نام آشنای نا آشنا

ولی الله حسین زاده



زمانی که پس از تائید و تکذیب های زیاد سعید شاهرخی معاون سیاسی  و امنیتی وقت استاندار قزوین رسما تاریخ معارفه عبدالمحمد زاهدی استاندار جدید قزوین را 28شهریور 96 اعلام کرد؛ فعالان سیاسی و اجتماعی ، بزرگان و حتی فعالان رسانه ای استان قزوین که کمپین ابقاء فریدون همتی در استان را راه اندازی کرده بودند ؛ ناامید برای ماندن استاندار مطلوبشان ،خود را برای بدرقه باشکوه و ماندگار همتی آماده کردند.

بنابر اذعان همگان گنجایش سالن ۸۰۰ نفری شهر قزوین از ساعتها قبل از مراسم تودیع و معارفه تکمیل شده بود و حتی بسیاری از میهمانان و مدیران استان هم نتوانستند مکانی برای نشستن خود پیدا کنند.

حامیان و همراه دولت در حالی بدرقه باشکوهی برای همتی تدارک دیدند که تا حدودی با توجه به سوابق استاندار جدید که منتسب به اردوگاه اصلاح طلبان بود و کوله باری از تجربه را به همراه داشت به ادامه سیاست های دولت و جریان حامی دولت امیدوارساخته بود.

اما این روز ها که نزدیک به هفت ماه  از سکانداری زاهدی در استان قزوین می گذرد حسرت و افسوس حامیان دولت از عدم حضور همتی در استان بیشتر می شود تا جایی که یکی از مسئولان بلند پایه استان در گفت وگو با نگارنده بیان داشت "در پایان اولین جلسه شورای اداری استان در سال 97 به صورت تصادفی فریدون همتی استاندار فعلی هرمزگان با وی تماس داشته است و وی در  همان زمان  کوتاه مدیریت جلسات اداری استان را با حسرت و افسوس با گذشته  تشریح کرده است که چه فاصله ای بین امروز و دیروز بوجود آمده است."

واقعیت این است زاهدی در حالی وارد دهه هفتم زندگی خود شده است که به علت شرایط و اقتضائات سنی در حوزه مدیریت و سیاست تا حدود زیادی دچار روزمرگی و محافظه کاری شده و شاید به همین دلیل است که پس از حضور زاهدی در استان عبدالرضا میقانی اگر چه در روزهای ابتدایی برای فعالان سیاسی استان چهره ناآشنا و ناشناخته بود، امروز بر اساس برخی از اخبار نقش محوری و اصلی را در مدیریت استان به دست گرفته است.

هر چند جوان جویای نام اراکی با صدور حکمی از سوی زاهدی استاندار قزوین به سمت مشاور و مدیرکل حوزه استاندار منصوب شده است اما گفته ها حاکی از آن است که حوزه اختیارات وی فراتر از احکام صادر شده برای وی می باشد.

 

نشست و برخاست های غیر رسمی با چهره ها ی غیر مقبول و غیر همراه دولت در حوزه های مختلف ، کمتر در دسترس بودن و عدم پاسخگویی وی جهت  تسهیل ایجاد ارتباط مدیران با استاندارکه از وظایف اصلی وی بوده  ، راه اندازی تشکیلات  جدید در داخل استانداری و به قول مزاح دوستی امپراطوری جدید در استانداری  ،  برخورد سرد  و داشتن نگاه بالادستی با مدیران و ..... از این چهره نام آشنا و موقت امروز استان چهره ای خاص ایجاد کرده است  تا جایی که به نظر می رسد با پایان ماموریت وی در استان نام و یادش زودتر از آنکه تصور می شود محو گردد.      

 

امروز برخی از شنیده ها حاکی از آن است که چرخه مدیریت اجرایی استان قزوین با همه تاریخ و تمدن غنی و پرافتخار و برخوردار ازبزرگان و چهره های نام آور ملی  به سرپنجه اراده و خواست مشاور جوان و ناآشنای استاندار می چرخد و حتی وی در تمامی تصمیم گیری ها از حق وتو برخوردار است تا جایی که در معدود جابجایی هایی که در سطح برخی از مدیران بویژه در حوزه استانداری صورت گرفته، نظر و دیدگاه وی فصل الخطاب تمام نظرات کارشناسی دلسوزان و حامیان دولت بوده است.

این چهره ناشناخته که امروز در سپهر سیاسی استان قزوین نقشی بزرگ را ایفا می کند از چنان نقش ،جایگاه و شوکتی  برخودار شده است که بسیاری از مدیران و مسئولان استان بیش از آنکه برنامه های خود را با نماینده عالی دولت هماهنگ کنند تلاش دارند که نظرو دیدگاه مثبت و موافق آقای میقانی را کسب کنند تا از هر گزند و آسیب احتمالی در امان باشند. لذا  شایسته است استاندار علاوه بر حفظ جایگاه حقیقی ، به عنوان نماینده عالی دولت جایگاه حقوقی استاندار را حفظ کند تا بیش از این به این جایگاه رفیع آسیب وارد نشود.

 

عبدالرضا میقانی ، جوان اراکی در حالی در استان قزوین یکه تازی می کند  که تلاش دارد با تضعیف بزرگان ، دلسوزان و حامیان واقعی دولت جایگاه خود را مستحکم تر کند؛ اما فراموش کرده است که جایگاه فعلی او نتیجه سال ها تلاش و خون دل خوردن و پرداخت هزینه های بسیاری از  بزرگان و دلسوزان استان قزوین است.

یقینا  تلاش های خواسته و یا ناخواسته برخی افراد برای حذف و کم رنگ کردن نقش و جایگاه برخی از بزرگان و دلسوزان و حامیان دولت برای آنان نتیجه و ثمری در برنخواهد داشت چرا که  آنان میهمانانی هستند که چند صباحی در استان قزوین حضور خواهند داشت وسپس کوله بار سفر را خواهند بست اما چه بهتر که بدرقه آنان به سبب خدمات و عملکرد موفق حداقل در تراز همتی استاندار اصول گرا باشد.




امید است زاهدی که سابقه استانداری کردستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و ایلام را در کارنامه دارد و به عنوان نهمین استاندار استان قزوین فعالیت می کند با اصلاح برخی از روش های خود و گرفتن عنان از برخی افراد نام نیکی از خود در استان به یادگار بگذارد.

 سخن پایان اینکه اگر امروز عبدالرضا میقانی جوان اراکی در استان قزوین به عنوان چهره شاخص و نام آشنا تبدیل شده است اما رفتار و عملکرد وی نشان داده است با گذشت و حضورچند  ماهه در استان قزوین همچنان از شناخت فضای سیاسی و اجتماعی استان ناتوان و ناآشنا باقی مانده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی