باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
 استاندار قزوین از سه واحد تولیدی در شهرصنعتی البرز بازدید کرد

 استاندار قزوین در راستای حمایت از صنایع، بررسی و رفع موانع تولید و آشنایی با دستاوردهای صنعتی از سه واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.

هدایت‌الله جمالی‌پور از واحدهای پاکشو، متالوژی پودر و فیروز بازدید و از نزدیک در جریان امور تولیدات و مشکلات آنان در فرآیند تولید قرار گرفت.
معاون مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو در این بازدید اظهار داشت: مجموعه تولیدی پاکشو یک گروه تحت مجموعه هلدینگ بزرگ گلرنگ بوده که این واحد نیز با داشتن حدود ۸۰ شرکت فعال در صنایع شوینده، غذایی، سلولزی و دارویی فعالیت‌های قابل توجهی در شهرک‌های مختلف صنعتی کشور دارد.
خلیل کریمی افزود: در شهرک صنعتی البرز استان قزوین نیز ۱۰ کارخانه متعلق به گلرنگ بوده که از این تعداد سه واحد تولیدی متعلق به صنایع پاکشو است.
به گفته وی، مجموع تولیدات روزانه پاکشو در پنج واحد تولیدی بالغ بر یک هزار تن بوده و به طور معمول نیز روزانه در ۲ تا سه شیفت فعال هستند.
کریمی با اشاره به فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در پاکشو، یادآور شد: ۵۰ درصد تولیدات شرکت در همین مجتمع با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز تولید و بیش از ۱۰۰ قلم از مایعات شوینده این شرکت نیز در همین خط تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: ۸۰ درصد از مواد اولیه محصولات این واحد، تولید داخل و ۱۵ تا ۲۰ درصد آن نیز وارداتی است.
کریمی تصریح کرد: در بخش فروش، عمده محصولات ما صرف توزیع بین مصرف کنندگان داخل کشور شده و ۱۰ درصد هم به کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
وی با اشاره به کاهش صادرات در شرایط تحریم، گفت: به خاطر محدودیت‌های صادراتی و به منظور جبران کسری آن راهی جز تاسیس کارخانه در کشورهای هدف باقی نمانده و از این رو هم اکنون در عراق و افغانستان کارخانه‌های این مجموعه راه اندازی شده که البته هزینه‌های سنگینی هم دارد.
واحد تولیدی متالوژی پودر دیگر مقصد استاندار قزوین بود که تنها تولیدکننده پودر آهن و همچنین قطعات صنایع خودروسازی در خاورمیانه است.
این واحد تولیدی با اشتغالزایی برای ۲۱۰ نفر به طور مستقیم، سالانه پنج هزار و ۱۰۰ تن پودر آهن تولید و همزمان نیز با استفاده از آن قطعات مورد نیاز واحدهای تولید خودرو و لوازم خانگی را می‌سازد.
به گفته سید حسام‌الدین امامی، مدیرعامل این واحد تولیدی پیش از شرایط تحریم محصولات این شرکت به اروپا و شرق آسیا صادر می‌شد اما در شرایط فعلی صدور محصولات آن با محدودیت مواجه شده است.
وی از برنامه‌ریزی برای توسعه خط تولید این واحد خبر داد و افزود: با این اقدام که نیازمند ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری است، ظرفیت تولید سالانه به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی