باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
۱۳۸ فقره فرار مالیاتی در استان قزوین شناسایی شد

 مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: ۱۳۸ فقره فرار مالیاتی به ارزش ۱۳۱ میلیارد تومان در استان شناسایی شده که جریمه آن نیز بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است.

 جلسه کارگروه ویژه فرار مالیاتی در استان قزوین روز یکشنبه با حضور تاجمیر ریاحی مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، معینیان سرپرست دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی، مدیران دستگاههای قضایی، انتظامی، نظارتی و مالیاتی استان در اداره امور مالیاتی قزوین برگزار شد.

مصطفی پور امیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در این جلسه اظهارداشت: در کمیته حفظ حقوق بیت المال گزارش هایی در خصوص تراکنش بانکی و فرار مالیاتی داده شد و ما هم  درخواست داشتیم تا یک دادسرای ویژه برای تخلف مالیاتی تشکیل شود تا با سرعت بیشتری مسائل مالیاتی مورد بررسی قرار گیرد.  

وی بیان کرد: همچنین پیشنهاد شد با تشکیل کارگروه ویژه که قاضی بدوی و تجدید نظر هم عضو آن است موضوع صدور کارت های بازرگانی بررسی دقیق تری شود تا از سوء استفاده در این بخش جلوگیری شود.

فرار مالیاتی را مانع می شویم

پورامیدی در ادامه گفت: امروز موضوع فرار مالیاتی از مطالبات مردمی است و بسیاری مطرح می کنند چرا از افراد متمول مالیات گرفته نمی شود ولی افراد کم درآمد قانونمند هستند.
 
وی بیان کرد: البته در این زمینه باید کارها با ظرافت و دقت جلو برود تا هجمه و مخالفت ایجاد نشود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآورشد: دستاورد مهم امور مالیاتی استان پیاده سازی طرح جامع مالیاتی است و در سال قبل معاونت ارزش افزوده در استان منحل شد و صدور ۸۰۰ حکم برای همکاران و جابجایی پرونده ها و همکاران در سه ماه، رسیدگی به همه پرونده های مودیان مالیاتی، تهیه و تدوین و ابلاغ برنامه عملیاتی از کارهای انجام شده است.

وی اظهارداشت: در حمایت از تولید وصول درخواست بخشودگی به تعداد ۱۰ هزار و ۳۴۴ فقره انجام شده که میزان وصولی حدود ۲۴۸ میلیارد تومان و بخشش  مالیاتی بالغ بر ۳۵۳ میلیارد تومان بود.

پورامیدی بیان کرد: در طول سالهای ۹۲ تا ۹۵ رسیدگی به معوقات انجام شد و ما در استان فاقد اظهار نامه مالیاتی بودیم و رسیدگی به معوقات ارزش افزوده در سنوات ۸۷ تا ۹۶ صورت گرفت و بیش از ۹۲ درصد پرونده ها انجام شد.

وی از کاهش حجم ورودی پرونده ها به هیئت های حل اختلاف و توافق در بیش از ۹۸ درصد از اوراق تشخیص به عنوان دیگر کارهای انجام شده نام برد و استفاده حداکثری از  ظرفیت قانونی را یادآورشد.

۴۰۸ پزشک از سامانه صندوق فروش استفاده می کنند

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: از ۱۲۰۵ پزشک استان تاکنون ۴۰۸ پذیرنده ثبت شده که ۲۹ درصد از حرفه پزشکی نسبت به نصب صندوق فروش و کارتخوان اقدام کرده اند که قرار است از مجمع پزشکان دعوت شود تا مزایا و عواقب کار گفته شود و از مشوق ۱۰ درصدی استفاده کنند.

وی افزود: میانگین زمان طرح پرونده تا صدور و امضا آراء از ۱۲۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته و طرح پرونده های با ارقام بیش از یک میلیارد ریال در کمتر از ۱۵ روز با رعایت مقررات صورت می گیرد.

پورامیدی اظهارداشت: با تشکیل ۸۶ فقره پرونده های مرتبط میزان برگ تشخیص و مطالبه ۲۸۱ میلیارد تومان بود که با ابلاغ بیش از ۱۸۰ فقره برگ تشخیص و مطالبه و ارسال به هیئت حل اختلاف توانستیم بیش از ۱۰ میلیارد تومان دریافت کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارداشت: در استان قزوین تعداد ۱۳۸ فقره فرار مالیاتی داشتیم که ۱۳۱ میلیارد تومان اصل مبلغ و ۱۰ میلیارد تومان جریمه آن است.

وی بیان کرد: شکایت از ۵۳۶ نفر و تشکیل ۳۳ فقره پرونده کیفری با کارت بازرگانی به مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان از دیگر کارهای انجام شده است.


 پور امیدی تصریح کرد: میزان مطالبات معوق استان ۱۵۹ میلیارد تومان و جرائم آن  ۲۸۴ میلیارد تومان و در مجموع ۴۴۳ میلیارد تومان است و ما نیز هرگز دنبال فشار مالیاتی به افراد قانونمند نیستیم بلکه تلاش می کنیم با شناسایی منابع جدید مالیاتی به اقتصاد، اشتغال و تولید و اداره کشور کمک کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت های قانونی خوبی برای منابع جدید مالیاتی داریم اما برخی دستگاهها به نامه های ارسالی امور مالیاتی پاسخ لازم را نمی دهند تا بتوانیم این منابع جدید را شناسایی کنیم.

صدور کارت بازرگانی رصد شود

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارداشت: با تشکیل یک شعبه ویژه برای رسیدگی تخصصی اقدام خواهد شد و در این راستا با دقت و رصد مستمر نحوه صدور کارت بازرگانی باید مراقب باشیم تا کارت بازرگانی به افراد فاقد صلاحیت داده نشود و از اتاق بازرگانی انتظار داریم اهلیت تجار را بررسی کند.

وی بیان کرد: کشورهایی که بیشترین شفافیت را دارند روی مالیات زیاد کار کرده اند و به همین دلیل درآمد و هم سهم  «جی دی پی» بالایی دارند.

پورامیدی افزود: سال ۱۴۰۰ سال اقتصاد بدون نفت است و باید منابع جدید را شناسایی و فرار مالیاتی را متوقف کرده و به اداره کشور در شرایط تحریم کمک کنیم.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی