باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۱۱ دستگاه اجرایی در استان قزوین تذکر ترک فعل گرفتند

11 دستگاه اجرایی در استان قزوین تذکر ترک فعل گرفتند

دادستان قزوین گفت: در راستای عفاف و حجاب به ۱۱ دستگاه فرهنگی در زمینه ترک فعل‌های صورت گرفته تذکر داده شده است.

 حسین رجبی دادستان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیما اظهارداشت: در راستای عفاف و حجاب به ۱۱ دستگاه فرهنگی در زمینه ترک فعل‌های صورت گرفته تذکر داده شده اما تا امروز هیچ پرونده‌ای برای مدیران استان تشکیل نداده ایم.

وی بیان کرد: ۱۷۴ نفر بی حجاب شناسایی شده و برای ۵۰ نفر که به صورت سازمان یافته اقداماتی انجام داده اند پرونده قضایی تشکیل شده و بسیاری از این افراد هم تذکر دریافت کرده اند که نسبت به رعایت موازین شرعی و قانونی اقدام کنند.

رجبی گفت: در همه کشور‌ها مردم به قانون احترام می‌گذارند زیرا قانون برای تنظیم روابط و اصلاح امور تصویب شده و در مواد اولیه قانون عفاف و حجاب به صراحت اشاره شده که نسبت به صنوف ابتدا با تذکر و اگر موثر نبود از ارائه هرگونه خدمات خودداری شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر در ماده ۱۸ اشاره کرده که همه صنوف مکلف و موظف به اجرای این قانون هستند و در ماده ۴ این قانون آمده که امر به معروف چهار مرحله قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی. دارد که عمل به معنای عام است و مرتبه زبانی و نوشتاری هم وظیفه حاکمیت و هم مردم است و اگر در مرتبه عملی طرف مقابل به تذکر تمکین نکرد نباید خدمات دریافت کند.

دادستان قزوین گفت: ۵۰ صنف از جمله نمایشگاه بین المللی در این زمینه پلمب شدند و وضعیت نمایشگاه اخیرا بسیار بهتر شده و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی هم مانند صنوف مکلف به اجرای قانون هستند.

رجبی اضافه کرد:  ۸ جلسه با ضابطین امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده که دوره‌های آموزشی هم داشته ایم و نگاه کلی ما تذکر لسانی و برخورد فرهنگی است و بیش از ۲۵ گروه در مناطق مختلف قزوین برای امر به معروف و نهی از منکر حتی قبل از عید مستقر بودند و نگاه پلیس هم در ابتدا با رویکرد تذکر است.

رجبی اظهار کرد: متاسفانه گاهی برخوردهای فرهنگی موجب سوئاستفاده می شود و اخیرا سه نفر از  کسانی که با امران به معروف برخورد داشته اند دستگیر شده اند که طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: دنیا و آخرت از طریق هیئت های عزاداری حسینی دست یافتنی است که این روز‌ها شاهد برگزاری این مناسک هستیم اما متاسفانه فضای مجازی بسیار مخرب شده و روزانه بیش از یک میلیون خبر علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. در این حوزه هم معتقدیم که تقریبا کوتاهی شده در حالی که می‌توانستیم با تولیدات فرهنگی جلوی آن را بگیریم.

دادستان قزوین گفت: لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی مجلس دچار تغییراتی خواهد شد و محرومیت از خدمات اجتماعی در این قانون بیشتر دیده خواهد شد.

رجبی بیان کرد: از بانوان خواستاریم به قانون احترام بگذارند زیرا راضی به تشکیل پرونده برای هیچ فردی نیستیم و آمران به معروف در استان با برخورد آرام اقدام می‌کنند و امیدواریم مردم عزیز بپذیرند. 

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی