باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

خدمات شهرداری محمدیه با اولویت نیازسنجی و رعایت عدالت محله ای ارائه می شود

شهردار محمدیه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین به تشریح برنامه ها و اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت شهری محمدیه پرداخت.

خدمات شهرداری محمدیه با اولویت نیازسنجی و رعایت عدالت محله ای ارائه می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در آستانه روز خبرنگار تور رسانه ای شهرداری محمدیه جهت بازدید از پروژه ها و اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری محمدیه با حضور اصحاب رسانه استان قزوین برگزار شد.

محمد پیری شهردار محمدیه در جریان این برنامه با اشاره به ارائه خدمات این مجموعه با اولویت نیازسنجی و رعایت عدالت محلی، اظهار کرد: بازپیرایی و مرمت مزار شهدای گمنام که ۱۵ سال پیش احداث شده بود با یک طرح سنتی و کتیبه ای و نمای کاشی کاری گل و مرغ زیبا عملیاتی شده است.

وی افزود: طرح جمع آوری آب‌های سطحی و سرپوشیده کردن جویهای آب از دیگر کارهای جدید و مهمی است که توانسته رضایت مندی ساکنان شهری بویژه اصناف و کسبه در خیابان های اصلی را جلب کند.

این مسوول اضافه کرد: با سرپوشیده شدن جوی های آب و انتقال آبهای سطحی با لوله های بتنی ضمن افزایش بهداشت عمومی شهری، زمینه انتقال آب های روان به صورت مناسب مهیا شده و از سیلاب در فصول پر بارش هم جلوگیری می کند.

پیری تصریح کرد: تاکنون شش هزار متر لوله گذاری در معابر اصلی به پایان رسیده و در ماه های آینده نیز ۴ هزار متر دیگر به این طرح اضافه می شود که جمعا ۱۰ هزار مترمربع از معابر شهری سرپوشیده شده و با تعریض خیابان های اصلی به روان سازی ترافیک شهری هم کمک می شود.

شهردار محمدیه بیان کرد:  توجه به سهولت تردد مردم در خیابانها و پیاده راه ها با جوی های بزرگی که قبلا مشکل ساز بود و پل های فلزی که در مقابل برخی مغازه ها ایجاد شده و نمی توانست جوابگوی نیازها باشد از اقدامات بسیار خوب شهرداری است که رضایت مردم را جلب کرده و در این راستا بسیاری از اصناف و کسبه درخواست نصب پل فلزی برای تردد عابران را داشتند که پاسخ به همه آنها مقدور نبود مضاف بر این که حجم زیادی از خیابان های اصلی شهر با تعبیه این جوی ها پهن، به نوعی عرض خیابان را کم کرده بود که با اجرای طرح انتقال آب جوی های شهری با لوله و سرپوشیده شدن آنها و تعریض بیش از یک متر عرض خیابان تقریبا یک لاین برای تردد شهری اضافه شده و عبور ایمن و آسان شهروندان از معابر را نیز ممکن کرده است. 

وی اضافه کرد: دنبال بازچرخانی آب‌های سطحی در شهر هم هستیم تا از این منابع آبی برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

این مسوول همچنین به پروژه عمرانی اجرای روکش آسفالت بلوار امام خمینی(ره) محمدیه اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از  ۱۲۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی در معابر انجام شد و امسال نیز تاکنون ۲۳۰ هزار مترمربع روکش آسفالت در معابر ریخته شده و همچنان تداوم دارد.

پیری در ادامه از رایگان شدن استفاده از اتوبوس های درون شهری محمدیه خبر داد و افزود: رویکرد ما توسعه حمل و نقل عمومی است تا شهروندان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند لذا بر آن شدیم در عمل هم به فلسفه حمل و نقل عمومی نزدیک شویم تا شهروندان بیشتری از این ناوگان استفاده کنند و در این زمینه برای اولین بار در شهرداری های کشور استفاده از اتوبوس را رایگان کردیم.

وی بیان کرد: پارک سوار جدیدی هم احداث شده و سفرهایی که قبلا ۳۵ دقیقه طول می کشید تا مسافران در داخل شهر سوار شده و نیم ساعت تا قزوین تردد کنند، در حال حاضر این مدت به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.

شهردار محمدیه اذعان کرد: در حال حاضر با کمک ۱۹ دستگاه اتوبوس شهری روزانه ۱۵ هزار نفر از محمدیه به قزوین و بالعکس و مهرگان به قزوین به صورت رایگان جابجا می شوند.

این مسوول با اشاره به دستاوردهای این طرح بیان کرد: این کار باعث شده مشارکت بالا رفته و شکاف طبقاتی کاهش یابد و ما مصمم بودیم تا با کمک شورای شهر به کاهش هزینه های شهروندان کمک کنیم و با این کار و حذف هزینه حمل و نقل شهری ماهانه دو تا سه میلیون تومان برای خانواده های چهار نفره صرفه جویی شده است.

پیری افزود: همچنین برای سهولت بیشتر در جابجایی مردم تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۷ دستگاه سواری «ون» خریداری شده و بزودی وارد ناوگان خواهد شد تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

در ادامه وی در خصوص پروژه نیمه تمام تجاری، اداری و فرهنگی مروارید گفت: این مجتمع بیش از ۲۰ هزار مترمربع فضای اداری و تجاری و سینما و۳۱۰ باب مغازه دارد و ۹۰ نفر از بخش خصوصی واحدهای آن را پیش خرید کرده اند و با ورود شهرداری به این پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان خسارت به ستاد اجرایی دادیم و قرار است ساخت آن توسط بخش خصوصی صورت گیرد که ۲۰ درصد آن متعلق به شهرداری و سند نیز بنام شهرداری است اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

شهردار محمدیه یادآورشد: در جریان توافق با راه و شهرسازی ۱۰۰ میلیارد تومان زمین از راه و شهرسازی دریافت و به بانک زمین و املاک ما اضافه شده و تلاش می کنیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

پیری در مورد کمربندی شهید بابایی شهر محمدیه نیز گفت: در این کمربندی به دلیل تردد خودروهای سنگین، مشکلاتی بود لذا برای این خیابان تعریف جدیدی صورت گرفت و ضمن تعریض آن حدود ۲۲ هزار مترمربع عملیات عمرانی انجام شد تا از حالت کمربندی خارج شده و تردد خودروها تسهیل شود.

وی اضافه کرد: یک کمربندی هم با ۲۵ میلیارد تومان در دست اجراست تا اتوبان را به جاده قدیم وصل کنیم و در منطقه هفت زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در ۴۸۰ قطعه ۴۵۰ متری آماده شده و می توانیم پروانه ساخت صادر کنیم.

این مسوول همچنین با اشاره به «پارک شهر محمدیه» اظهار کرد: این مجموعه ۱۱ هکتاری که سردرب ورودی اصلی آن درحال احداث است که حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه برای تکمیل آن نیاز است و با داشتن زمین‌های بازی، رستوران، وسایل بازی تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است. زیرگذر محمدیه که در گذشته امکان تردد خودروهای سنگین را نداشت با اجرای این طرح، امروز مکان مناسبی برای عبور تریلرها شده و مشکلات زیرگذر با افزایش ارتفاع آن حل شده است. 

شهردار محمدیه در بازدید خبرنگاران از بزرگترین توقفگاه خودروهای سنگین که در مهرگان ساخته شده است، اظهار کرد: نبود پارکینگ برای خودروهای سنگینی که در شهر مهرگان تردد می کنند یکی از مشکلات این ناحیه بود لذا تصمیم گرفتیم پارکینگ بزرگی با امکانات جانبی را در ۵ هکتار زمین احداث کنیم که منبع درآمدی هم برای این شهرداری در آینده باشد.

پیری بیان کرد: در این مجموعه به صورت ترکیبی ۸۰ مغازه تعمیرگاهی هم پیش بینی شده و بزرگترین پارکینگ خودروی سنگین با ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته می شود و یک منبع مالی پایدار برای شهرداری خواهد بود.

آماده سازی مسکن ملی و پیاده روسازی در مهرگان از دیگر طرح هایی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت و شهردار محمدیه در این رابطه گفت: ۴۰ میلیارد تومان تعهد زیرسازی در این ناحیه داریم که در حال انجام آن هستیم.

پیری در ادامه گفت: با توجه به استقرار مسکن مهر و سکونت جمعیت پنجاه هزار نفری برخی اوقات شاهد شنا کردن برخی افراد در کانال آب دشت قزوین بودیم و همه ساله چند نفر جان خود را با بی احتیاطی از دست می دادند و خانواده ها نگرانی زیادی داشتند لذا با سرعت ایمن سازی کانال را در دستور کار قرار دادیم و با رایزنی شرکت آب منطقه ای توانستیم بیش از 2600 متر از این مسیر را با فنس کشی ایمن کنیم که بعد از این کار هیچ حادثه ای تاکنون رخ نداده است. 

وی اضافه کرد: ۴ میلیارد تومان برای فنس کشی هزینه شده و با جدول گذاری و زیرسازی این مسیر فضای بسیار زیبا و جذابی ایجاد شده و حوادث مناطق مسکونی به صفر رسیده و چشم انداز زیبایی با اجرای طرح تکمیلی برای این محدوده رقم خواهد خورد.

شهردار محمدیه اذعان کرد: در فاز دوم قرار است پارک ساحلی کنار کانال را احداث کنیم که طرح آن با ۲۰ میلیارد تومان به مناقصه رفته و مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی، یک مجموعه هشت هکتاری و جاده سلامت در این مسیر احداث خواهد شد و شهر محمدیه و مهرگان به منطقه زیبایی برای زندگی تبدیل خواهد شد.

ایستگاه آتش نشانی شماره دو که با ۵ میلیارد تومان ساخته شده و مجتمع تجاری بیتاکیش با ۶۰ واحد تجاری و دو تالار پذیرایی، رستوران و فروشگاه بزرگ هایپر از دیگر طرح های شهرداری بود که خبرنگاران از آن بازدید کردند. ۳۲ واحد این مجموعه تجاری متعلق به شهرداری محمدیه است که این بخش نیز منبع درآمد پایداری برای شهرداری محسوب می شود.

گفتنی است در پایان این برنامه که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه نیز همراه بود، به مناسبت روز خبرنگار، از تلاش های اصحاب رسانه استان قزوین تقدیر به عمل آمد.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی