باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

یک مسئول مطرح کرد

کمبود تعداد نمازخانه‌های بین راهی در استان قزوین

کمبود تعداد نمازخانه‌های بین راهی در استان قزوین

 

 رئیس ستاد اقامه نماز قزوین گفت: در قزوین هم اکنون ۳۶ نمازخانه بین‌راهی وجود دارد اما در تعداد نمازخانه‌های بین‌راهی قزوین شاهد کمبود هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدقریش موسوی در نشست خبری که امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: امروز آخرین روز دهه فرهنگی ترویج معارف نماز است؛ ۲۱ مرداد ۱۳۶۹ با همت عده‌ای، با هدایت و راهنمایی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و حمایت‌های مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز شکل گرفته است، در ۳۰ مرداد هم که رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی مسجدالاقصی را آتش زد این روز به عنوان روز جهانی «مسجد» نام گرفت به همین دلیل این دهه، دهه فرهنگی ترویج نماز نامگذاری شده است.

وی افزود: مسجدالاقصی قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر اکرم(ص) است، پیامبر حدود ۱۴ سال در این مسجد نماز خواندند و در نیمه دوم هجرت قبله تغییر کرد؛ مسجد الاقصی قلب تپنده امت اسلامی و محل معراج پیامبر(ص) بود و رژیم منحوس صهیونیستی قلب مسلمین را آتش زد و هم اکنون آن مکان را غصب کرده‌اند و لازم است که با اتحاد مسلمانان هر چه سریع مسجد الاقصی آزاد شود و به دامان امت اسلامی بازگردد تا مردم بتوانند آزادانه در این مسجد نماز بخوانند.

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین بیان کرد: سال قبل در قزوین حدود ۲۵۰ نشست با انجمن اولیا در قزوین با موضوع پاسخ به شبهات دینی با حضور طلابی که در حوزه علمیه سطح سه را کامل گذرانده بودند و در پاسخ به شبهات تخصص دارند برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه بسیار مهمی است چراکه معلمین آینده در این دانشگاه تربیت می‌شوند، ۱۵ ساعت دوره آموزشی احکام و معارف نماز برای دانشجویان فرهنگیان در نظر گرفته شده است و در سال گذشته در قزوین برای ۷۰۰ نفر از دانشجویان فرهنگیان این دوره برگزار شد.

وی تصریح کرد: در مدارس برای ائمه جماعت، معلمین، مربیان تربیتی و مدیران دوره‌های طرح مبین برگزار می‌شود؛ همچنین طرح‌های دیگری برای انجمن اولیا و مربیان در جهت توانمندسازی آنان برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: بنا شده است که در تمام ادارات شورای اقامه نماز تشکیل شود و مدیرکل سازمان به عنوان رئیس شورا، امام جماعت و بسیج آن اداره هر ۲ ماه پیگیر امر نماز در ادارات باشند؛ هر ساله عملکرد دستگاه‌ها نیز بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای ارزشمندی که ستاد اقامه نماز توانسته است انجام دهد توجه به نمازخانه‌های بین راهی است و با پیگیری ستاد اقامه نماز نمازخانه بین راهی بسیاری ایجاد شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین بیان کرد: در قزوین هم اکنون ۳۶ نمازخانه بین راهی وجود دارد؛ به طور مثال در جاده قزوین رشت و مسیر رفت قزوین زنجان کمبود نمازخانه بین‌راهی را شاهدیم.

ایسنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی