باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

"جریان دروغ"؛ سمّ مهلک نظام، انقلاب و کشور

پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۴۲ ب.ظ
"استانی شدن انتخابات" در آستانه رای گیری در صحن مجلس/انتخابات مجلس دهم استانی خواهد بود؟هشدار شدیداللحن سید حسن نصرالله: باید همه کشورهای اسلامی بایستند و به سعودی بگویند بس است! جنگ و درو
هر چند این تعبیر چندان خوشایند نیست، ولی واقعیت این است که یک "جریان دروغگو" در کشور وجود دارد که کارش شامل "ساخت دروغ" ، "جنجال و ترویج آن دروغ"، "باوراندن دروغ" و "بازخورد گرفتن از آن دروغ" است.
عصر ایران -هر چند این تعبیر چندان خوشایند نیست، ولی واقعیت این است که یک "جریان دروغگو" در کشور وجود دارد که کارش شامل "ساخت دروغ" ، "جنجال و ترویج آن دروغ"، "باوراندن دروغ" و "بازخورد گرفتن از آن دروغ" است.

نمونه بارز و اخیر این موضوع را می توان در خصوص یک آلبوم موسیقی سراغ گرفت؛ کل ماجرا این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به یک آلبوم با عنوان «تو را‌ ای کهن بوم و بر دوست دارم» مجوز داده است. این آلبوم، شامل «همخوانی»زن و مرد است؛ همین!

قرار جریان دروغگو، این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تضعیف کند و به بدنه مذهبی جامعه چنین القا کند که در وزارت ارشاد این دولت، آموزه های دینی لگدمال می شود تا علیه این وزارتخانه و نهایتاً دولت، تهییج شوند.

بنابر این ، دروغ به این صورت ساخته می شود: وزارت ارشاد دولت یازدهم، مجوز«تک خوانی»یک زن را صادر کرده و آلبومش هم منتشر شده است.

مرحله اول با موفقیت(!) تمام شد و حالا باید آنقدر این دروغ را در بوق و کرنا کنند و ترویجش دهند تا باور شود. این مهم، به عهده جریان رسانه ای و شبکه ای این جریان است. مثلاً با عده ای از  نمایندگان مجلس یا چهره های موجه دیگر، مصاحبه می کنند و در مصاحبه به آنها گفته می شود که وزارت ارشاد مجوز تک خوانی یک زن را صادر کرده است و آنها هم بدون تحقیق، موضع می گیرند و همین موضع بی تحقیق، می شود تیتر رسانه هایشان.

همزمان درباره این دروغ شروع می کنند به مقاله نوشتن و تولید خبر و گزارش و مخصوصاً"بولتن سازی"و آنقدر می گویند و تکرار می کنند که دروغ شان به عنوان یک واقعیت جا بیفتد.

این جریان، حتی به مراجع معظم تقلید نیز رحم نمی کند و با چهره ای ارزشی، به آنها نیز دروغ می گوید و مراجع نیز بنا به وظیفه ای که دارند، نظرات فقهی خود را بیان می کنند. بعد همین نظرات فقهی، توسط جریان مذکور، مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد که " دیدید؟! حتی مراجع نیز علیه وزارت ارشاد هستند." (!)

همه اینها در شرایطی است که وقتی به اصل ماجرا بر می گردی، می بینی که موضوع ساده ای بوده که آن را تغییر داده اند و به شکلی دیگر بیانش کرده اند، همین و فقط همین! مثلاً کلمه "همخوانی مرد و زن" را به " تک خوانی زن" تبدیل کرده اند و بعد، آنقدر بدان دامن زده اند که متولیان دین هم احساس نگرانی کرده اند.

در این باره نکاتی چند قابل توجه و تأمل بسیار جدی است:

1 -روایت است که "همه بدی ها و گناهان در صندوقی است و کلید آن صندوق، دروغ است" ؛ جریانی که ولو با نقاب ارزشی، دروغ هایی مکرر و آشکار بسازد و رواج دهد، قطعاً هزار مفسده دیگر نیز از آن سر می زند که از آن جمله می توان به اختلاس، رشوه خواری، حیف و میل بیت المال، بردن آبروی مردم، نادیده گرفتن منافع ملی، زیر پا گذاشتن ارزش های دینی، انقلابی و ملی و ... اشاره کرد.
بزرگ ترین دروغ این جریان نیز این است که خود را ارزشی و مقید به دین و انقلاب معرفی می کند.

2 -از بزرگانی چون مراجع معظم تقلید که استوانه های دین و مرجع و ملجأ و الگوی دینداران هستند، انتظار می رود آنچه از اخبار این چنینی به دست شان می رسد را از مبادی رسمی و قابل اعتماد بررسی جدی تری بکنند.
واقعیت تلخ این است که جریان دروغگو ، به لطایف الحیل و از کانال های متعدد و حتی از طریق انسان های صادق و دغدغه مند و ای بسا ساده دل، می کوشد "بافته ها"ی خود را به عنوان دغدغه های دینی و انقلابی به بیوت علما برساند.

بدیهی است که علما نیز باید در قبال آنچه در حوزه دین می گذرد ، حسب وظیفه شرعی و وجدانی خویش واکنش نشان دهند ولی نکته این جاست جریان دروغگو، آنقدر وقیح شده که از دروغ گفتن به مراجع معزز نیز ابایی ندارد و به جای حفظ حرمت بیوت آنها، سعی دارد از این مقام شامخ به عنوان ابزار سیاسی، سوء استفاده کند. البته هر چند ممکن است در مواردی بتوانند سوء استفاده هایی بکنند ولی مرجعیت شیعه هوشمندتر از آن است که نتواند این جریان را شناسایی کند.

ما این آیه شریفه را در محضر علما و مراجع آموخته ایم که : یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ "حجرات - 6"
( اى کسانى که ایمان آورده ‏اید، اگر فاسقى براى شما خبرى آورد بررسى و تحقیق کنید تا مبادا گروهى را به نادانى آسیب رسانید، آن گاه از کرده خود پشیمان گردید.)

همین قضیه اخیر که به دروغ همه جا پراکندند و از جمله به قم نیز دروغ گفتند، می تواند ملاک خوبی باشد برای سنجش عملکرد مدعیان و این که آیا بعد از این می توان به آنها اعتماد کرد یا نه؟

3 -هیچ مجوزی برای انتشار آلبوم تک خوانی هیچ زنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نشده و چنین چیزی، کلاً ساخته و پرداخته جریان یاد شده است. آنچه بوده ، "همخوانی زن و مرد" بوده که امری رایج است و حتی در سرود جمهوری اسلامی نیز این همخوانی وجود دارد.

وانگهی، اگر بخواهیم از فضای متعارف خارج شویم و از منظر فقهی با فتوای مقام معظم رهبری که از مجتهدان بروز جهان تشیع هستند به موضوع نگاه کنیم، حتی اصل "تک خوانی" زن نیز حرام نیست و معلوم نیست چرا این امر اساساً حلال در جامعه ما تابو شده است.

عین فتوای ایشان را به نقل از کتاب استفتائات آیت الله خامنه ای که توسط "جامعه مدرسین" منتشر شده (سوال 1145) بخوانید:
« اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده ‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست.»

همان طور که می بینید، حضرت آیت الله خامنه ای، حرام بودن خوانندگی زن را منوط به این کرده اند که غنا باشد و مفسده ای هم بر آن مترتب باشد که این شرط های فقهی ، در مورد خوانندگی مردان نیز وجود دارد و خاص زنان نیست.

و پایان سخن این که شناخت ماهیت کاسبکارانه "جریان دروغ"، از لوازم اصلی و مقدمات نجات کشور و نظام است. پایش بیفتد ، این ها کشور و انقلاب و دین و ارزش ها را به ثمن بخس می فروشند کما این که اگر یک بررسی دقیق علمی صورت پذیرد، حسب تجربه بسیاری از ما ، ثابت خواهد شد آسیبی که اینان به دین و مرجعیت و نظام و انقلاب و کشور زده اند، بیش از ضربه دشمنان شناخته شده است.
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی