باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر





مسئول نظام های بهره برداری استان قزوین خبرداد :

65 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش نظام های بهره برداری  قراردارد





 مهندس علیر ضا طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه در حال حاضر 4500 بهره بر دار فعال تحت پوشش نظام های بهره برداری استان قزوین قراردارند اظهارداشت : این تعداد بهره ور در 65 هزار هکتار از اراضی  حاصلخیز استان قزوین فعالیت و تولید دارند.

 وی ادامه داد :   محصولات ذرت ، جو ، گندم ، چغندر  از اصلی ترین تولیدات بهره برداران استان قزوین است .

طاهرخانی افزود : با توجه به سیاست  و راهبرد کلان  نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت خودکفایی کشور از محصولات استراتژیک بخش عمده ی تولیدات استان قزوین مربوط به تولید محصولات استراتژیک می باشد.

مسئول نظام های بهره برداری استان قزوین سپس  بخش کشاورزی استان قزوین را در مرحله ی گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و توسعه یافته توصیف نمود وعنوان داشت : با توجه به اینکه در کشاورزی سنتی راندمان تولید بسیار پائین است و از منابع خدادادی  از جمله اب و خاک نیز به درستی استفاده نمی گردد تغییر رویکرداز کشاورزی سنتی به مدرن ضرورت انکار ناپذیر بخش کشاورزی  است .

این مقام مسئول یاداور گردید : البته توسعه کشاورزی مدرن در استان قزوین از مدت ها پیش اغاز گردیده است اما با توجه به تاکیدات مهندس ابراهیمی پاک رییس سازمان جهاد کشاورزی استان این  روند  شتاب بیشتری به خود گرفته است .

طاهرخانی افزود : حوزه کشاورزی استان قزوین در  زمینه فعالیت های برخی از محصولات کشاورزی در سطح ملی پیشرو می باشد .

وی افزود : یکی از دغه دغه های اصلی متولیان پایداری بخش کشاورزی استان است که با حرکت به سمت کشاورزی مدرن این مهم محقق می گردد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۰ روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان
با سلام تشکر فراوان از تهیه مصاحبه. لطفاً خبرهایی که تهییه می کنید رو هم برای ما ارسال کنید
(محمد حسینی)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی