باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نصف تاریخ عاشقی "آب" است

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۶ ب.ظ

این روزها پیکر 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 که تعدادی از آنها دست بسته و با تیر خلاص به شهادت رسیده اند، فضا را عطر آگین کرده است.اما همه غواصان شهید کربلای 4 این عزیزان نبودند.

عملیات کربلای 5 به فاصله کمی از کربلای 4 با موفقیت انجام شد. جزیره بوارین کم عرض اما به طول چند کیلومتر بود. پر از نیزار و گل و لای و مین. قرار بود پاک سازی شود تا شرایط برای استقرار نیروهای پدافندی و تجهیزات مهیا گردد.

نصف تاریخ عاشقی

بچه های تخریب به سمت جنوب جزیره و زیر آتش سنگین مین ها را خنثی می کردند که عمدتا مین های جهنده والمری و ضد نفر بود. درست در محل تقاطع جنوبی ترین نقطه جزیره بوارین با ام الرصاص و در میانه ی نیزارها، به یکباره به تعداد زیادی از شهدای غواص عملیات کربلای 4 برخوردیم که بعضی روی هم ریخته بودند، نیمی از بدن برخی در قایق های تک نفره و نیمی بیرون بود، و پیکر پاک عده ای دیگر هم هنوز درون آب بود.

نیروهای عراقی قبلا زمان و نقطه نفوذ آنها را از آمریکاییها گرفته بودند. عدنان خیرالله از ریگان تشکر کرد. بچه ها را نه با گلوله سلاحهای سبک، بلکه حتی با ضد هوایی هدف قرار داده بودند.  صحنه، قابل وصف نیست. در میان پیکر مطهر شهدا، بدن یکی از این عزیزان سالم و تازه بود. انگار چند لحظه پیش شهید شده بود. نورانی و خندان. چندان که جمالش همه را متعجب کرده بود. جز در خاطره، عکسی از او و سایر همراهان شهیدش نداریم. نصف تاریخ عاشقی "آب" است... یاد آنها هم بخیر

*پرویز اسماعیلی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی