باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


مشارکت عمومی تنها راه بهسازی بافت های ناکارآمد شهری

 



مدیرکل راه و شهرسازی در سمینار آموزشی تشریح دستورالعمل ماده 4: نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری تنها از طریق جلب مشارکت عمومی به طور عام و حضور مهندسین و متخصصین به طور خاص میسر خواهد بود.

 

به گزارش  خبرنگار ما و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سمینار تشریح دستور العمل اجرائی چگونگی ارزیابی متقاضیان اخذ صلاحیت ماده 4 قانون حمایت از احیاء، بهسازی ونوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری که با حضور مهندس نوروزیان مدیرکل دفتر راهبردی و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و مهندس غنچه نماینده دفتر مطالعات کاربری و امور ترویجی شرکت عمران بهسازی ایران، مدیران و کارشناسان این اداره کل توسط اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی در سالن همایش ساختمان پونک برگزار شد.

مهندس مانی فر در این سمینار، با اشاره به دعوت از انجمن های ساختمانی، شرکت های انبوه ساز، اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری و متولیان امر ساخت و ساز در سطح استان به این جلسه عنوان کرد: این همایش برای جلب همکاری و مشارکت دست اندرکاران و متخصصان در حوزه بهسازی بافت های فرسوده برگزار شده است.

مانی فر افزود: برای این منظور از متولیان دستورالعمل ماده 4 دعوت شده که با حضور در این مراسم شرایط و ویژگی های این دستورالعمل را در اختیار مهندسین قرار داده و با روشن شدن ابعاد آن این بار شاهد استقبال افراد واجد شرایط از فراخوان شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران باشیم.




مدیرکل راه و شهرسازی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با استقبال مهندسین و متخصصین از فراخوان دریافت صلاحیت دستورالعمل ماده 4 بتوانیم با کمترین دخالت های کالبدی و با نگاه محله محور شاهد تحول جدی در این حوزه با توجه به ارزشهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرهای استان باشیم.

ناصری فر رییس اداره عمران بهسازی این اداره کل نیز در حاشیه این سمینار گفت: مطابق ماده 4 قانون احیاء بهسازی ونوسازی بافتهای فرسوده وناکارآمد شهری، وزارت راه وشهرسازی و شهرداریها به عنوان مجریان طرحهای بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد میتوانند بخشی از اختیارات خودرا به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که توانایی اخذ صلاحیت را داشته باشند واگذار نمایند. تعیین صلاحیت این اشخاص به عهده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران میباشد .

مدیرکل دفتر راهبردی و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به تشریح دستور العمل ماده 4 پرداخته و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ  برگزار شد و سوالات حضار مطرح گردید. جلسه پس از ارائه پاسخ به سوالات حاضرین خاتمه یافت .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی