باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


علیرضا خدابخش هم اکنون مدیریت سایت قزوین امروزرا به عنوان یک سایت پر مخاطب برعهده دارد. وبلاگ باران اعتدال گفت و گویی مشروحی با وی انجام داده است که بخش نخست این گفتگوی جذاب در روز گذشته در اختیار خوانندگان قرار گرفت و امروز بخش دوم و پایانی این گفتگو در اختیاران خوانندگان محترم قرار می گیرد .



آیا تاکنون از سایت قزوین امروز شکایت شده است؟

بله تاکنون حدود 20 نوبت از سایت قزوین امروز از سوی شخصیت های حقیقی وحقوقی شکایت شده است و علی رغم اینکه هر شکایت انرژی و زمان زیادی از بنده میبرد اما با توجه به ادله ایکه ارائه دادم سایت قزوین امروز تا کنون از تمامی شکایت ها تبرئه شده و سربلند بیرون آمده است.

دلائل شکایت ها چه بوده است؟

به دلیل اینکه ارسال خبرها به صورت شبانه روزی است و خارج از نظارت لحظه ای است بیشتر شکایت ها به خاطر ارسال اخبارهایی بوده که با سلیقه و دیدگاه برخی از افراد حقیقی و حقوقی همسو نبوده است.لذا علی رغم اینکه بنده در تهیه محتوای خبرها نقش مستقیم نداشته ام اما به علت «معاونت در جرم»باید پاسخگو باشم که همانطور که گفتم پاسخگویی به این میزان شکایت نیازمند صرف انرژی و وقت بسیار زیادی بوده است.

آیا مدیر سایت قزوین امروز با توجه به جایگاهی که پیدا کرده دارای مصونیت آهنین است؟

خیر چنین نیست چرا که من با شکایت هریک از شخصیت های حقیقی یا حقوقی برای پاسخگویی موظف به حضور در دادگاه شده ام و هریک را به سختی رفع و رجوع کرده ام.

آیا خدابخش از ظرفیت و جایگاه سایت قزوین امروز سوء استفاده داشته است؟

 بنده تلاش نموده ام که از جایگاه و اعتبار سایت قزوین امروز هیچ گونه سوء استفاده نداشته باشم چراکه معتقدم در غیر اینصورت اعتبار آن در بین مخاطبان آسیب خواهد دید.

آیا محدودیتی برای عضو گیری و اعضا در سایت وجود دارد؟

خیر هیچ محدودیتی برای پذیرش اعضا که با اسم و هویت واقعی در سایت ثبت نام می نمایند وجود ندارد و برای سایر اعضا که هویت آنها مشخص نباشد مطالب پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.

آیا با افزایش تعداد اعضاء کیفیت مطالب ارسالی نزول پیدا نمیکند؟

مطالب ارسالی از سوی کاربران ابتدا در قسمت لینک های تازه که از نظر کمی دارای اهمیت است قرار می گیرد و اگر دارای ارزش خبری باشد به بخش لینک های داغ ارسال می گردد که در آنجا کیفیت محتوا مد نظر قرار می گیرد.




ملاک ومعیار شما برای ارسال اخبار به لینک های داغ چه می باشد؟

ملاک و معیار این موضوع همان ارزش های حرفه ای خبری از جمله فراگیری،شگفتی،استثنا و بزرگی،مجاورت،تازگی و... است. ضمن اینکه تعداد بازدید کنندگان ازیک خبر یکی دیگر از ملاک ها برای قرار دادن یک  مطلب در لینک داغ است. همزمان با این موضوع به نوشته ها، مقالات، گزارشات و مصاحبه های تولیدی و تحلیلی مرتبط با قزوین هم توجه خاصی می شود.
با توجه به این معیارها یک خبر به لینک داغ منتقل می شود. همچنین هرخبری که ارزش های خبری آن بیشتر باشد در ردیف بالاتر لینک های داغ نیز قرار می گیرد.

روال انتقال خبرها به لینکهای داغ چگونه است؟

بر اساس معیارهایی که ذکر شد، در پایان هر شب اخبار داغ انتخاب می شوند و در «صف لینکهای داغ» قرار می گیرند. در مرحله بعد، از این صف اخباری که باید برای فردا صبح در لینکهای قرار بگیرند انتخاب می شوند و در لینکهای داغ قرار می گیرند. و سایر خبرهای موجود در این صف در روزهای آینده در لینکهای داغ قرار خواهند گرفت.

به عبارت دیگر همواره صفی از لینکها از روزهای گذشته وجود دارد که باید در لینکها داغ قرار بگیرند. این صف گاها لینکهایی هستند که بیش از یک ماه از زمان ارسال آنها گذشته است اما هنوز شرایط مناسبی برای آنها بوجود نیامده است که در لینکهای داغ قرار بگیرند. این شرایط باید بگونه ای باشد که وقتی آن لینک در قسمت داغ قرار می گیرد بیشترین تاثیرگذاری و بازدید را داشته باشد.

 

آیا جنابعالی به دنبال اخذ مجوز نشریه هستید؟

خیر بنده چنین قصدی ندارم.

برخی اعتقاد دارند برخی از اخبار که در لینک های داغ قرار می گیرد به جهت ارتباطات پشت پرده شما با برخی از مدیران و دستگاهها است آیا این موضوع را تایید میکنید؟

خیر چنین نیست چرا که بنده در حوزه شغلی و رسانه ای وابسته و پایبند به هیچ نوع از این ارتباطات نیستم و همان ملاک هایی را که توضیح دادم مدنظر قرار میدهم.

آیا طرحی برای افزایش بخش های جدید در سایت قزوین امروز دارید؟

بله،اما این امر مستلزم زمان بیشتر واستفاده از نیروهای جدید است که هنوز فرصت آن فراهم نشده است. از جمله بخش های جدید که می خواهم اضافه کنم بخش عکس است که امیدوارم بزودی محقق شود.

ارتباط شما با کاربران سایت چگونه است؟

واقعیت این است که جایگاه فعلی سایت مرهون ومدیون تلاش های تمامی اعضای سایت است و ارتباط بنده با این عزیزان خوب است ضمن اینکه بنا دارم در یک زمان مناسب مانند سالروز راه اندازی سایت با برگزاری مراسمی از این عزیزان تجلیل به عمل آورم.

آیا شغل اصلی شما صرفافعالیت در فضای مجازی و مدیریت سایت قزوین امروز است؟

خیر مدیریت و فعالیت در سایت قزوین امروز به جهت علاقه به فعالیت در حوزه رسانه و فضای مجازی است و درآمد و امرار معاش بنده از طریق سایت قزوین امروز تامین نمی شود. بنده در یک شرکت خصوصی به نام قاصدک فعالیت می کنم که شغل اصلی بنده است.

روزی چند ساعت در سایت قزوین امروز فعالیت دارید؟

روزانه حدود دو ساعت از وقت بنده به امور سایت قزوین امروز سپری می شود.

درآمد آگهی های سایت به چه میزان است؟

درآمدهای سایت حتی جوابگوی هزینه های سایت نیست واگر بنده این وقت را که صرف مدیریت سایت و رفع و رجوع به شکایت ها می کنم صرف کار دیگری کرده بودم درآمد و دردسر کمتری داشت.

اغلب آگهی هایی که در سایت قرار می گیرند با هزینه های بسیار نازل در سایت درج می شود اما اخیرا مدیریت بخش درج آگهی ها را یکی از دوستان برعهده گرفته تا به این بخش سروسامان دهد و بتواند حداقل هزینه های نگه داری و فعال سازی سایت را تامین نماید.

درآمد اصلی شما از چه فعالیت هایی تامین می گردد؟

 بنده به همراه دو نفر از دوستان یک شرکت کامپیوتری در حوزه نرم افزار را با نام قاصدک راه اندازی نموده ایم که فعالیت آن در حوزه تولید نرم افزار است. در مجموعه در شرکت قاصدک حدود 20 نفر به عنوان پرسنل آن فعالیت دارند.

در زمینه سایر فعالیت های شرکت قاصدک توضیح بفرمائید؟

شرکت قاصدک به دنبال ایده های نو در حوزه نرم افزار است مانند سایت «قزوین فود» برای سفارش اینترنتی غذا که اخیرا راه اندازی شده است و تولیدات نرم افزاری پیشینی در حوزه «سامانه پیام کوتاه»، «سامانه فروش بلیط هواپیما» و... داشته است.

آقای خدابخش فضای رسانه ای استان قزوین را چگونه ارزیابی میکنید؟

 و فعالیت خوبی در حوزه رسانه های مجازی دارد. البته نباید به همین اندازه اکتفاء نمود اما واقعیت این است که در فضای رسانه های مکتوب با توجه به پیشینه درخشان استان قزوین در این حوزه شرایط آنچنان که باید مطلوب نیست و نیاز است که نشریات استان در زمینه کیفی و تولید محتوایی ارتقاء پیدا کنند تا دچار ریزش مخاطب نشوند.

 اگر مطلب و نکته ای باقی مانده است بفرمائید.

به نظرم سوالات جامع و کامل بود و بنده از شما نیز تشکر میکنم و انتظار دارم که خوانندگان سایت قزوین امروز با ارایه پیشنهادات و انتقادات خود بنده و همکارانم را در جهت توسعه و ارتقاء کیفیت محتوای سایت  کمک  نمایند.

 در پایان نیزنظر و دیدگاه خود رابه اسامی و کلماتی که بیان می گردد کوتاه پاسخ دهید.

استان قزوین : مغفول شده از قابلیت ها

اصلاح طلب : پایبند به تفکر و تعقل

اصول گریان : پایبند به اعتقادات مذهبی

مدیران کل استان قزوین : تلفیقی از مدیران پر انرژی، خلاق ومدیران فشل، بی رمق و بی انگیزه

آیت آ.. باریکبین:‌پدر معنوی همیشگی

آیت ا... تاکندی : چهره دوست داشتنی ،  بی آلایش و بذله گو  

شیخ قدرت علیخانی : چهره ی پر انرژی و کاریزمای اصلاح طلبان استان

ابوترابی : اعتبار ملی قزوین

روزبه : به ستوه آمده از انتظارات!

حجت اسلام و المسلمین عابدینی: امام جمعه تازه نفس

حجت اسلام و المسلمین قوامی :مقتدر اصلاح طلب

حجت اسلام و المسلمین حسینی: صریح، شفاف و بی پرده

شکیب زاده : استادهمیشگی که مدیون او هستم.

رحیم سرکار : حامی فعالان رسانه

حسن رجبی : فعال رسانه ای پر انرژی که مدیون لطف هایش هستم.

 مینودر : نشریه ی وزین و خبرنگارساز

خدابخش : کوچکترین در عرصه ی رسانه ی استان

خانواده : محل آرامش

پدر :تکیه گاه زندگی

مادر :قلب خانه ومظهر مهر و عاطفه

کنفرانس های مطبوعاتی : در دولبه اطلاع رسانی یا هدایت شده و نوید یک رپرتاژ تازه!

 کپی : بد اخلاقی رسانه ای فراگیر در فضای رسانه ای استان قزوین

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی