باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

درزی  رییس شورای شهر دانسفهان :

19 دی سرمنشأ تمام مقدمات و تصمیم‌های حضرت امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب بود



 

  مرتضی درزی رییس شورای اسلامی شهر دانسفهان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت و جایگاه قیام 19 دی  اظهارداشت : واقعییت این است که تمام مناسبت های انقلاب خونبار کشور ما از اهمیت و جایگاه برجسته ای برخوردار است اما به جرات می توان گفت که 19 دی ماه سرمنشأ تمام مقدمات و تصمیم‌های حضرت امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب بود.

 وی با تاکید بر اینکه روز 19 دی بعد از گذشت 36 سال هنوز ماندگار است و رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه‌ای به این روز بزرگ دارند،  خاطرنشان کرد : اصل موضوع اهمیت 19 دی به دلیل حمله به مقام مرجعیت و فقاهت بود.

وی با بیان این‌که در این روز برخورد کذب، عمل زشت، ناموزون و نادرستی نسبت به مقام مرجعیت اتفاق افتاد، افزود: 19 دی مبدأ حرکتی برای همه شیعیان جهان بود، گرچند این حرکت در ابتدا به صورت جرقه‌ای کوچک به وجود آمد ولی در ادامه به یک حرکت جهانی تبدیل شد.

رییس شورای اسلامی شهر دانسفهان عنوان کرد  : 19 دی سرمنشأ تمام مقدمات و تصمیم‌های حضرت امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب بود و به نوعی این قیام تضمین‌کننده قیام 15 خرداد نیز شد و کشور را به سمت انقلاب اسلامی هدایت کرد.

درزی  با اشاره به این‌که قیام 19 دی حرکت عمومی مردم به سمت انقلاب بود، خاطرنشان کرد: این قیام سبب شد تا حرکت‌های دیگری هم در سراسر کشور همچون تبریز و یزد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: اصل حرکت 19 دی در اعتراض به توهینی که به مقام مرجعیت، فقاهت و امام خمینی(ره) شد، صورت گرفت و بعد از آن هم هیچ حرکت خاصی به وجود نیامد تا در بهمن 57 انقلاب اسلامی شد و کشور به پیروزی رسید.

رییس شورای اسلامی شهر دانسفهان در بخش دیگری از سخنان خود با یاداوری پیوند ناگسستنی بین مردم و علما بویژه مقام مرجعیت بیان داشت : امروز استکبار در پی جدایی بین مردم و علما است اما مردم همچنان  علما و مرجعیت را مشعل هدایت خود می دانند و مرجعییت در قلوب مردم جایگاه ویژه ای دارند

درزی با اشاره به شهادت شیخ نمر به دست رژیم سفاک ال سعود گفت : خروش و اعتراض جهانی به این جنایت نشان دهنده ی این است که مردم هچنان به مرجعیت و علما عشق می ورزند و توطه های دشمنان در این خصوص ناکام مانده است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی