باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

همزمان با ایام دهه مبارک فجر صورت گرفت ؛  

افتتاح دو طرح عمرانی  در بخش رودبار الموت غربی



 

 

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از روابط عمومی بخشداری رودبارالموت غربی ، برای افتتاح این طرحها در بخش کشاورزی و آموزش قالیبافی اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال هزینه شده است.

با افتتاح کانال آبرسانی به مزارع روستای حسن آباد به طول 450 متر زمینه بهره مندی 95 خانوار از مزایای اجرای این طرح فراهم شد.

عباس علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در مراسم افتتاح کانال آبیاری باغات روستای حسن آباد با ارائه گزارشی از احداث چهار پروژه در بخش آب وخاک و جهادکشاورزی بخش رودبار الموت غربی خبر داد و گفت : همچنین با اختصاص بیش از چهارمیلیارد ریال اعتبار اجرای 9 پروژه عمرانی در بخش الموت غربی در سالجاری پیش بینی شده است.




همچنین به مناسبت ایام مبارک دهه فجر کلاس آموزش قالیبافی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش رودبارالموت غربی افتتاح شد.

با راه اندازی این کارگاه زمینه اشتغال20 نفر از مددجویان کمیته امداد در منطقه فراهم شده است.         اکبر رحمتی سرپرست بخشداری رودبار الموت غربی در مراسم گشایش کارگاه قالی بافی رازمیان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت :  کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستاوردهای مهم و اساسی انقلاب است که با راه اندازی این نهاد زمینه زدوده شدن فقر و توانمندسازی مردم مناطق محروم فراهم شده است.

سرپرست بخشداری الموت غربی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای حل مشکلات کشور است، اقتصاد مقاومتی یعنی بر توانمندی های داخلی تکیه کنیم، که خوشبختانه کمیته امداد خمینی (ره) گام های موثری در نقاط کشور از جمله در الموت در این زمینه برداشته است.

وی افزود : در این ایام 47 پروژه با اعتباری افزون بر   100 میلیارد ریال در بخش رودبار الموت غربی به بهره برداری می رسد که زمینه خدمت بیشتر به مردم را فراهم می کند.

رحمتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پایان امسال عنوان کرد: انتخابات یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که زمینه و فرصت حضور مردم را در عرصه تعیین سرنوشت و آینده کشور فراهم می کند.

هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه هم در این مراسم گفت : خداوند سبحان را شاکریم که در دهه فجر خدمت شما عزیزان باشیم از همه کارآموزان که همت کردند و در این برنامه حاضر شدند تا اقتصاد مقاومتی را به صورت حقیقی عملی سازند، تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: دهه فجر یادآور، عظمت، اراده و فداکاری ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) است که این ایام را تبریک می گویئم چراکه حضور تک تک ما تأثیرگذار بوده و لبیک گفتن به حسین زمان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد براساس تفکر دینی و فقهی امام خمینی (ره) تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و امروز با منویات رهبری به قله رسیده است وی افزود: کمیته امداد یکی از دستاوردهای نظام است و البته بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیان خویش، انقلاب اسلامی را انقلاب پابرهنگان می نامد و می فرماید من یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهم.

صفری اعلام کرد: این نهاد بر اساس الهام از تعالیم شرع مقدس بحث اشتغال، خودکفایی، خوداتکایی و فرهنگ کار و تلاش را در خانواده های تحت پوشش خود پیگیری می کند و در این میان آموزش،  استعدادسنجی، اجرای طرح و نظارت ها حین و بعد از اجرای طرح ها را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون کمیته امداد امام خمینی در سطح استان 566 قالی باف فعال دارد، کسانی که در این کارگاه ها شرکت می کنند بیمه تأمین اجتماعی می شوند که به شرط استمرار بیمه آنها نیز استمرار می یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مددجویانی که در کارگاه های قالی بافی امداد آموزش دیده و با توانایی و تجربه ای که پیدا کرده اند،  به عنوان مربی برای آموزش در برنامه های امداد فعالیت می کنند.

صفری توضیح داد: کارگاه آموزش قالیبافی کمیته امداد امام (ره) الموت غربی با تعداد 20 نفر کارآموز در محل کمیته امداد رازمیان فعال می شود که 15 نفر کارآموزاز خانوادهای تحت حمایت و تعداد پنج نفر از خانوادهای نیازمند و اقشار  روستاهای درچاک،پرود،دهدوشاب،شهرستان سفلی و  شهر رازمیان را تحت پوشش خود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی