باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


کاندیدای مجلس خبرگان:

حضور جوانان مجتهد به پویایی مجلس خبرگان کمک می‌کند

































مجید تلخابی در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: توصیه مقام معظم رهبری برای کادر سازی و اهمیت دادن به جوانان و اعتماد به این گروه موجب شد در این عرصه وارد میدان شوم.

وی افزود: هر چند به دلیل ماهیت و اهمیت مجلس خبرگان می توان گفت این نهاد مجلس شیوخ است اما باید در نظر داشت که در آینده به کادرسازی از جوانان نیاز داریم و لازم است به آنها هم اهمیت دهیم تا توانمندی و ظرفیت های خود را بروز دهند.

تلخابی تصریح کرد: شورای نگهبان با همه حساسیت ها در تایید مجتهدان جوان خوب عمل کرد و فرصت داد تا جوانان هم در این عرصه وارد شوند که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: ورود افراد جوان به مجلس خبرگان می تواند به نوآوری در این مجلس کمک کند.

داوطلب مجلس خبرگان رهبری در استان بیان کرد: برای پویایی و تحرک باید با اجرای قوانین به نشاط جامعه کمک کنیم که در این مسیر هم جوانان موثرند.

وی در خصوص طرح موضوع شورای رهبری اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه به آرامش نیاز دارد و صلاح نیست به مسائلی دامن زده شود که آرامش را بر هم می ریزد لذا معیار همه باید قانون باشد و راهکار و دستورالعمل ما نیز توجه و رعایت قانون در همه موارد است.

تلخابی گفت: شان مجلس خبرگان بسیار بالاست و نمایندگان آن نیز با رای مردم از وجاهت و جایگاه خاصی برخوردارند که این اعتبار می تواند در بسیاری از مسائل جامعه مفید باشد و نتیجه اش به مردم بازگردد.

وی در خصوص رد صلاحیت ها اظهارداشت: دیگر باید از موضوع رد صلاحیت ها عبور کرده و به قانون تمکین کنیم و اگر حق و ناحقی هم در رد صلاحیت ها صورت گرفته باید به قانون احترام بگذاریم و رای شورای نگهبان را بپذیریم.

تلخابی در مورد وظیفه نظارتی مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: گاهی نظارت جزی است مانند نظارت بر عملکرد یک مسئول و مدیر اما در موضوع رهبری شان ولی فقیه بالاست و نظارت آن نیز جایگاه رفیعی دارد که در این نظارت کلان مثلا شرایط عدالت، فقاهت و تدبیر باید رصد شود که حفظ شده و اینگونه نظارت تخصصی و فقهی است که شرایط خاص خود را دارد.

وی در خصوص اعلام حمایت جناحهای سیاسی از حضور خود در انتخابات گفت: برای همه بزرگان حوزه به‌ویژه آیت الله تاکندی احترام ویژه قائل هستم و از لطف و حمایت ایشان سپاسگزارم اما مستقل هستم و گرایشی به گروه سیاسی ندارم.

تلخابی در مورد هجمه به آیت الله هاشمی رفسنجانی هم گفت: در همه امور باید رفتار و برخورد مقام رهبری برای ما ملاک باشد و در این موارد هم باید به رهنمودهای مقام عظمای ولایت توجه کنیم.

این داوطلب مجلس خبرگان رهبری در مورد حضور زنان در جامعه نیز تصریح کرد: بانوان با حضور موثر در دانشگاه، حوزه، مسئولیت های اجتماعی توانسته اند توانمندی های خود را نشان دهند لذا اعتماد به این گروه می تواند دستاوردهای خوبی برای جامعه به همراه داشته باشد.

وی گفت: بدون اعتماد به بانوان به پیشرفت همه جانبه نمی رسیم اما لازم است استفاده از ظرفیت و توانمندی ها بانوان متناسب، بجا و با رعایت موازین شرعی باشد.

تلخابی در پایان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در شرایط کنونی بسیار مهم و سرنوشت ساز است و امیدواریم بار دیگر مردم با حضور خود پشتیبانی خود از نظام، ولایت و رهبری را اعلام کنند.

 منبع خبرگزاری مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی