باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


 نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد

 رونق و حمایت از  صنایع دستی یکی از موئلفه های تحقق اقتصاد مقاومتی


  


 مهندس امیر نادری بخشدار بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا  در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را یکی از فرصت های کم نظیر جهت شکوفایی ظرفیت های بلقوه  کشور دانست و اظهار کرد : بدون تردید نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در حوزه های مختلف است.

 وی ادامه داد : اگر به درستی اهداف مورد نظر این نامگذاری مورد توجه تمامی مسئولان در قوای مختلف قرار بگیرد و مردم نیز مشارکت فعالانه در این بخش داشته باشند بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد و بسیاری از تهدید های فعلی کشور در زمینه اقتصادی تبدیل به فرت می گردد .

نادری یکی از دستاورد های مهم نامگذاری سالجاری را شکوفایی ظرفیت های بومی و محلی  عنوان نمود  و خاطرنشان کرد :  با مطالعات دقیق و کارشناسی می توان ظرفیت های بومی و محلی هر یک از مناطق را بر اساس آمایش سرزمینی شکوفا نمود.

 نماینده عالی دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا سپس یکی از ظرفیت های مهم این بخش را صنایع دستی ذکر کرد و تصریح ساخت  : صنایع دستی در بین مردم بخش مرکزی بویژه روستا  از قدمت  و سابقه بسیار بالای برخوردار است .





بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا افزود : در گذشته  فرش بافی ، گلیم بافی ، جواب بافی و ...  در  میان مردم بخش مرکزی از رونق بسیار بالای برخوردار بوده است  

نادری افزود : یکی از برنامه های ما در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل حمایت و پشتیبانی از صنایع دستی است.

این مقام مسئول گفت :  حمایت  و رونق صنایع دستی  یکی از موئلفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.




وی عنوان کرد : به همین منظور تشکیل تعاونی فرشبافان روستای خونان  با 50 نفر عضو و همچنین برگزاری کلاس های آموزش  فرش بافی و گلیم بافی در روستا های بخش بویژه برای بانوان  در  دستور کار این بخشداری قراردارد .

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد : با رونق صنایع دستی علاوه بر اشتغالزایی زمینه تقویت اقتصاد خانواده های روستایی نیز فراهم می گردد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی