باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


ربیعی بخشدار مرکزی شهرستان البرز:

تحقق اقتصاد مقاومتی با  عزمی همگانی و ملی و استفاده از کل افراد جامعه امکانپذیر است .



  خانم ربیعی به عنوان اولین بانوی بخشدار در سطح استان قزوین در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما ضمن ارزوی قبولی طاعات مردم و تاکید بر قدردانی فرصت شب های قدر و با یاداوری اینکه درطول تاریخ ایران نقش زنان در عرصه های مختلف تاثیر گذار و بی بدیل بوده است اظهار کرد :  نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر اقشار فراموش ناشدنی است  و هرگز نمی توان نقش تاثیر گذار بانوان را در دفاع از ارزش های انقلابی و کیان کشور نادیده انگاشت.

وی ادامه داد : زنان ما و نقش آنان در رشد اجتماعی و توسعه امر بدیهی است و اگر جامعه ای بخواهد به رشد و توسعه و بالندگی دست پیدا کند می بایست با تمام توان و ظرفیت در این راه قدم بردارد

 ربیعی افزود : همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند یک کشور اگر می خواهد به معنای واقعی بازسازی کند، باید بیشترین تکیه و بیشترین نگاه و توجهش به انسان و نیروی انسانی باشد و وقتی که صحبت از نیروی انسانی است باید توجه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمی از نیروی انسانی بانوان کشور می باشند.

بخشدار مرکزی شهرستان البرز سپس  حضور زنان برای تحقق توسعه کشور را امری لازم و ضروری دانست و تاکید کرد : بانوان باید در عرصه های مختلف کار، تلاش اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی به نحو شایسته نقش آفرینی نمایند تا بتوانند در تحقق توسعه اثرگذار باشند.



این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل خاطرنشان کرد :   اقتصاد مقاومتی برای تحقق نیازمند عزمی همگانی و ملی است و این عزم و اراده باید توسط مردان و زنان ایران اسلامی محقق گردد.

وی تصریح کرد :  البته بدیهی است  در جهاد اقتصادی ما نیاز به حضور کل افراد جامعه بویژه  جمعییت 50%  درصدی بانوان هستیم .

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی شهرستان البرز عنوان کرد : بنده اعتقاد و باور دارم  باید  در خصوص اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی صورت گیرد و تمام ابعاد آن تشریح گردد به گونه ای که به یک باور قلبی تبدیل شود و در ذهنها نهادینه گردد.

ربیعی اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد مردمی همراه با برنامه و اقتصادی درونزا و برونگرا توصیف کرد و یاداور شد : در سطح روستاها به عنوان یکی از نقاط مبدا برای اجرای توسعه اقتصادی می توان به توسعه اقتصادی پایدار پرداخت و زمینه را برای اقتصادی شدن تولیدات و حتی امکان صادرات فراهم نمود و یک استحکامی به ساختار تولیدات روستایی بخشید و زمینه کسب درآمد پایدار را ایجاد نمود.

 وی ادامه داد :از آنجایی که روستاهای بخش مرکزی شهرستان البرز روستاهای بزرگی هستند و سبک و سیاق زندگی شهری را پیدا کرده اند اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی با فرهنگ سازی با تکیه بر  فرهنگ اصیل اسلامی که در آن اسراف مورد نکوهش بوده  ازبرنامه های فرهنگی اولویت دار ما است 



بخشدار مرکزی شهرستان البرز  اقتصاد روستایی را  وابسته به اقتصاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد : اقتصاد روستایی سبب تغییر در اقتصاد ملی می شود.

ربیعی تصریح کرد : اگر فرایند پیشرفت کشور با محوریت روستاها انجام شود در درجه اول منجر به جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاها به شهرها خواهد شد و در درجه دوم خیلی از نیازهای شهرنشینان در حوزه کشاورزی، دامداری و ... برطرف خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی