باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر




مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در همایش روز دهیار:

واژه « دهیار»  متضمن معنای خدمت داوطلبانه و افتخاری نهفته است.

مدیریت دهیاری که آخرین نسخه مدیریت روستایی در تاریخ ایران محسوب می شود به منظور استفاده از توانمندی های انسانی و ظرفیت های اجتماعی جوامع محلی و جلب مشارکت مردم و واگذاری امور روستا به اهالی آن ایجاد شده است و در بطن این واژه خدمت افتخاری و داوطلبانه نیز نهفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، کریم حبیبی انبوهی که در همایش دهیاران شهرستان آبیک و بمناسبت روز دهیار سخن می گفت با بیان مطالب فوق افزود: تجربه بیش از یک دهه عملکرد مدیریت دهیاری ها در روستاها از موفقیت این نهاد در خدمت رسانی به روستاها و پیگیری مشکلات مردم و ایفای نقش نمایندگی دولت حکایت دارد.

ایشان با اشاره به مزیت ها و محاسن مدیریت دهیاری ها، بومی بودن دهیاران، کاهش هزینه تمام شده پروژه‌ها، موفقیت در جلب مشارکت مردم و فقدان بروکراسی دست و پاگیر را از جمله ویژگی های این مدیریت برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت مهندسی مجدد در مدیریت روستایی گفت: با وجود موفقیت ها و محاسن مدیریت دهیاری ها باید از تجربه عملکرد این نهاد برای اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن بهره جسته شود و راه طی شده در بیش از یک دهه گذشته مورد بازنگری قرار گیرد.

گفتنی است که در پایان این همایش با اهداء لوح تقدیر و هدیه از دهیاران شهرستان آبیک تقدیر به عمل آمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی