باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر




پیری شهردار اقبالیه درآئین تجلیل از خبرنگاران:

خبرنگاران باید به دور از مسائل سیاسی درد جامعه را انگونه که هست روایتگری کنند.

 

مهندس محمد پیری شهردار اقبالیه  د رآئین تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه مدیریت شهری اقبالیه  ضمن تبریک 17 مردادماه روز خبرنگار  و گرامیداشت نام و یاد شهدای  رسانه بویژه شهید محمود صارمی  اظهار کرد :  نامگذاری روز شهادت شهید صارمی  به عنوان روز خبرنگار نشان دهنده جایگاه ،اهمیت و قداست بالای این شغل شریف دارد.

وی ادامه داد: پیونده واژه مقدس  شهادت با شغل خبرنگاری  گویای این امر است که خبرنگاران برای یافتن و بیان حقیقت و رساندن صدای مظلومیت یک ملت حتی باید از جان خود نیز بگذرند.

پیری خاطرنشان کرد : خبرنگاران به عنوان دیده بانان و چشمان بیدار و  گوش شنوای جامعه  وظیفه دارند درد ،مشکلات و مسائل جامعه را به درستی شناسایی  و رصد نمایند و سپس با حفظ امانت داری به بیان آنها و پاسخگویی مسئولان بپردازند .

 شهرداراقبالیه  امانت داری و صداقت را از ویژه گیهای  خبرنگاران متعهد برشمرد و تصریح کرد :   خبرنگاران باید به دور از مسائل سیاسی درد جامعه را انگونه که هست روایتگری کنند.

 این مقام مسئول  سپس مشکلات امروز مردم  را موضوع اقتصاد ، تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت :  خبرنگاران که مطالبه گری یکی  از ویژه گهای بارز انان است باید میزان عمل مسئولان را نسبت به نامگذاری سال جاری که به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است مورد ارزیابی قرار دهند و با ارایه راهکارهای مناسب ، مدیران را در جهت تحقق شعار سال و رفع مشکلات مردم کمک نمایند .

 وی در ادامه تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه را یکی از ضرورت های امروز کشور دانست و تاکید کرد :  باید تمامی نوشتار و گفتار ها در جهت و راستای امید افرینی ، وحدت ، همبستگی و همدلی بین مردم و مسئولان باشد .

 پیری افزود : به هر میزان که در جامعه شفافیت و تبادل آزاد اطلاعات وجود داشته باشد به همان میزان از اشتباهات و تخلفات کاسته می شود.

شهردار اقبالیه دخالت دادن  دلبستگی های سیاسی در تصمیم گیر ی مسئولان  را یکی از آفت ها برشمرد و گفت :  همانگونه که خبرنگاران نباید  در بیان واقعیت ها و درد های جامعه مسائل و انگیزه های سیاسی را دخالت دهند مدیران و مسئولان نیز نباید دلبستگی سیاسی و جناحی خود را در تصمیم گیری و فعالیتها دخالت دهند.

این مقام مسئول با یاداوری موفقیت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه در سال های اخیر و افزایش رضایت مندی شهروندان و مدیران استان از مدیریت شهری اقبالیه بیان کرد :  یکی از اصلی ترین   عوامل موفقیت شهرداری و شورای اسلامی اقبالیه  فراجناحی عمل کردن  و دخالت ندادن  دلبستگی های سیاسی در تصمیم گیری  و فعالیت های شهرداری است  چرا که نباید خدمت رسانی به مردم در چارچوب  مسائل سیاسی و جناحی محدود و محصور گردد.

 پیری  با  اعلام اینکه رسالت خبرنگاری رسالت بسیار بزرگی است بیان کرد : سختی کار خبرنگاران زمانی مضاعف می گردد که بعضا خبرنگاران برای کسب اطلاعات و اخبار و بیان  واقعیت ها با بی مهری و بی توجهی صاحب منصبان مواجه می گردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

ضمن تبریک روز خبرنگار ، آقای حسین زاده با بقیه شهرداران  میتونی مصاحبه کنی! اجازه بده مهندس به کارشون برسن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی