باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
دادستان کل کشور:
حجم تعرضات به محیط زیست نشان دهنده کم کاری در این حوزه است

دادستان کل کشور با بیان اینکه کار مطلوبی در حفظ محیط‌ زیست صورت نگرفته است، گفت: حجم تعرضات به محیط زیست نشان دهنده کم کاری در این حوزه است.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با صدا و سیما اظهارکرد: در مساله حقوق‌عامه و دفاع از حقوق مردم در حفظ محیط زیست کار مطلوبی صورت نگرفته است؛ درواقع باید در این راستا راه موثری را طی کرده و به تعریف مشخصی برسیم. وی با اشاره به اینکه کاری برای دفاع از حقوق‌عامه انجام نشده است چراکه اگر انجام می‌شد، شاهد این میزان تعرض و تجاوز به منابع ملی، کوه‌ها،‌ دریاها، رودخانه‌ها و منابع طبیعی کشور و جنگل‌ها نبودیم، گفت: این امور نشان دهنده این است که ما در مساله محیط زیست کوتاهی کرده‌ایم. دادستان کل کشور افزود: باید اعتراف کنیم که سازمان‌های دولتی، وزارتخانه‌هایی از جمله جهادکشاورزی، نیرو، راه و شهرسازی و دستگاه قضا به وظایف خود عمل نکردند که اکنون شاهد این همه تخریب منابع ملی، آلوده شدن آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها هستیم.

 ورود دادستانی کل کشور  برای دفاع از حقوق‌عامه مردم
منتظری با اشاره به ورود دادستانی کل کشور در زمینه دفاع از حقوق‌عامه مردم، ادامه داد: دادستانی‌های سراسر کشور از این پس باید با حضور در محل و داشتن اطلاعات میدانی وارد عمل شوند تا شاهد تخریب محیط زیست نباشیم.
وی گفت: از آنجایی که این موضوع اهمیت فراوانی دارد، ریاست قوه‌قضاییه نیز در برخی موارد ورود پیدا کرده است و بالاتراز  دستگاه قضا، مقام معظم رهبری شخصا برای حفظ و صیانت از محیط زیست وارد کار شده‌اند. دادستان کل کشور افزود: دادستان‌های سراسر کشور باید دفاع از حقوق عامه مردم را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند و مردم نیز می‌توانند در این موضوع به ما کمک کنند و اطلاعات لازم را به دادستان‌های حوزه قضایی دهند.

 پیشگیری مهمتر از مجازات خاطیان است
منتظری با اشاره به مجازات افرادی که محیط زیست را تخریب می‌کنند، ادامه داد: ما نباید به دنبال مجازات باشیم بلکه باید قبل از مجازات، پیشگیری صورت گیرد و وظیفه دستگاه‌قضا پیشگیری از وقوع‌جرم است که دادستان نیز نباید منتظر بنشیند وکسی بیاید شکایت کند.
وی تاکید‌ کرد: عوامل و ضابطین دادستان و عیون مردمی باید موارد را به دادستان انتقال دهند تا از مشکل و اتفاق جلوگیری شود. دادستان کل کشور افزود: اگر از ابتدا این حساسیت در بخش دستگاه اجرایی و قضایی باشد به مرحله وقوع‌ جرم نمی‌رسد و مهم این است که قبل از وقوع‌ جرم جلوی مشکل و حادثه گرفته شود؛ امیدواریم با بستری که قانون بر عهده قوه‌قضاییه  و دادستان گذاشته است و با تعامل و همکاری مردم این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

منبع سایت روزنامه حمایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی