باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


واکنش دادستان قزوین به درج مقاله ای در فضای مجازی با عنوان: "استمداد از دادستان قزوین جهت جلوگیری از مرگ تدریجی دشت قزوین"

در پی درج مطلب و استمداد احد از خبرنگاران استان از دادستان قزوین با عنوان جلوگیری از مرگ تدریجی دشت قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی با صدور نامه های جداگانه خطاب به ریاست سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل محیط زیست استان قزوین خواستار توجه جدی به موضوع و جلوگیری از تخریب محیط زیست گردید.


گفتنی است چندی پیش مقاله ای توسط یکی از خبرنگاران استان با این مضمون که: در سال‌های اخیر، خطر توسعه کشت های نایلونی برای همگان ملموس و آشکار شده و خطرات ناشی از ادامه آن و تخریب خاک و محیط زیست بطور کاملا جدی احساس می‌شود و در خصوص فاجعه و زیان بار بودن استفاده نایلون در اراضی کشاورزی مطالبی ارایه و تاکید شده بود ادامه این روند منجر به مرگ تدریجی یکی از بهترین و حالصل خیزترین دشت های کشاورزی خواهد شد.

       حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نامه خود خطاب به مدیر کل محیط زیست استان تاکید نموده است: حسب گزارش های واصله، در بخش هایی از استان قزوین تعدادی از کشاورزان مبادرت به کشت نایلونی محصولات کشاورزی نموده و پس از برداشت محصول نسبت به جمع آوری پلاستیکهای ناشی از این کشت اقدام نمی کنند که این امر موجب آلودگی محیط زیست می گردد، ضمن نظارت کافی، نسبت به پیگیری و طرح شکایت علیه مسببین امر در هر حوزه قضایی مربوطه با مستندسازی اقدام و نتیجه به اینجانب گزارش شود.

در مرقومه ارسالی این مقام قضایی به سازمان جهاد کشاورزی استان آورده شده: صرف نظر از اینکه، کشت نایلونی از لحاظ کشاورزی مورد تایید می باشد یا خیر؟ لازم است متخصصین این حوزه، ضمن اظهار و با فرض مناسب بودن این نوع کشت، با مدیریت و آگاه سازی و هوشیار نمودن کشاورزان شاغل در این حوزه توسط آن سازمان که مسئولیت مستقیم را در این خصوص عهده دار می باشد، از تخریب محیط زیست که عمدتاً با رهاسازی پلاستیک های ناشی از این نوع کشت می باشد، خودداری و توجه ویژه نسبت به محیط زیست اعمال گردد.

 صادقی نیارکی متذکر گردیده: با عنایت به اینکه موضوع اعلامی از جمله حقوق عام بوده و تضییع حقوق عامه تعقیب کیفری مسئولین مربوطه را در پی خواهد داشت توجه جدی به موضوع صورت و نتیجه اقدامات نیز گزارش شود.

شایان ذکر است رونوشتی از مکاتبات بعمل آمده به دادستانهای شهرستانهای تابعه استان جهت اطلاع و پیگیری ارسال تا نسبت به اقدام مشابه در این خصوص عمل نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی