باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

همزمان با شب های لیالی قدرعصر شعر ادبی سوگ در بوئین زهرا برگزار شد




به مناسبت شب های لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) برنامه ای با مضمون عصر شعر سوگ برگزار شد

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا و به مناسبت شب های لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) برنامه ای با مضمون عصر شعر سوگ با حضور شاعران و نویسندگان وجمع کثیری از اصحاب فرهنگ و هنر در روز دوشنبه مورخه 22/3/96 ساعت 18 در نگارخانه ولایت مجتمع فرهنگی هنری ولایت بوئین زهرا برگزار شد.



علی نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره شب های قدراظهار داشت؛ شب قدر هم مانند بسیاری از مضامین والای دینی از منظر نظر شاعران ما دور نمانده است. شبی که در ادبیات ما از روشن‌ترین پنجره‌های معنویت و عرفان به آن نظر شده است. همیشه نگاه به شب قدر، نگاه به شبی بوده است که انسان در وسعت بی کرانه‌اش می‌تواند به شنایی جانانه بپردازد و از هر چه سیاهی و تباهی است به درآید و برای سال آتی و سال‌های آینده ره ‌توشه‌هایی مبارک و الهی برگیرد.

ایشان در ادامه تصریح کرد در ادبیات ما شاعران در طی قرون و سالهای متمادی به سرایش اشعاری در رثای حضرت علی(ع) پرداخته اند و عشق و ارادت خویش را به مولای متقیان ابراز داشته اند.

در ادامه شعرای شهرستان و مدعوین ادبی شهرستان تاکستان و شهر دانسفهان در مدح و فضایل اخلاقی حضرت علی(ع) اشعار خود را سرودند .

مرثیه سرایی و نی نوازی دو تن از هنرمندان موسیقی مجتمع فرهنگی هنری ولایت پایان بخش مراسم عصر شعر سوگ بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی