باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان؛ تفکر،فکر واندیشه هم در دین مبین اسلام و هم در سخنان بزرگان دین ما تاکید فروان شده است




به گزارش خبرنگار ما و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهمایون زرینه رئیس شورای فرهنگ عمومی فرا رسیدن 25 شوال المکرم شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب جعفری را به عموم مردم تسلیت گفت و همچنین فرا رسیدن دهه کرامت از یکم ذیقعده الحرام تا یازدهم ذیقعده را به ارادتمندان و شیعیان آن حضرت تبریک گفت.

امام جمعه بوئین زهرا درادامه اظهار داشت؛امام جعفر صادق(ع) فرمودند؛ بیشترین عبادت حضرت ابوذر نماز و روزه نبود یکی تفکر و دیگری عبرت گرفتن از حوادث روزگارٰبود.ایشان گفت؛ تفکر در دین اسلام بسیار سفارش شده و حضرت آقا هم مقید به آن بوده اند و نماز مغرب و عشاء را با مردم عادی به جماعت اقامه می نمایند و سه ربع را به تفکر می گذرانند و معظم له به جایگاه فکر و اندیشه اهمیت می دهند.

امام جمعه بوئبن زهرا در ادامه صحبت های خویش به فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره و افزود؛ در مراسم شهادت رئیس مذهب جعفری در مصلای نماز جمعه از سخنران مطرحی دعوت شده واین مراسم باید متفاوت با مراسمات دیگر باشد.




رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به بحث اوقات فراغت اشاره و تصریح کرد؛ باید در اجرای برنامه ها موازی کاری صورت نگیرد و خروجی در پایان کلاسهای را شاهد باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به فرا رسیدن دهه کرامت اشاره کرد و افزود؛ در این ایام کاروان بزرگ حضرت امام رضا(ع) به شهر بوئین زهرا خواهد آمد و برنامه مداحی و دسته عزاداری در این روز انجام می شود و طبق برنامه به منزل یک شهید خواهند رفت ودر دو روستا نیز حضور خواهند داشت

ایشان به اهمیت نماز جمعه اشاره و در ادامه گفت؛ به فرمایش حضرت امام(ره) نماز جمعه در راس تمام امور است، و این بدان معنا نیست که ائمه جمعه و جماعات هم نباید نقد شوند و امامان جمعه هم باید پاسگو باشند و نباید سیاسی کاری انجام شود و منویات مقام معظم رهبری نصب العین باشد و از آنها فاصله نگیریم.

ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا به اوقات فراغت تابستانی اشاره و اظهار داشت؛ در پیشبرد برنامه های اوقات فراغت اولیا دانش آموزان نقش بسزایی در این مهم را دارا هستند و اوقات فراغت راه و رسم زندگی را به آنان نشان می دهد و برنامه های اوقات فراغت برای شهرستان ما خوب است و کافی نیست.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه افزود؛ بوئین زهرا یک شهرستان کشاورزی است وباید برای اوقات فراغت دانش آموزی آموزشهای بخش کشاورزی را به آنان ارائه نماییم

وی به فرا رسیدن دهه کرامت اشاره وتصریح کرد؛ دراین دهه باید قدم های اساسی برداشته شود و به کسانی که به صورت غیر عمد جرایمی دارند کمک شود تا برای آزادی آنان اقدام گردد.

فرماندار بوئین زهرا در پایان سخنان خویش همفکری را مقوله اساسی دانست و بر حفظ وحدت و کاستن اختلاف ها تاکید کرد.

در ادامه یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان به اهمیت فکرکردن و تفکراز دیدگاه حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت؛نبی مکرم اسلام فرموده اند "تفکرُ ساعةٍ افضل من عبادة سبعین سنةٍ"، ساعتی اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت است  و چنین سخنان شیوا از بزرگان دین ما اهمیت تفکر را می رساند و مسئولین را به رعایت عدل, توازن و تعادل توصیه نمود.

در ابتدای جلسه علی نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان به دستور جلسه اشاره کرد و گفت ؛در این جلسه در خصوص برنامه های اوقات فراغت کودکان،نوجوانان و جوانان –برنامه های شهادت حضرت امام رضا(ع) و برگزاری برنامه های دهه کرامت( استقبال از کاروان خادمین حضرت امام رضا(ع) بحث و تبادل نظر خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی