باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

طوفان و تغییرات گسترده شهرداران استان با شروع فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر رقم خورد.

 به گزارش خبرنگار ما با شروع فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر همانگونه که پیش بینی می شد اعضای شورای اسلامی  پس از برگزاری مراسم تحلیف و سوگنده  و انتخاب  اعضای هیئت رییسه ،  انتخاب شهرداران را در دستور کار قراردادند.

بر اساس خبرهای رسمی و غیر رسمی رسیده به خبرنگار ما در هفته گذشته رایزنی و جلسات گسترده و فشرده ای  در سطح شهر های استان جهت انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورا های اسلامی  و شهرداران شهرها  وجود داشت که بعضا برخی از این جلسات تا پاسی از شب ادامه داشته است.

در شوراهای که اکثریت ترکیب اعضای آن به سمت اصلاح طلبان و یا اصول گریان بوده است ، پروسه انتخاب شهرداران روند آرام  همراه با  مشکلات و چالش های کمتری طی شد  و اگر هم اختلافاتی وجود داشت اختلاف نظرهای درون گروهی و یا به  قولی خانوادگی بوده است.

اما در شوراهای که ائتلافی بوده و یا یک جریان نتوانسته اکثریت ترکیب را به بنفع خود تغییر دهد  در خصوص انتخاب اعضای هیئت رئیسه و انتخاب شهردار با مشکلات زیادی  مواجه بودند و حتی برخی از جلسات با آبستراکسیون  اعضاء رسمیت پیدا نکرده است و رایزنی و لابی های اعضای شورای اسلامی جهت توافق بر سر مسئولیت ها  با  فشار و توصیه های بزرگان  و چهره های شاخص سیاسی استان برای به سرانجام رسیدن رایزنی ها ادامه دارد .

بر اساس خبرهای رسیده روز اول فعالیت رسمی اعضای شورای های اسلامی شهر های استان قزوین به نوعی با طوفان تغییرات شهرداران  شهر های استان همراه بوده است ؛و حتی تعدادی از اعضای شورا ها ی اسلامی شهر ها علی رغم اینکه در روز های قبل از آغاز رسمی فعالیت در جریان  جلسات و نشست های مختلف رسمی و غیر رسمی   با برخی از گزینه  به توافق رسیده بودند ؛ در ساعات پایانی و بزنگاه رای گیری به هردلیل بر خلاف وعده های قبلی رای خود را به گزینه های دیگری  دادند.

با این حال به نظر می رسد که بخش زیادی از شهرداران استان قزوین دچار تغییر شده اند و نسل جدیدی از شهرداران سکان هدایت شهرداری های استان را به دست خواهند گرفت و جلسه بعدی مجمع شهرداران استان کاملا دگرگون و با چهره های جدید برگزار خواهد شد البته  تعدادی از شهرداران  شهر های  استان با توجه به عملکرد موفق از شهری به شهر دیگر کوچ کرده اند و همچنان در جرگه شهرداران باقی مانده اند .






البته انتخاب شهرداران طبق قانون در اختیار اعضای شورای اسلامی است اما انتخاب و    معرفی شهرداران از سوی اعضای شورای اسلامی اولین گام  برای انتخاب شهرداران  است  چرا گزینه های معرفی شده برای در اختیار گرفتن  تصدی شهرداری ها  می بایست منتظر بمانند که صلاحیت های آنان  مورد تائید مراجع ذی صلاح قرار گیرد و سپس حکم آنان از سوی نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان صادر گردد .

 البته فضای حاکم بر استان قزوین  نشان می دهد  که برخی از  گزینه های  معرفی شده به هر دلیل نمی توانند که در جایگاه شهرداری قرار بگیرند  لذا پیش بینی می گردد اعضای شورا های اسلامی تعدادی از شهر ها مجبور خواهند شد که گزینه های بعدی خود را برای سپردن سکان هدایت شهرداری ها به مجموعه مدیریت استان معرفی نمایند.

شورای اسلامی شهر قزوین با توجه به اینکه ترکیب اکثریت آن در اختیار لیست امید قرارداشت  از مدت ها پیش رایزنی و جلسات رسمی و غیر رسمی خود را برای انتخاب اعضای هئیت رئیسه و سرپرست شهرداری آغاز کرده بودند و در اولین روز فعالیت رسمی شورا  ، اولین شورای بودند که  پس از برگزاری مراسم سوگند اعضای هیئت رئیسه انتخاب و دکتر علی صفری نیز به عنوان سرپرست شهرداری قزوین انتخاب و معرفی و فعالیت خود را نیز آغاز کرد.




در شهرتاکستان نیز اعضای شورای اسلامی با اکثریت آراء مهندس صیاد رحمانی که سابقه حضور در پارلمان شهری تاکستان را به همراه داشت را به عنوان رییس شورا برگزیدند و مهندس سعید طاهرخانی را به عنوان سرپرست معرفی کردند.  

به نظر می رسد که اعضای شورا ی اسلامی شهر تاکستان پس از بررسی گزینه های مطرح از جمله مهندس محمد پیری ، بهزاد پور و . ... شهردار جدید شهر تاکستان را انتخاب خواهند کرد.

در شهر بوئین زهرا اعضای شورای اسلامی این شهر سید طاهر حسینی را که سابقه سه دوره حضور در نهاد شورا را به همراه دارد را به عنوان رییس شورای اسلامی شهر بوئین زهرا برگزیدند و مهندس روح اله زارعی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند  تا از میان گزینه های مطرح از جمله مهندس محمد پیری ، مهندس خواجه وند ، مهندس علی رضا انصاری و .... را به عنوان شهردار بوئین زهرا معرفی کنند. البته اعضای شورای دور پنجم بوئین زهرا جهت انتخاب شهردارفراخوان داده اند که گزینه های مطرح روزمه خود را برای شورا ارسال نمایند.

در شهر بیدستان نیز اعضای شورای اسلامی در خصوص  ریاست غلامرضا زارعپور به توافق رسیدند ومهندس  موسی زاده را به عنوان سرپرست شهرداری بیدستان برگزیدند تا در فرصت باقی مانده از میان گزینه های مورد نظر ، فردی را به عنوان سکان دار جدید شهرداری بیدستان انتخاب نمایند. 




در شهر آبیک نیز پس از اینکه اعضای شورای اسلامی در خصوص ریاست قدیر اینانلو با رای اکثریت اعضا به عنوان رئیس شورای اسلامی  دوره پنجم به توافق رسیدند ؛ با توجه به جلسات و توافقات انجام شده مهندس آگشته را نیز به عنوان شهردار جدید شهر ابیک انتخاب نمودند و جهت سیر مراحل قانونی به فرمانداری آبیک معرفی کردند.

اما اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه همانگونه که از چند روز قبل خبر های از اختلاف نظر اعضای شورا ی اسلامی به بیرون درز کرده بود در خصوص انتخاب اعضای هیئت رئیسه و شهردار آینده محمدیه به جمع بندی لازم نرسیدند.  البته زمزمه های غیر رسمی از احتمال حضور مریم نخستین به عنوان اولین شهردار زن در سطح استان قزوین در شهر محمدیه خبر می دهد.

بنا بر اخبار رسیده اولین جلسه دوره پنجم شورای شهر الوند با خروج قدمی ، جهانی و خمسه از رسمیت افتاده است  اما با رایزنی  و نشست های غیر رسمی در نهایت اعضای شورای شهر الوند در خصوص جوادی جهت سپردن کلید شهر الوند به وی به توافق و جمع بندی لازم رسیدند و با اکثریت آراء وی را به عنوان شهردار الوند انتخاب کردند . تا فعلا شهروندان الوند روز های ارامی را سپری کنند .

پس از کش و قوس های فراوان و بعد از گمانه زنی های زیاد اولین جلسه رسمی  شورای اسلامی شهر اقبالیه برگزار شد و علی بیگدلی بعنوان رییس شورا برگزیده شد و مهندس نبی اله اکبرپور به عنوان شهردار شهر اقبالیه انتخاب و سر پرستی  شهرداری اقبالیه نیز به امینی سپرده شد.  

اما مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبگرم در دفتر فرمانداری آوج برگزار شد و با رای اعضای شورای اسلامی اصغر اینانلو به عنوان رئیس انتخاب شد و سپس اعضای شورا به اتفاق آراء  مهندس فرشاد محمد حسینی را به عنوان شهردار ابگرم ابقاء کردند تا محمد حسینی اولین شهردار استان قزوین باشد که در دوره جدید با کسب رای اعتماد اعضای شورای اسلامی دور پنجم به فعالیت خود به عنوان شهردارابگرم  ادامه دهد.

در اولین جلسه شورای اسلامی شهر شال مظفر نادری به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر شال انتخاب شد و سپس اعضای شورای اسلامی مهندس  جواد خلج طایفه را برای چهار سال دیگر به عنوان شهردار شال ابقاء کردند تا خلج طایفه نیز با قدرت  و اطمینان بیشتر برنامه های توسعه شهر شال را  ادامه دهد.




اعضای شورای اسلامی شهر دانسفهان نیز با اجماع و آرای کامل مرتضی درزی که تجربه چند دوره ریاست و حضور در شورای اسلامی شهر دانسفهان را به همراه دارد را مجدد عنوان رییس شورای اسلامی شهر دانسفهان انتخاب کردند و پس سپردن سرپرستی شهرداری به مهندس امید طاهرخانی ، محمد قمومشی که سابقه حضور در شورای شهر دانسفهان را به همراه دارد به عنوان شهردار آینده شهر دانسفهان معرفی کردند.  

 

 اعضای شورای اسلامی شهر سگزاباد نیز در اولین جلسه و پس از ادای سوگند صمد اقایی که تجربه دو دوره ریاست شورای اسلامی  شهر سگزاباد را به همراه دارد به عنوان رییس جدید شورای اسلامی شهر برگزیدند و مهندس علی اصغر کیانی شهردار فعلی را به عنوان سرپرست معرفی کردند تا در فرصت قانونی از بین گزینه های مطرح ، شهردار جدید شهر سگزاباد را انتخاب کنند.

به نظر می رسد که شانس مهندس حسین حسین زاده برای به دست گرفتن سکان هدایت شهرداری سگزاباد بیشتراز سایر گزینه ها  باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر ارداق نیز پس از انتخاب  محرم حسنعلی پور به سمت رییس شورای اسلامی  خانم ارداقی مسئول امور مالی شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری ارداق انتخاب کردند تا از میان گزینه های مطرح سکان هدایت شهرداری را به یک نیروی غیر بومی بسپارند.

آیین مراسم سوگنده  منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خاکعلی انجام شد و دکتر محمد یاوری ریس شورای شهر خاکعلی برگزیده شد و سپس با انتخاب اعضای شورا ی اسلامی قبادی به عنوان سرپرست شهرداری خاکعلی انتخاب شد و

در شهر نرجه نیز اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص ریاست مرتضی آقاجانی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر نرجه به توافق رسیدند و طاهری بشارت شهردار قبلی شهر ارداق نیز گزینه احتمالی شهردار جدید نرجه است.

 در اولین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کوهین  پس از انتخاب محسن قنبری به عنوان رئیس شورای شهر با رای اکثریت منتخبین دوره پنجم شورای شهر کوهین  دکتر حمید چگینی بعنوان گزینه نهایی تصدی پست شهردار انتخاب و  علیرضا یعقوبخانی غیاثوند تا تائید شهردار جدید بعنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

اعضای شورای اسلامی جدید شهر آوج بعد از تشکیل جلسه و رای گیری در بین اعضا ی شورای اسلامی شهر اوج ،  اسدالله ابوالحسنی را به عنوان رئیس شورای شهر آوج انتخاب کردند و به نظر می رسد که گزینه اصلی اعضای شورای اسلامی شهر آوج همچنان رامین کریمی شهردار فعلی شهر باشد.

 

در جلسه اعضای  پنجمین دوره شهر اسفرورین طاهر فیضی  به سمت رئیس شورای اسلامی شهر اسفرورین انتخاب شد و بر اساس برخی از اخبار اعضای شورای اسلامی شهر ارداق نیز به ابقاء عمومی شهردار فعلی نظر مثبت دارند البته باید همچنان در خصوص انتخاب شهردار اسفرورین منتظر ماند   

 

مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ضیاءآباد در دفتر فرمانداری شهرستان انجام گرفت و با رای اعضای شورای اسلامی حجت السلام والمسلمین حاج شیخ هادی سعیدی  رییس شورا ی اسلامی شهر ضیاء اباد انتخاب شد و به نظر می رسد که تیم جدید در شورای اسلامی ضیاء آباد به دنبال گزینه جدید برای شهرداری ضیاء آباد باشند







 















 


 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی