باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر



به کار گیری مدیران کارآمد  و توانمند امروز،  تضمین کننده دولت فردا است 

ولی اله حسین زاده

ضرب آهنگ تغییر مدیران  فشل ، ناکارآمد ، غیر همسو ، کم رمق و فرتوت ،  ...  در اواخر دولت یازدهم با توجه به مطالبه  افکار عمومی هر روز بیشتر به  گوش می رسید تا اینکه  در نهایت  دولت تدبیر و امید تغییر مدیران ناکارآمد و غیر همسو را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول کرد ؛ تا شاید در فرصت و زمان مناسب تر و پس از ارزیابی دقیق و کارشناسی عملکرد مدیران  بویژه مدیران  حوزه سیاسی ، تغییرات را در دستور کار قراردهد .

معمول و مرسوم است که بعد  از برگزاری انتخابات  و پس از تبین سیاست  و راهبرد های دولت مستقر، اتاق های فکردولت بر اساس اطلاعات رسیده از احزاب و گروه های سیاسی همراه و حامی و ارزیابی  مدیران مستقر،  نسبت به انتخاب، جابجایی ،  تغییر و  معرفی مدیران جدید خود در سطوح مختلف اقدام می کند.

دولت دوازدهم نیز پس از کسب رای اعتماد مجدد از مردم  و برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف  و کسب رای اعتماد وزیران از مجلس شورای اسلامی وآغاز رسمی فعالیت  ، بیشتر تمرکز خود را در جهت انتخاب مدیران سطوح مختلف بویژه در استان ها متمرکز نموده است.

تاکید رحمانی فضلی وزیر کشور بر جابجایی  و تغییرات احتمالی تعدادی از استانداران ، فرمانداران و بخشداران  که شاید مهترین ، اصلی ترین و سرنوشت ساز ترین تغییرات دولت برای چهار سال آینده محسوب می شوند ، بار دیگر مباحث  تغییر مدیران را موضوع داغ محافل سیاسی و اجتماعی در سطح کشور و استان ها کرده است. 

ترافیک سنگین رفت و آمد این روز های  ساختمان بلند خیابان فاطمی و روشن بوده چراغ های اتاق های کارشناسان وزارت کشور تا پاسی  از شب برای مصاحبه  و گفتگو با گزینه های احتمالی استانداران و فرمانداران حکایت ازکلید خوردن تغییر برخی از استانداران ، فرمانداران و بخشداران دارد .

بر اساس برخی اخبار و گمانه زنی ها گزینه های احتمالی فرمانداران شهرستان های استان قزوین نیز رفت و آمد های بی سر و صدای را به ساختمان وزارت کشور داشته اند.

واقعییت این است بعد از استقرار دولت دوازدهم انتظار تغییر مدیران ناکارآمد و غیر همسو و استفاده از مدیران موفق و همراه در سطوح بالاتر که در چهار سال گذشته در حوزه مسئولیت خود بویژه در فرمانداری ها وبخشداری ها ی استان قزوین  عملکرد و کارنامه  موفق و درخشان داشته اند و در دفاع از دولت پاشنه کفش های خود را مردانه و صادقانه کشیده اند  ؛ بیشتر شده است .

افکار عمومی و بویژه حامیان و هوادارن دولت تدبیر و امید از بزرگان وچهره های برجسته سیاسی استان قزوین انتظار دارند که این عزیزان که یکی از اضلاع معرفی مدیران جدید به تصمیم گیران در سطح دولت هستند با جسارت و دقت بیشتر نسبت به معرفی مدیران آینده از میان مدیران موفق ، جوان و جویایی نام که از انگیزه و توان بالای برخوردار  هستند اقدام نمایند.

 البته ناگفته پیداست که باید دامنه تغییرات مدیران ناکارآمد استان قزوین اگر حتی منتسب به جریان اصلاح طلب و حامیان دولت نیز هستند ؛ بدون لحظه ای تردید و رودربایستی انجام شود ؛ چرا که استقرار دولت سیزدهم   که ادامه دهنده سیاست های  دولت تدبیر و امید  و جریان اصلاح طلبی باشد با عملکرد موفق مدیران دولت دوازدهم امکانپذیر است  و اگر امروز برخی از افراد نالایق صرفا با لابی گری و ارتباط با برخی از چهره های سیاسی بدون داشتن شایستگی ، توانمندی  ،تخصص و تجربه و برخورداری از حسن خلق شایسته در مصدر امور قرار بگیرند، موجب ناامیدی و یاس مردم و در نتیجه قهر مردم با صندوق های اخذ رای می شوند .

اگر تصمیم بلندپایگان استان در خصوص معرفی ، انتخاب  و بکار گیری مدیران بویژه در حوزه سیاسی برای افکار عمومی و هوادران قانع کننده نباشد ، واکنش منفی و یاس هوادارن دولت و مردم  را به همراه خواهد داشت ؛و   چه بسا یاس و ناامیدی امروز بر روی نتایج انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری تاثیرات منفی و غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

به نظر می رسد که جریان اصلاح طلب و حامی دولت در سطح استان قزوین برای نشان دادن کارآمدی و شایستگی خود آزمون بسیار سختی را در پیش رو دارد و اگر به هر دلیل در این دوره در انتخاب مدیران توانمند ، کارآمد ، جوان  ، موفق  و ... تعلل ، کاستی و کار شکنی صورت گیرد مردم و آیندگان تصمیم گیران امروز را نخواهند بخشید و افسوس های آینده نیز دردی را جبران نخواهد کرد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی