باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

موسوی سخنگوی شورای اسلامی شهر سگزاباد  :

آماده تامین و واگذاری زمین مورد نیاز به هر میزان جهت احداث باغ موزه درشهر سگزآباد هستیم .

 

 

موسوی گفت : شهرداری و شورای اسلامی شهر سگزاباد آماده تامین و واگذاری  زمین مورد نیاز به هر میزان جهت احداث سایت موزه درشهر سگزآباد است و همکاری و همراهی لازم را نیز در جهت   احداث سایت موزه خواهد داشت .

سید سعید موسوی سخنگوی شورای اسلامی شهر سگزآباد  در گفتگوی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اشاره به تاریخ و تمدن کهن و پر افتخار  تپه های شهر سگزاباد اظهار کرد : واقعیت این است که باستان شناسان مطرح کشور با توجه به آثار به دست آمده ها در  تپه های تاریخی سگزاباد ، این مجموعه را به لحاظ تاریخی و آثار به دست آمده بسیار ارزشمند و کم نظیر توصیف نموده اند.

وی ادامه داد : کاوش های تپه های تاریخی شهر سگزاباد از دهه چهل از سوی پدر باستا شناسی کشور دکتر نگهبان آغاز شده است.

موسوی افزود : متاسفانه علی رغم اینکه در تپه های تاریخی سگزآباد آثار و اشیاء بسیار ارزشمندی کشف گردیده ،  اما آنگونه که شایسته بوده است تاکنون به  تپه ها تاریخی شهرسگزآباد  توجه نشده است.

سخنگویی شورای اسلامی شهر سگزآباد تاکید کرد : به جرات می توان گفت نسبت به سامان دهی تپه ها ی تاریخی سگزآباد بی مهری و شاید بی توجهی شده است.

وی یادآور شد : تپه های تاریخی شهر سگزآباد همانند تپه های  تاریخی سیلک در کاشان می تواند با فراهم شدن زیر ساخت ها میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر سگزآباد با اشاره به رویکرد فرهنگی شورای اسلامی دوره پنجم شهر سگزآباد گفت : یکی از اولویت ها ی اعضای شورای اسلامی توجه به فرهنگ ، تاریخ و تمدن شهر سگزآباد است ؛ به همین دلیل سامان دهی تپه های شهر سگزاباد با همراهی و هماهنگی  و حمایت و پشتیبانی مسئولان  استان و شهرستان در اولویت کاری شهرداری و شورای اسلامی قراردارد.

موسوی ضمن تقدیر از زاهدی استاندار استان قزوین و رحمانی فرماندار شهرستان بوئین زهرا که در اولین سفر خود از تپه های تاریخی شهر سگزآباد بازدید کردند  خاطرنشان کرد : این سفر نشان دهنده اهتمام و توجه ویژه مسئولان جدید استان و شهرستان به ظرفیت های تاریخی استان  بویژه تپه های شهر سگزآباد دارد .

 سخنگویی شورای اسلامی شهر سگزآباد بیان داشت : حضور استانداراستان قزوین و فرماندار شهرستان بوئین زهرا در تپه های تاریخی موجب دلگرمی مسئولان شهر برای جبران کاستی های گذشته و بهبود و فراهم شدن زیرساخت های لازم در تپه های تاریخی سگزآباد شده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ساخت  باغ موزه در شهر سگزاباد گفت : شهرداری و شورای اسلامی شهر سگزاباد آماده تامین و واگذاری  زمین مورد نیاز به هر میزان جهت احداث باغ موزه درشهر سگزآباد است و همکاری و همراهی لازم را نیز در جهت   احداث باغ موزه خواهد داشت .


موسوی افزود : انشااله با احداث باغ موزه در شهر  سگزاباد که دارای بخش های مختلف از جمله  موزه مردم شناسی وموزه آثار تاریخی تپه و .... است زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی در سگزاباد بیشتر فراهم می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی