باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تخصیص هزینه های  مراسم  برگزاری مراسم 28 صفر و یادوارهای شهداء به زلزله زدگان کرمانشاه به آموزه های دینی و انقلابی نزدیک تر است.  

ولی اله حسین زاده

بدون تردید وقوع زلزله ویرانگر غرب کشور بویژه در استان کرمانشاه تمامی مردم ایران و حتی جهان را دغدار و متاثر از خسارت های جانی و مالی این حادثه نمود. چرا که اخبار و گزارش های  مختلف  هر روز ابعاد تازه ای از  این فاجعه را نمایان  می کند. و لزوم کمک به مردم مصیبت زده را بیشترمی نماید.

زلزله ویرانگر و سهمگین کرمانشاه علاوه بر اینک خسارت های زیاد و سنگین  جانی و مالی را به بخش زیادی از هموطنان عزیز و مصیبت زده در مناطق زلزله زده تحمیل کرد اما در کنار تمامی تلخی های حادثه باردیگر جوانه های همدلی ، وحدت ،انسجام و ... تمام اقشار مردم  جهت  کمک و همراهی با زلزدگان همو وطن را شکوفا کرد و صحنه های از ایثار، همدلی و همیت ایرانی را در گوشه ، گوشه شهر ها و روستا های کشور به نمایش گذاشت.

اظهار همدردی و اقدام تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی از عالیترین جایگاه تا پایین ترین آن وعزم جدی همگان برای کاستن از آلام و درد مردم مصیبت زده و بویژه مشارکت فعالانه و مسئولانه اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش نهال امید را در دل زلزله گان در کنار توکل به خداوند منان و رضایت و تسلیم بود ن در برابر مشیت الهی ، را مجدد زنده و بارور کرده است.

زلزله مهیب و ویرانگر کرمانشاه در آستانه دو رویداد بزرگ مذهبی رخ داده است که همه ما در ادوار گذشته خود را موظف و مکلف به گرامیداشت این ایام  دانسته و در ادامه نیز گرامیداشت این ایام را وظفیه دینی و شرعی خود می دانیم اما به نظر نگارنه شاید یکی از دلایل تقارن  این حادثه با ایام گرامیداشت 28 صفردر این موضوع بوده که همه ما در میدان عمل توصیه و فرمایشات بزرگان دینی بویژه پیامبر اعظم (ص) و معصومین را در کمک به انسان ها و هم کیشان و هم وطنان خود  مورد توجه بیشتر قرار دهیم .



بدون تردید اگر در این زمان پیامبر بزرگ اسلام (ص)  و معصومین دینی ما و شهداء  در قید حیات تشریف داشتند کمک به مردم مصیبت زده و زلزله زده را اولویت اصلی امت و پیروان خود می دانستند.

بنابراین پیشنهاد می گردد که تمامی هیئت های مذهبی استان که برای برگزاری مراسم  28 صفر و شهادت امام رضا(ع) اقلام غذا را تهیه کرده اند تمام هزینه ها و اقلام را برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تخصیص دهند که به نظر می رسد این اقدام خداپسندانه ،خیرخوهانه و انسان دوستانه به ثواب و آموزه های دینی نزدیک تر و شادی بیشتر روح پیامبر اسلام (ص) و معصومین را به همراه خواهد داشت.

البته تاکیدات و پیام مقام معظم رهبری برای شتاب بخشیدن کمک به مردم مصیبت زده مسئولیت و رسالت سنگینی بر عهده مسئولان و تمامی مرد م بویژه مقلدان ایشان قرار گذاشته است و در این بین عزیزانی که خود را بیشتر به دیدگاه های و فرمایشات مقام معظم رهبری نزدیکتر می بینند رسالت و مسئولیت سنگین تری بر عهده دارد لذا تخصیص هزینه های برگزاری یادوارهای شهداء که قرار است حداقل در یکماه آینده در استان قزوین برگزار شود به زلزله زدگان مسرت بیشتر آقا و همچنین شادی  روح شهداء را به همراه خواهد شد.  

خوشبخانه تعدادی از مراجع عظام و  عالیقدر در خصوص کمک به مردم مصیبت دیده  پیش قدم بوده اند و با صدور اطلاعیه استفاده از یک سوم سهم امام(ع) در کمک به رفع مایحتاج ضروری زلزله زدگان را مجاز اعلام کرده اند.

آموزش و پرورش استان قزوین نیز در اقدامی شایسته و ارزشمند هزینه اطعام مراسم 28 صفر را که سنت همه ساله هیات مذهبی این اداره کل  بوده  را تقدیم بازماندگان آسیب دیده زلزله اخیر کرده است .

امید است همه ما در میدان عمل به آموزه ها  و توصیه های دینی و فرمایشات بزرگان سربلند و موفق باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۳:۱۵ مهدی صابرزاده
سلام
چرا پیشنهاد نمیدین سلبریتی ها هزینه غذای سگ و گربه هاشون
هزینه آرایش یه روزشون
هزینه سفر به آنتالیا و تایلندشون
هزینه آدامس روزانشون
هزینه اون 800 تا گردن گوسفندی که تو سفر به روحانی به قزوین در هر وعده سفارش داده می شد
یا اصلا هزینه میلیاردها پولی که دولت بابت زائران اربعین گرفت و هیچ اتفاقی نیفتاد رو نمیگید بیاره برا زلزله زده ها کمک کنه
مشکل شما فقط هزینه یادواره شهدا و 28 صفره؟ باقی هزینه ها رو نمی بینید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی