باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

زمان مناسبی برای شنیدن

يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۴۰ ب.ظ
انقلاب اسلامی که با یک انتخابات گسترده به جمهوری اسلامی تبدیل شد امروز مخاطبینی دارد که آن را درک نکرده‌اند و اکثرا بعد از انقلاب چشم به جهان گشودند. آنها سوال‌هایی دارند که باید به آن پاسخ داده شود.

انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی قرار دارد. چهل سالگی معمولا گذشتن از مرز جوانی است و رسیدن به مرز پختگی.  به قول مولانا« خام بُدم، پخته شدم». حالا انقلاب مردم ایران به مرز پختگی رسیده است.

این پختگی زمان مناسبی است که عملکرد 40 سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم. ببینیم در این چهل سال توانسته‌ایم به آرمان‌هایی که در اول انقلاب به دنبال آن بودیم برسیم یا نه.

انقلاب اسلامی که با یک انتخابات گسترده به جمهوری اسلامی تبدیل شد امروز مخاطبینی دارد که آن را درک نکرده‌اند و اکثرا بعد از انقلاب چشم به جهان گشودند. آنها سوال‌هایی دارند که باید به آن پاسخ داده شود.

زمان مناسبی برای شنیدن

 

در ایام دهه فجر راویان انقلاب از آن دوران سخن می‌گویند. از ویژگی‌های منحصر به فرد مردم. داستان‌هایی که در این چهل سال تقریبا به یک شکل تعریف شده است. امروز نسل سوم به دنبال حرف‌های جدید است.

برای این نسل  که جامعه بی اخلاق امروز ایران را دیده است چندان برخی حرف‌ها باور پذیر نیست. برخی فداکاری‌ها به افسانه شبیه است.

اینکه برخی مسؤولان حاضر بودند به راحتی از مقامی بگذرند، برای جامعه امروز ایران داستان غریبی است. اینکه آیت‌الله بهشتی می‌گوید ما برای خدمت آماده‌ایم نه قدرت، برای بسیاری از هم نسلی‌ها من باور پذیر نیست. چون سال‌ها دیده است که سیاسی‌های ایران حاضر هستند برای رسیدن به قدرت آبروی رقیب خود را در سینی حراج بگذارند.

جامعه امروز ایران درگیر فحش و ناسزا شده است. جامعه ایران عصبانی است. بیاییم بررسی کنیم که چرا جامعه ایران به اینجا رسیده است.

دیگر مردم اینکه حکومت پهلوی چه بوده است را از بر هستند و احتیاج به تکرار مکررات نیست. حالا وقت آن است که خودمان را نقد کنیم. بیاییم در دهه فجر هر سال به مشکلات اجتماعی کشور به بپردازیم.

دهه فجر زمان مناسبی است که مردم بتوانند حرف‌های خود را بزنند. کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده‌اند و توسط مسؤولان اجاره نشده است را در دهه فجر احیا کنیم.

بیاییم در مورد فاصلخ طبقاتی ایجاد شده در کشور و معضلاتی که به واسطه آن ایجاد شده است را بررسی کینم. بسیاری از مردم با این فاصله ایجاد شده مشکل دارند. بسیاری از جوانان ما با دیدن این فاصله اذیت می‌شوند.

بیاییم سوال کنیم چرا یک جوان بیست ساله پشت یک ماشین چند صد میلیونی می‌شنید و یک مرد 50 ساله بعد از سال‌ها کار نمی‌تواند یک پراید دسته چندم بخرد.

انقلاب وارد چهل سالگی شده است. زمان خوبی است برای بررسی عملکردها و پاسخ به سوال‌ها. با ابراز علاقه به اصل انقلاب و اهداف آن و نقد کارنامه بعد با استناد به همان اهداف.


عصر ایران؛ مصطفی داننده-


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی