باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


حجت الاسلام والمسلمین زرینه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا :

شورای فرهنگ عمومی مسئولیت  ریل گذاری فرهنگی را برعهده دارد.




شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در  در دفتر امام جمعه بوئین زهرا برگزار شد.

در ابتداء حجت الاسلام والمسلمین زرینه رئیس شورای فرهنگ و ارشاد اسلامی در باب حقوق شهروندی با اشاره به آیات 17 و 18 سوره مبارکه زمر که می فرماید، آنان که سخن را با دقّت مى‌شنوند و بهترین آن را پیروى مى‌کنند، آنانند که خداوند هدایتشان نموده و آنانند همان خردمندانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا در ادامه به گفتن بیان حق اشاره کرد و افزود؛ اگر طرف مقابل ما و لو اینکه از نظر فکری و عقیدتی با نظر ما موافق نبود ولی حرف حق را بیان داشت باید صدای او را شنید و گوش داد.

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا به ارائه راهکارهای عملی برای اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و افزود:  شورای فرهنگ جای ارائه گزارش ادارات و نهادها نیست این شورا اصل ریل گذاری فرهنگی را برعهده دارد.



حجت الاسلام والمسلمین زرینه به بحث شادی در بین همشهریان اشاره کرد و بیان داشت؛ شادی حق مسلم شهروندان است اما با توجه به ضوابط قانونی و رعایت مسائل اخلاقی و شرعی مانعی ندارد و این شادی نباید باعث ایجاد مزاحمت برای مردم باشد.

در ادامه علی نجفی شهرستانکی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا به ساختار شورای فرهنگ عمومی این شورا اشاره کرد و گفت؛ ساختار شورای فرهنگ عمومی با حضور دکتر موالی زاده در 15 سرفصل و 67 ذیل با موضوعات گفتمان اقتصاد مقاومتی ، فرهنگ ترویج کار، اصلاح الگوی مصرف، قانون گرایی و احترام به حقوق شهروندی، ترویج فضایل اخلاقی و غیره به کلیه ادارات کشور ابلاغ شده و با این موضوعات جدید دنبال خواهد شد.



وی به ساختار شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد:  در درون ساختار شورای فرهنگ باید چندین کمیته تشکیل شود تا بحث ها به صورت کارشناسی ادامه پیدا کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا به حقوق شهروندی اشاره و بیان داشت؛ هر انسانی پیش از آنکه شهروند شهر و یا کشوری باشد بشر است و دارای حقوق شهروندی است و سازمان ملل اعلامیه حقوق بشر را در سی بند و ماده تدوین کرده و به تصویب سازمان ملل متحد رسانده است.



دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت؛ در دولت تدبیر و امید دبیر خانه حقوق شهروندی با دستور رئیس جمهور تشکیل شد و در سطح شهرستان نامه ئ بخشداری بخش مرکزی برای اجراء به تمام ادارات ارسال شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی