باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

غیاثوند شهردار بوئین زهرا:

ماه مبارک رمضان ظرفیت  بالای برای فعالیت های دینی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... را دارد




به گزارش خبرنگار ما به همت شهرداری بوئین زهرا برای اولین بار و با استقبال گسترده شهروندان جشن شب های آسمانی  در بوستان امام علی (ع) شهر بوئین زهرا با اجرای برنامه هاى متنوع فرهنگی ، هنری ، آیینى و ... برگزارشد.

در حاشیه این مراسم دکتر حسین غیاثوند شهردار بوئین زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما ضمن تبریک فرارسیدن ماه پر از خیر و برکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات تمام مسلمانان بویژه شهروندان مومن و ولایت مدار شهر بوئین زهرا اظهار کرد : ماه مبارک رمضان یکی از ماه های سراسر نور و خیر و برکت است و از  ظرفیت های بسیار خوبی برای فعالیت های دینی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... برخودار می باشد.

وی ادامه داد: واقعییت این است که در کشور ما به ابعاد مختلف ماه رمضان بویژه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی ومورد توجه واقع  نشده است ؛  این در حالی است که در بسیاری از کشور های اسلامی از جمله ترکیه ، مالزی و ...  از ظرفیت ماه رمضان درغالب  جشنوارهای ماه رمضان   و برنامه های از افطار تا سحر نهایت استفاده می کنند

.

شهردار بوئین زهرا با اشاره به استقبال هر شب نزدیک به 3 هزار نفری شهروندان بوئین زهرا از جشن های شب های آسمانی خاطرنشان کرد : این استقبال گسترده و کم نظیر نشان دهنده اشتیاق و علاقه وافر شهروندان بوئین زهرا برای اجرای چنین برنامه های است. که قبلا از آن محروم بوده اند.

وی در ادامه با اعلام اینکه جشن شب های آسمانی شهرداری بوئین زهرا به مدت 8 شب در پارک امیرالمونین (ع) در شهرک کارمندان  برگزارمی شود تصریح کرد : برگزاری جشن شب های آسمانی در راستای رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری بوئین زهرا و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری ، مذهبی ، سرگرمی ، مسابقه و ... از طرف هنرمندان شاخص بومی و گروه های مطرح کشور  برگزار می شود



این مقام مسئول با یادآوری منویات  و دغه دغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و همچنین تاکیدات  مهندس زاهدی استاندار استان قزوین در خصوص توجه به امور فرهنگی  بیان داشت : بنده به جایگاه و اهمیت امور فرهنگی و اجتماعی ایمان و باور قلبی دارم لذا تمامی پروژه های شهرداری بوئین زهرا دارای پیوست فرهنگی است.

غیاثوند تاکید کر د: وظایف و مسئولیت های شهرداری برخلاف آنچه که امروز در جامعه بیان  می شو د صرفا در حوزه ی عمرانی و ساخت و ساز خلاصه نمی شود بلکه بخش زیادی  از وظایف و مسئولیت شهرداری مربوط به امور فرهنگی و اجتماعی است .

شهردار بوئین زهرا سپس سند چشم انداز چهار ساله شهرداری بوئین زهرا را مورد توجه قرارداد و افزود :دراین سند امور فرهنگی از جایگاه بسیار پر اهمیتی برخودار است.

وی افزود : جشن شب های آسمانی با مشارکت شهروندان اجراء می شود به همین منظور 15 غرفه در اختیار تشکل های مردمی  و نهاد ها قرارگرفته است.

غرفه شهداء گمنام ، غرفه طرح اکرام محسنین ،  غرفه میز خدمت و دستاورد های  شهرداری ، غرفه غذاهای خانگی ، غرفه دوچرخه سواری ، غرفه آموزش زبان ، غرفه انجمن تربیت بدنی و اوقات فراغت ، غرفه سازمان انتقال خون، غرفه کودکان ، غرفه کتابخوانی بخشی از غرفه های فعال در جشن شب های آسمانی است که غیاثوند با ذکر آنها گفت : یکی از اهداف استقرار غرفه ها معرفی ظرفیت های مادی و معنوی شهرستان بوئین زهرا است.

 

این مقا م مسئول خاطرنشان ساخت : جشنوارهای فرهنگی شهرداری بوئین زهرا به صورت مستمر در طول سال  و در مناسبت های مختلف از جمله هفته بوئین زهرا برگزار خواهدشد.

این مقام مسئول ایجاد نشاط اجتماعی و استفاده بهینه از اوقات فراغت را از رویکرد های شهرداری بوئین زهرا ذکر کرد و گفت :  برنامه های  فرهنگی ، ارزشی ،مذهبی و اجتماعی  شهرداری بوئین زهرا محتوا محورهستند

غیاثوند کلنگ زنی بزرگترین فرهنگسرای شهرستان بوئین زهرا با نام امام رضا(ع) در زمینی با مساحت 2300 متر مربع   با حضور دکتر زاهدی استاندار قزوین را  در جهت فراهم نمودن زیرساخت های لازم جهت توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر بوئین زهرا دانست و گفت :  انشااله با بهره برداری از فرهنگسرای امام رضا(ع) فعالیت و برنامه ای فرهنگی شهرداری توسعه بیشتری خواهد داشت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی