باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین   :

تلاش داریم فرهنگ پیشگیری را جایگزین فرهنگ مقابله کنیم .

 

مهدیخانی  گفت: با گسترش آموزش و ارتقای سطح آگاهی مردم ، مسئولین و کارشناسان ، موضوع پیشگیری در سطوح مختلف جامعه برای مقابله درست و به موقع با بلایایی طبیعی محقق خواهد شد.

 

قدرت اله مهدیخانی  سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان  در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما   در خصوص مهمترین تهدید ها و چالش ها ی طبیعی  استان قزوین اظهار کرد : مهمترین تهدید استان قزوین در حوزه بلایای طبیعی با توجه به تجربه های  ویرانگر و تلخ گذشته زلزله است ؛ که سوابق آن متاسفانه نشان دهنده زمین لرزه های باقدرت بالا و خرابی زیاد دارد  ؛  از جمله می توان به زلزله   مهیب بوئین زهرا و آوج اشاره داشت.

 وی ادامه داد: جاری شدن سیل یکی دیگر از تهدیدات طبیعی استان قزوین است ؛ که وقوع سیل در سال جاری خسارت زیادی بالغ بر 250 میلیارد تومان به زیرساخت ها ،محصولات کشاورزی و صنایع استان وارد کرده است.

سرمازدگی و یخبندان از دیگر بلایای طبیعی استان قزوین که مهدیخانی با اشاره  بدان ها  افزود :  در سال جاری نزدیک به  200 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی وارد شد؛  که این میزان خسارت  بیشترین خسارت در ده سال گذشته در زمینه سرمازدگی بوده است.

این مقام مسئول فرونشست زمین ناشی از برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی ، پدیده بیابان زایی و تولید کانون ریزگرد ها ،طوفان ، صاعقه و رانش زمین را نیز از دیگر بلایای طبیعی استان قزوین برشمرد و در خصوص میزان امکانات و آمادگی استان در مواجه با  بلایای طبیعی خاطرنشان کرد : البته چگونگی مواجه و میزان پاسخگویی امکانات استان در مواقع بلایای طبیعی ، بستگی به نوع و حجم حادثه دارد؛  اگر میزان و سطح خسارت گسترده و بالا باشد حتما باید برای مدیریت و مقابله با آن از استانهای معین کمک گرفته شود.

وی افزود : با توجه به تجربه های حوادث گذشته میزان آمادگی مدیریت  استان در سطح قابل قبولی است و اقدامات خوبی در چند سال گذشته انجام گرفته که اگر اتفاقی هم حادث شود بتوان آن را مدیریت و کنترل کرد هر چند امید واریم هیچوقت شاهد وقوع حادثه غیر مترقبه ای و غیر کنترل در استان نباشیم

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود و بحران آب در سطح کشور از جمله استان قزوین در زمینه   برنامه ها  و اقدامات جهت  مهار خشکسالی در استان قزوین گفت: خشکسالی پدیده عمومی در کشور بوده که تنها راهکار مقابله با آن محدود کردن آب مصرفی در بخش کشاورزی ، صنعتی و خانگی است که اداره کل مدیریت بحران با پیشگیری های همه جانبه و برگزاری جلسات تصمیمات خوبی جهت فرهنگ سازی و کنترل مصارف و منابع آب اتخاذ کرده است.


مهدیخانی در زمینه اقدامات پیشگیرانه ی نشست ساختمانها  دربافت فرسوده جنوب قزوین تصریح کرد: اگرچه نشست ساختمانها در بافت فرسوده یک حادثه طبیعی نیست و خیلی هم ارتباطی به حوزه اداره کل مدیریت بحران ندارد اما این اداره کل جلسات متعددی بانظام مهندسی ساختمان ، شهرداری و راه و شهرسازی و سایر دستگاهها  جهت اتخاذ تصمیم در مورد تغییر نحوه ساخت وساز برگزارنموده و راهکارهایی هم ارائه داده است  .

وی مهمترین برنامه اداره کل بحران استان قزوین را پیشگیری در سطح عمومی و اختصاصی اعلام کرد و بیان داشت: با گسترش آموزش و ارتقای سطح آگاهی مردم ، مسئولین و کارشناسان ،  موضوع پیشگیری در سطوح مختلف جامعه جهت  مقابله درست و به موقع با بلایایی طبیعی محقق خواهد شد؛ لذا  تمام تلاش این اداره کل ارتقاء  فرهنگ پیشگیری و جایگزین کردن آن با فرهنگ مقابله است .

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و ضرورت هماهنگی و تعامل دستگاههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با یکدیگر و مدیریت بحران استانداری در مواقع وقوع بحران تاکید کرد : خوشبختانه با توجه به مدیریت و تجربه های ارزنده مهندس زاهدی استاندار، مهندس فرخ زاد معاون عمرانی استاندار و سایر معاونین استاندارو  تعامل خوبی بین اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین وجود دارد که در شرایط بحرانی مانند برف و کولاک و سیل و زلزله و.... که در استان  اتفاق افتاده است هماهنگی ، هم افزایی و عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در زمینه  جایگاه تخصصی مدیریت بحران با سایر  پست  ها از جمله سیاسی خاطرنشان کرد:  سابقه و تجربه 19 ساله بنده در ستاد بحران نشان می دهد قطع به یقین مدیریت بحران یک حوزه تخصصی است و نیاز به مدیریت قوی و روحیه جهادی دارد؛ لذا بحث های سیاسی هیچ گونه راهی به مدیریت بحران ندارد و اصولا جان و مال انسانها  ارزش فراتر از فعالیت ها و بازیهای سیاسی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

از مطالعه قسمت کوچیکی از مصاحبه عیار این مدیرانی که کلی هزینه برای نظام دارند کاملا بدست میاد.کلا یه مشت کلی گویی و حرفهای تکراری زده.البته جسارت نباشه اکثرا همینطوری هستند و نظر من شخص مستقیم ایشون نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی